Eljött végre a túraszezon, itt az ősz. Jólesik kiélvezni a nap utolsó meleg sugarait és gyönyörködni a színesedő lombokban. Talán a csökkenő hőmérséklet, talán a kiadós séta és a jó levegő vagy a többnyire szolid szendvicsebéd miatt a legtöbbünk számára a kirándulás úgy végződik, hogy beülünk egy étterembe enni valami finomat és táplálót. Szuper érzés a természetben töltött vidám nap végén elfáradva egy kicsit elpilledni a kellemes melegben. Toplistánkban ehhez az érzéshez ajánlunk éttermeket és kirándulóhelyeket.

Biatorbágy

Biatorbágyra eddig többször indultunk az outletbe, mint kirándulni, de itt az ideje változtatni ezen. A város határában található Nyakas-kő melletti parkolót busszal és autóval sem túl nehéz megközelíteni, de a hardcore bringás arcok biciklivel is mehetnek. Innentől többféle útvonalon is kirándulhatunk a csodás kilátást nyújtó sziklát útba ejtve, ahol szinte csak a kis Simba hiányzik a kezünkből a tökéletes oroszlánkirály-hatáshoz. A mesefilmes romantikából felocsúdva azonban arra szeretnénk figyelmeztetni mindenkit, hogy válasszon a túrához jó cipőt, mert néha bizony kapaszkodni kell, hogy feljussunk a Nyakas-kőhöz. A kilátás mindenért kárpótol, a csúcsról pedig többféleképpen is visszaereszkedhetünk.

Hol ehetsz a környéken:

Gyalog egy kicsit hosszadalmas, autóval viszont bő tíz perc alatt megközelíthetjük innen az Il Peperoncino pizzériát, ahol remek borokat, finomabbnál finomabb nápolyi pizzákat kóstolhatunk, a legéhesebbek pedig mindenképp próbálják ki a frittát, ami a calzonéhoz hasonló, félbehajtott tésztaétel, csak nem kemencében, hanem olajban sütik ki.

Gödöllő

Gödöllő olyan rohamosan fejlődő része az agglomerációnak, hogy sokszor még nekünk is nehezünkre esik követni azt a sokféle újítást, ami arrafelé történik. Korábbi listánkban összegyűjtöttük a fontosabb nevezetességeket, az arborétumtól az egyetemig, a kastélyt – csodás kertjével együtt – nemrégiben jártuk be, és a művésztelepen is voltunk már. A kultúra és a jó levegő azonban jobban fog esni, ha finom falatokkal társítjuk.

Hol ehetsz a környéken:

Ha a kastélypark, az egyetem vagy a művésztelep környékén barangolunk, akkor jó választás Smarni Étterem, a Kemencés Vendéglő konfitált kacsacombjának már a facebookos látványától is csorgott a nyálunk, és szuper pizzákat próbálhatunk a Napolizzában. Az erdészeti arborétum kicsit messzebb található a város gyomrától, de ha autóval vagyunk, mindenképp érdemes ide is ellátogatni.

Budaörs

Nem lehet kihagyni listánkból a Budaörsről könnyen megközelíthető kirándulóhelyeket sem. A kopárokról szinte mindenhonnan csodás a kilátás, rövidebb és hosszabb túrákat is választhatunk. Mi keresztül-kasul bejártuk a területet, voltunk hosszabb körtúrán, részletesen írtunk a Farkashegyi Emlékműről, és a Kő-hegy környékén is kalandoztunk.

Hol ehetsz a környéken:

Ha kiválasztottuk és bejártuk a nekünk tetsző túraútvonalat, akkor igazán családias környezetben szezonális hozzávalókból, szeretettel készült ízekkel fejezhetjük be a kirándulást a Rutin étteremben vagy a Kő-hegy lábánál található, az évszázados sváb házak hangulatát idéző Csiriben

Hármashatár-hegy

A Hármashatár-hegy és környéke jó megközelíthetősége miatt hosszabb és rövidebb túralehetőségeket egyaránt kínál, éppen olyan alkalmas arra, hogy egy húzós munkanap után relaxáljunk a természetben vagy egy kicsit jobban lefárasszuk magunkat a hétvégén. Itt vezet keresztül az Országos Kéktúra útvonala és Budapest leghosszabb hegyi panorámaútja. Végigjárhatjuk a Guckler tanösvényt, és a 2016-ban épült Guckler Károly-kilátóba is felmászhatunk, egy rövid, de velős túrával pedig az Árpád-kilátóhoz is eljuthatunk, ahonnan megközelíthetjük az Oroszlán-sziklát vagy a szép panorámát nyújtó Újlaki-hegyet

Hol ehetsz a környéken:

A túrák után pedig a Semmi Extrában vagy a Fenyőgyöngye Vendéglőben ehetünk egy jót. Ha pedig egy igazán változatos, könnyű túrára vágyunk a környéken, amiben egyaránt van kultúra, gasztronómia és természet, akkor ajánljuk a néhány órás, az Apáthy-sziklához vezető sétaútvonalunkat. Nekünk sikerült erre túrázni a tavalyi év egyetlen ragyogó, havas téli napján, de nem kételkedünk benne, hogy máskor is hasonlóan szép ez a környék.

Nagykovácsi

Pest megye legmagasabban fekvő települését minden oldalról tájvédelmi körzet határolja, a kis zsákfaluból pedig bő félnapos túrával a Nagy-Kopaszra és a Nagy-Szénásra is eljuthatunk. A Nagy-Kopasz felé szép állomás a Csergezán Pál-kilátó, és útba ejthetjük a Tarnai-pihenő hófehér dolomitmagaslatait is.

Hol ehetsz a környéken:

Ha pedig megéheztünk, irány a hagyományos sváb vendéglátást a könnyed nemzetközi ízekkel keverő Stübli Vendéglő. Nem fogtok csalódni.

Normafa

Nem hagyhatjuk ki a felsorolásból a jó öreg Normafát sem, hiszen tökéletes és tömegközlekedéssel is könnyen megközelíthető helyszín a budapestiek számára. Elindulhatunk például a Sorrento-sziklákhoz vagy a János-hegyre, esetleg gyermekvasutazhatunk is.

Hol ehetsz a környéken:

Normafa Delikátban finom, könnyű ételekre és szuper kávéra lelünk. Alig várjuk, hogy befejeződjön a Síház felújítása, de addig is finom ételekre, például a megszokott rétesünkre is rálelhetünk a helyszín közelében lévő pavilonokban.