túra - 49 találat

Heti programajánló: húsvéti programok, Fran Palermo-koncert, szezonnyitó a Vasúttörténeti Parkban

A húsvétot nem érdemes végig otthon tölteni, az idő kedvez például egy kiváló túrának, egy ejtőzős brunchnak, de egy locsolóbálra is kiruccanhattok.

Csúcsformában – Kirándulás a Budaörs feletti, panorámákkal teli Csíki-hegyek vonulatán

A Budaörsöt körbeölelő hegycsúcsok egymás utáni megmászása egy izgalmas, változatos, bő 8 kilométernyi, 3-4 órás és kilátásban gazdag túra.

Hétvégi programajánló: koreai bolhapiac, Budapest FotóFesztivál, Budapesti Színházak Éjszakája

A hétvége az aktív pihenésé is: változatos tavaszi programok az erdőtúrától a Színházak Éjszakáján át a Gastro Discóig.

Az eldugott nárciszmező és az „érdi Dunakanyar″ – Rövid délutáni túra Budapest közelében

Érd és Százhalombatta között nárciszt szedhetünk, vaskori emlékekben és a csodás kilátásban is gyönyörködhetünk.

Sem sárkányok, sem koboldok nem lakják, csak télen a denevérek – A Szopláki-ördöglyuk

A misztikus nevű, különleges barlangrendszer egy sziklafal tövében nyílik, a Pilisszentkeresztről a Két-bükkfa-nyereg felé vezető turistaút mellett.

Hétvégi programajánló: Jégpályák Éjszakája, Totem Tribe, bunkertúra

Január 18. és 21. között sokféle program közül választhatunk: mozis eseményeken melegedhetünk, de éjszakai korizásra, bunkertúrára is számíthatunk.

Jobb, ha ezen a hétvégén nem tervezünk kirándulást a Pilisbe

2023. december 8., 10:44

Az elmúlt napok havazása veszélyhelyzetet teremtett a Pilisi Parkerdő területein.

Amelyik nem öl meg, az megerősít – Mire ügyeljünk, ha a gombák csodálatos világában kalandoznánk

2023. november 14., 11:14

A gombák csodálatos világába kalauzoltak el bennünket a Dunakanyarban. Az őszi erdő apró lakóit, növényeket, állatokat és főként ehető és mérges gombákat ismertünk meg.

Erdei játszótér, szarvaspörkölt és csodás panoráma – Magyarkúti körtúra az egész családnak

2023. november 10., 13:16

Az Irma-forrásnál kezdődő, könnyed körtúra tökéletes lehet a család minden tagjának, hiszen játszótér, panoráma, finom falatok és patakon való átkelés is akad benne.

Hétvégi programajánló – 28. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál, Kutatók Éjszakája, Első Pasaréti Utcabál

2023. szeptember 27., 13:57

Az ősz első hónapja egy szempillantás alatt eltelt, de azért érnek még meleg napsugarak és szuper programok szeptember 28. és október 1. között is, átfordulva az eggyel hidegebb hónapba.

Szarvasbőgéstúrákat szervez a Pilisi Parkerdő, a Budakeszi Vadaspark pedig éjszakai szakvezetéseket

2023. szeptember 5., 13:11

Idén is szervez szarvabőgéstúrákat a Pilisi Parkerdő, melynek során szakemberek vezetésével, biztonságos körülmények között találkozhatunk ezzel a különleges „természeti csodával”.

Éjszakai varázs – Fáklyás evezésen vettünk részt Szentendréről a Római-partra

2023. augusztus 29., 13:07

A nyár utolsó hétvégéjén a Ventura Vízitúra szervezésében fáklyás evezőstúrán vettünk részt: a szentendrei Postás szabadstrandtól indulva jutottunk el a Római-partra, miközben besötétedett.

Digitális meseösvényeken fedezhetjük fel a főváros környéki erdőket

2023. július 14., 11:41

Az Aktív Magyarország és a Pilisi Parkerdő Zrt. közös fejlesztésében az ingyenesen letölthető Digitális Vándor alkalmazás tíz új, Budapest környéki ösvénnyel gazdagodott.

