Kevés annyira cuki hely van a városban, mint Újlipót főutcája: a Pozsonyi úton egymást érik a pár négyzetméteres boltok, a kávézók, a bisztrók és a cukrászdák, olyan az egész, mintha egy jógatábort ötvöznénk a Tesz-Vesz várossal, és megszórnánk egy jó adag kultúrával. Lássuk, mit együnk és igyunk, ha erre van dolgunk!

A Pozsonyi úton – és környékén, de az egy másik téma lesz – biztosan nem fogunk sem éhen, sem szomjan maradni. Alapvetően nappali életre vannak berendezkedve arrafelé, a vendéglátóhelyek teraszai 10-kor zárnak, úgyhogy nagy éjszakai életre ne számítsunk. Cserébe egész nap ehetünk: van itt reggeliző, kávézó, snackbár (uzsonnára) és vacsorának való is.

A Pozsonyi út elején, tulajdonképpen még a Jászai tér számozása alatt rögtön az édessel indítunk, a Maródi Cukrászda ideális, ha klasszikus-retró sütikre, fagyira vágyunk. A Mézes Kuckó pár négyzetmétere a mézeskalácsról és a különböző mézes sütikről szól, és szintén nem tegnap indult a karrierje a Pozsonyin. A gyors és egészséges ebédekért, az izgalmas, de otthonos ízekért a Nemsüti felel, amely lassan 15 éve eteti a hús nélkül étkező környékbeli lakosokat és irodistákat. Pár éve indult el a húst is főző kis testvérük, a Nemkicsi, ahol hasonló ízeket találunk, de a curry mellé hús vagy hal is jár. Ha kicsit klasszikusabb, magyarosabb, de gyors ebédre voksolunk, akkor a Kajaszünet Falóka hazai ízei pont a szomszédban vannak. Ha reggeli vagy ebéd utáni kávéért indulunk, akkor a Waycup Coffee & Deliben nemcsak szuper specialty kávékat, de finom pékárut és sütiket is kapunk.

A Pozsonyi út és Budai Nagy Antal utca sarkán lévő Babka régi motorosnak számít az utcában. Most esett át egy kis ráncfelvarráson, és nem kérdés, hogy ha közel-keleti lakomára, izgalmas mezzékre, különleges saksukákra vágyunk, akkor itt a helyünk. Szemben pedig – az egy bisztróra egy kávézó szellemében –, az Aura Cafe & Delicatesse reformkávézóban a tea és a kávé mellé egészséges nasikat ehetünk helyben vagy vihetünk magunkkal.

A mellette lévő Bubóban a reggeli dolce vitáról szól minden – egész nap. Mindegy, hogy töltött bundás kenyérre, bagelre, tojásételekre vagy extra croque-okra vágyunk, itt reggeltől estig megkapjuk. Ha a Bubó a reggelről, a szemben lévő Piccolo Sörbár az estéről szól. Bár nagy dorbézolás nincs a Pozsonyin, ebben a műintézményben már délután elkezdődik a világmegváltó fröccsözés. Különleges hangulat, sokszínű vendégkör, finom nosztalgia. A Piccolo mellett egy nagy nyári kedvenc, az Anjuna egyik fiókja van, de ők csak tavasszal nyitják ki az ajtót. Sajnos így vannak ezzel a Cioccolattéban is, ahol nyáron a város egyik legjobb fagyija kapható, de most ők is alkotói szabadságon vannak. Ha pedig olasz: mellettük a Caffé Daje várja pár négyzetméteren azt, aki egy kis olasz kávéra vágyik a specialty kávézók tengerében.

A Stühmerben megint az édes pillanatoké a főszerep. A bonbonok és tortaszeletek, hagyományos ízek modern köntösben koncepciója jól tud esni délután egy kávé mellé. A Pizziben vékony tésztás (de nem nápolyi) olasz pizzaszeletekért érdemes betérni, de magunkkal vihetünk egy egész pizzát is. A Házi rétesboltban édes és sós réteseket is kapunk, az édesből van a klasszikus (almás, túrós, mákos, szilvás) vonal, de unortodox darabok is figyelnek a pultban.

A My Green Cup igazi pozsonyis hely: specialty kávék, alternatív latték, finom sütik, csábító péksütik és helyben készült szendvicsek kényelmes belső térrel és kedves kis terasszal. A nagyjából szemben lévő Relative-ban szintén a specialty kávéé a főszerep, de ott azért szép számmal akad reggeli is, toastokat, bageleket, egg drop szendvicseket és smoothie-tálakat is találunk az étlapon.

Ha klasszikus magyaros vendéglátásra vágyunk, akkor két kiemelt hely is van az utcában: a Kiskakukk és a Pozsonyi Kisvendéglő. A Kiskakukk 1913 óta áll a környékbeliek szolgálatában, kicsit polgáribb ízekkel, maceszgombóclevessel, borjúpaprikással, báránycsülökkel, míg a Pozsonyi Kisvendéglő a kockás abroszos változat rántott borjúlábbal, szalontüdővel, csülkös bablevessel.

Az UnoMasban spanyol tapasokat falatozhatunk déltől éjfélig, a Fridában pedig mediterrán fogásokkal, tésztákkal, rizottóval és heti menüvel várnak. Az Édesmindegy a Pozsonyi út régi sztárja, pastel de natával, télen pedig gőzgombóccal tartva izgalomban az édességek rajongóit. A Briós szintén egy biztos pont, több mint egy évtizede jöhetünk ide szendvicsekért, sütikért, salátákért és izgalmas, házias heti menüért. Az általános iskolával szemben egy falat Róma vár minket – az IDE  római pizzáit helyben is fogyaszthatjuk, de magunkkal is vihetjük őket, hogy otthon, a sütőben befejezve hozza el a dolce vita hangulatot. Mellettük a Babka kis testvére, a Babka Deli hideg mezzékkel, könnyű ebéddel, szendvicsekkel, salátákkal és igazi New York-i delihangulattal emeli a környék gasztronómiai fényét.

Márciustól októberig az Azúr Fagyizó díjnyertes fagyikölteményeit találjuk a Pozsonyi út és a Gergely Győző utca sarkán, pár házzal lejjebb pedig a Három Tarka Macska kovászos kenyerei, szendvicsei és péksütijei várják a gyors reggelire, uzsonnára utazókat.

A PIKNIK-be a specialty kávé és az édes sütik, kekszek miatt menjünk, míg a szomszédos concept store-ban, a Pr09ge55-ben stílusos berendezést, csinos kis teraszt, remek koktélokat és pezsgőket találunk, a kozmetikumokkal és a különböző stílusos divatcikkekel egy polcon.

A Szent István Parkra néző Dunapark Kávéház kis kitérő a múltba, Újlipócia fénykorába, a szemben lévő Sarki Fűszeres pedig egy darabka Párizs, ahol hidegtálakat, szendvicseket rendelhetünk, remek borok társaságában. A parkkal szemben lévőFragolában március 15-től mennyei fagyikat szerethetünk be, sőt, ha kiülnénk a parkba egy gyors pizzára, akkor a szelet bárjuk kínálatából is szemezgethetünk.  Ha pedig kutyával érkezünk – a Pozsonyi jó része kutyabarát –, akkor az Ipoly utcához közeli Puppychinóban a kedvenceinknek is kedveskednek egy-egy jó falattal, míg mi a kávénkat szürcsölgetjük.

(Borítókép: Major Kata - We Love Budapest)