Egy Sarolta utcai modernista villa különös története a nagypolgári szalonoktól az ukrán vendégmunkásokig

Érdekes története van a Sarolta utca elején lévő villának: voltak itt kulturális szalonok, nácik, kommunisták és ukrán vendégmunkások is.

Hívők, lányok, mások – November 22-én indul a 20. Verzió Filmfesztivál

2023. november 21., 11:26

Az idei Verzió Filmfesztivált november 22. és 29. között rendezik meg több budapesti helyszínen. Megnéztünk öt dokumentumfilmet a kínálatból.

Vérszomjas bestiák, budapesti mesék és a Hatvany család története – 7 könyv az őszi kuckózáshoz

2023. október 27., 15:21

Összeszedtünk 7 olyan olvasmányt az őszre, amik közül biztosan mindenki megtalálja azt az egyet (vagy az összeset), amit egy percre sem lesz képes letenni.

Gondoskodom, tehát vagyok? – Megnéztük a Ludwig Múzeum legújabb kiállítását

2023. október 20., 12:29

A Ludwig Múzeum legújabb kiállítása egy olyan témával foglalkozik, mely mindannyiunk közös tapasztalata, és a születéstől a halálig meghatározza az életünket – ez pedig nem más, mint a gondoskodás.

Most pezseg igazán – Reneszánszát éli a Hajós utca

2023. október 12., 13:45

Jártál mostanában a Hajós utcában?

A világon a helyzet változatlan – A World Press Photo kiállításon jártunk

2023. szeptember 25., 10:36

Szeptember 22-től november 5-ig tekinthető meg a Magyar Nemzeti Múzeumban az idei World Press Photo kiállítás, ami az elmúlt év legjobb fotóriporteri és dokumentarista fotóit mutatja be.

Aki lemarad, kimarad! – Megnéztük az új, 2024-es tavaszi-nyári trendet a Fashion Weeken

2023. szeptember 6., 16:34

Ide nemcsak muszáj időben érkezni, hanem érdemes is! 12. alkalommal pezsgett a főváros a Magyar Divat & Design Ügynökség által a Millenárison megrendezett Budapest Central European Fashion Weeken.

Ősszel művészettel telnek meg Budapest közterei – Új, ingyenes fesztivál indul Flaszter néven

2023. augusztus 31., 15:23

Az 1. Budapesti Köztéri Kortárs Művészeti Biennálét 2023. szeptember 22. és október 23. között rendezik meg a Budapesti Történeti Múzeum – Budapest Galéria koordinálásában.

A Z generációra is fókuszál a 12. Budapest Central European Fashion Week

2023. augusztus 22., 12:49

Az év két időszakában kap különös figyelmet a divat, ezúttal augusztus 28. és szeptember 3. között csodálhatjuk meg a magyar és a régiós tervezők 2024-es tavaszi-nyári kollekcióját.

Van az a szerelem, ami nem múlik el – A D’Al Michele római szeletes pizzája pont ilyen!

2023. július 24., 15:56

Egy forró nyári napon leugrottunk a Lajos utca túloldalára, a szerkesztőséggel átellenben, és ámulatba estünk, hogy hogyan fér el a D’Al Michele kis terében több mint 10-12-féle pizza.

Tutanhamon sírkamrájától a jacuzzik széléig slattyogott – A tangapapucs története

2023. július 18., 16:18

Itt a nyár, a strandpapucsok ideje. Bizonyára mindannyiunknak van otthon egy-egy pár vietnámi papucsa, ám azt nem is gondoljuk, hogy a fazon története több ezer éves.

Csábító pelmenyik és varenyikik a Ráday utcában – A Pelmaniában jártunk

2023. július 7., 14:51

Bárhol járjunk a világban, tésztabatyukat a legtöbb helyen találunk. A népszerű ételt a szláv konyhában, Ukrajnában is megtaláljuk, a Pelmaniában pedig meg is kóstolhatjuk a pelmenyit és a varenyikit.

Helyek, ahol jót ehetünk, ihatunk – Az Astoria és környéke

2023. június 30., 10:55

Mutatjuk, hogy merre érdemes enni, inni, lazulni az Astoria vonzáskörzetében.