Heti programajánló – Irodalom Éjszakája, Belvárosi Fesztivál, Friss Hús Rövidfilmfesztivál

2023. június 1., 15:35

Június első hete már a fesztiváloktól hangos, de válogattunk túrát, vásárt és futógálát is, hogy változatos programokkal léphessünk be a nyárba.

Vadregényes kalandtúra a Dél-Börzsöny rengetegében – A Törökmező-körtúra

2023. április 21., 11:33

A 15 km körüli körtúra szintkülönbségek tekintetében elhanyagolható, ellenben változatosság és kalandosság szempontjából az egyik legjobb túra Budapest környékén.

Mintha csak a druidák varázserdejében járnánk – A Holdvilág-árokban kirándultunk

2023. április 6., 00:00

A Holdvilág-árok a Budapest környéki szurdokvölgyek legnépszerűbbje, kedvelt kirándulási célpont. Izgalmas, 5 km hosszú körtúra, ami egy ebéd előtti vagy utáni kalandnak pont tökéletes.

A festői szépség életre kelt szinonimája – A Kavicsos-tó és szigetei

2023. március 29., 00:00

Csepeltől pár tekerésre, Szigetszentmiklós határában található, az egykori kavicsbánya helyén, ez a különös tó és szigetei. Mintha csak egy égi festő pingálta volna bele a tájba.

Mintha a sárkányok földjén járnánk – Kirándulás a Rám-szakadékhoz

2023. március 24., 16:09

A Visegrádi-hegységben található sziklás Rám-szakadék a bő 10 kilométeres dömösi körtúra fontos szakasza is egyben. Bakancsot húztunk, majd erőt gyűjtöttünk, és elmentünk mászni a sziklákon.

Kirándulás kalandoroknak – Kidőlt fák alatt másztunk fel a Bölcső-hegyi kilátóhoz

2023. március 20., 00:00

Patakmeder sziklái között kalandoztunk, vízeséseket néztünk, és megmásztuk a Bölcső-hegyet, hogy az új kilátóról gyönyörködhessünk az elénk táruló körpanorámában.

Kalandozás a város felett: az Apáthy-szikla – Árpád-kilátó – Kecske-hegy körtúra

2023. február 23., 15:14

Nem túl megerőltető, közepesen hosszú és vadregényes túrákat Budapesten belül is találhatunk, elsősorban a budai oldalon. Mostani túránk is egy ilyen vidékre visz.

Hóban, szélben, napsütésben – Téli kirándulás a Pilis-tetőn

2023. február 8., 14:28

Felkerekedtünk, és meg sem álltunk a Pilis-tetőig, ahol egy remek körtúrán járhatjuk be a környéket.

Csúcsról csúcsra – Könnyű kirándulás a Törökugratóra és a Huszonnégyökrös-hegyre

2023. január 13., 16:11

A nagyjából 7 kilométer hosszú, pár óra alatt teljesíthető, alapvetően könnyű túra a Budaörsi lakótelep melletti szabadidőparkból indul, ott is végződik, és hegytetőről hegytetőre vezet.

Több mint 1500 km-en újultak meg turistajelzések 2022-ben

2022. december 22., 10:57

A Magyar Természetjáró Szövetség támogatásával országszerte több mint 1500 km-en újultak meg a szabványos turistajelzések.

Új látogatóközpont nyílt a Pál-völgyi-barlangban

2022. december 12., 16:18

December 7-én nyílt meg a Pál-völgyi-barlang új látogatóközpontja, ahol a barlangok keletkezésének izgalmas részleteibe nyerhetünk betekintést.

Íme a tökéletes túra, ha valami változatosra, vadregényesre, mégis egyszerűre vágysz – A Jági tanösvény

2022. december 9., 00:00

Megtettük a Pilisszentiván határában található, 4,3 km hosszú utat, ami viszonylagos rövidsége ellenére nagyon változatos túra.