Budapest Szubjektív – Kolodko Mihály

2023. június 26., 13:20

Interjúsorozatunk új része a magyarországi gerillaszobrászat méltán népszerű, első számú alkotójával, a miniszobraival elhíresült Kolodko Mihállyal készült.

Buda rejtett kincse: a Tarasz Sevcsenko tér története

2023. május 21., 00:00

Budapesti tereket bemutató sorozatunk új részéhez egy apró kis teret választottunk, ami a Bem tér közelében bújik meg, és ami az egyik legfiatalabb terünk.

Heti programajánló – Food Truck Show, Waldorfeszt Nap-Éj, Líra Könyv Raktárvásár

2023. május 4., 16:07

A május 4. és 10. közötti napok számos lehetőséget tartogatnak, hogy megünnepeljük végre az igazi tavaszi idő beköszöntét.

„Simán felteszek a lemezjátszóra egy technopunk album után egy Cseh Tamást” – Prieger Zsolt-interjú

2023. április 28., 12:18

Az idén 30 éves Anima Sound System fejével, Prieger Zsolttal beszélgettünk a zenekarról, 30 évről, példaképekről, irodalomról, hitről, és azt a pár dolgot is érintettük, ami egyáltalán nem érdekli.

Heti programajánló – Mexikói gasztrofesztivál, Csontváry 170, Tavaszi Etyeki Piknik

2023. április 13., 14:53

Izgalmas és változatos hét elé nézünk! Akár a művészeteket kedvelitek, akár a sportolást, esetleg a bulizást vagy a gasztronómiát, a listában megtaláljátok a hozzátok legközelebb álló programokat.

Heti programajánló – Nagypénteki termelői piac, Weval-koncert, Tarr Béla-retrospektív

2023. április 6., 11:42

Közeledik a húsvét, így ezzel végre nyerünk egy pihenős hosszú hétvégét is! Érdemes aktívan eltölteni, amire az alábbi programlistában találtok tippeket.

Amikor egy ütemre dobban a főváros szíve – Jön a Budapest Ritmo világzenei fesztivál

2023. április 4., 11:50

Ha tavasz, akkor világzene, ha pedig világzene, akkor Budapest Ritmo! Április 12. és 15. között zenei felfedezőútra indulhatunk Egyiptom, Izland, Mali, Ukrajna vagy épp Spanyolország ritmusai között.

„Elejtettük a világot, és eltörött!” – Megnéztük a Dekameron 2023 című előadást a Bábszínházban

2023. március 13., 15:36

Bármerre nézünk, lépünk, kattintunk, ömlik ránk a koronavírus, a háború, az olvadó jégsapkák. A Dekameron 2023 egy humoros-keserű látlelet a korról, ami az évezredek óta tartó jelenünk.

Helyek, ahol jót ehetünk, ihatunk – A Kálvin tér és környéke

2023. február 23., 12:36

Sorozatunkban a Széll Kálmán tér, a Deák Ferenc tér és a Móricz Zsigmond körtér környéke után sorra vesszük a Kálvin térhez közeli kedvenc helyeinket, a reggelizőtől a pizzériáig.

Mennyei borscs leves, reggelik és borok a város egyik legjobb kilátású asztalánál – Cork Breakfast & Wine

2023. február 14., 11:22

Fiatalos, nemzetközi vendégkört vonzó hely a Cork Breakfast & Wine, ahol próbáltunk reggeli tányért, vacsorára tálalt fogást, desszerteket és menő koktélokat is.

„Ti voltatok már panellakásban, evör?” – Megnéztük a Tíz eszkimó című darabot a Katonában

2022. december 23., 13:34

Kis magyar valóságunk érdekes szelete és karikatúrája a Katonában bemutatott, Tíz eszkimó című előadás, amiben benne vannak az elmúlt két év történései.

Már megnézhetjük a Magyar Állami Operaház karácsonyi videóját

2022. december 22., 10:28

Elkészült a Magyar Állami Operaház karácsonyi videója.