Weiss Manfréd gyártani kezdte, Rákosi Mátyás a nevére vette – A Csepel kerékpár története

A lassan 100 éves csepeli kerékpárgyártás kezdetei 1928-ba vezetnek, ám az első bringák 1929-ben készültek el. Bár voltak nehezebb időszakok is, a történet még mindig tart.

Mit csináljunk, hova menjünk 2024-ben a hosszú hétvégéken és ünnepnapokon

Négy ünnepi hosszú hétvége vár ránk 2024-ben, további három ünnepnap pedig hétköznapra esik. Adunk pár tippet, hogy mivel töltsétek el ezeket.

Kiváltságosok ételéből a karácsony esszenciájává vált – A mézeskalács nyomában

2023. december 19., 12:01

Bár a karácsonyi csillogáshoz kapcsoljuk, a mézeskalács jóval régebbi, mint ez a hagyomány. Az első édesség történetét jártuk körbe.

Mikor a Duna jegén sorakoztak a fenyőfák – Így várta régen a karácsonyt Budapest

2023. december 18., 10:40

Tömeg, hideg, fenyőillat, drágaság – az elmúlt 150 évben nem sok minden változott a fővárosban, már ami a karácsonyi vásárokat illeti. Vagy mégis? Múltidéző cikkünkben ennek jártunk utána.

Lábszánkóval a magyar Grönlandon – A Normafa, a hazai sízés és síugrás bölcsője

2023. december 13., 10:06

Nem kell messzire mennünk, hogy megtudjuk, honnan indult a magyar sísport, csak a Normafáig, ahol egykor nemcsak szánkózni vagy sífutni lehetett, de síugró sánc is a bátrabbak rendelkezésére állt.

Aperitivózás Budapesten – 8 hely kiváló Negronival

2023. augusztus 29., 13:44

Ha tudod, mi az az aperitivo, szívesen lazítasz vacsora vagy hazaindulás előtt egy napos teraszon, akkor ez a te olvasmányod lesz!

Heti programajánló – Tom Jones-koncert, Borszerda, Ruhacsere a Rakparton

2023. június 29., 12:51

Ha a nyaralás még várat magára, a fővárosban akkor is akad egy-két jó dolog a június 29. és július 5. közötti napokban. Mutatjuk is, hogy melyek!

Pesten innen, Budán túl – A kétarcú Csepelt mutatjuk be podcastünk új epizódjában

2023. április 26., 10:33

Hogyan befolyásolta a környék fejlődését a Csepel Művek, és mit jelent ma csepelinek lenni? Többek között erről is beszélgettünk Pesten innen, Budán túl podcastünk Csepelt bemutató epizódjában.

Apró családi kékfestő üzemnek indult, világszerte ismert textilbirodalommá vált – A Goldberger Textilgyár

2023. április 20., 00:00

A világot meghódító Goldberger Textilgyár története egy Lajos utcai kis kékfestő manufaktúrából indult, kliensei között pedig még Kossuth Lajos is ott volt.

Ezekkel a programokkal töltsük el a húsvéti hosszú hétvégét

2023. április 6., 16:13

A húsvét hosszú hétvégéjére ajánlunk programokat, hogy a négy nap minél izgalmasabban, változatosabban, tartalmasan és szórakoztatóan teljen.

Aki előbb tudott tojást írni, mint betűt – Mosonyi Éva tojásíró népi iparművésszel beszélgettünk

2023. április 6., 13:22

Mosonyi Éva népi iparművész még a nagymamájától tanulta ki a tojásírást, mi pedig a Hagyományok Házában beszélgettünk vele a különleges motívumokról és technikákról.

Kirándulás kalandoroknak – Kidőlt fák alatt másztunk fel a Bölcső-hegyi kilátóhoz

2023. március 20., 00:00

Patakmeder sziklái között kalandoztunk, vízeséseket néztünk, és megmásztuk a Bölcső-hegyet, hogy az új kilátóról gyönyörködhessünk az elénk táruló körpanorámában.

Ahol Jókai és Laborfalvi Róza is szerelmesen sétálgatott – A péceli Ráday-kastélyban jártunk

2023. március 10., 00:00

A péceli Ráday-kastély parkjában Jókai és Laborfalvi Róza is szerelmesen andalgott, de falai között Kazinczyék is gyakori vendégek voltak.

Nyúlós sajtok és remek sajtos fogások Budapesten – Raclette, fondue, érlelt sajt és különlegességek sajtimádóknak

2023. január 21., 09:09

A sajtimádók világnapja alkalmából egy sajtgazdag összeállítást készítettünk, delikátokkal, szuper budapesti sajtos fogásokkal.

Helyek, ahol jót ehetünk, ihatunk – A Móricz Zsigmond körtér és környéke

2023. január 16., 16:19

Sorozatunkban a Széll Kálmán tér és a Deák Ferenc tér után most a Móricz Zsigmond körtértől haladunk a Gellért térig, és számba vesszük a kedvenc helyeinket, a pékségtől a tapasbárig.

Téli csillogás a magasban: Dobogókő dérben és fagyban a fotósunk szemével

2022. december 23., 00:00

Dobogókőt is utolérte a decemberi dér és csillogás, Hirling Bálint fotósunk meg is örökítette a nem mindennapi látványt.

Csodás panoráma hatalmas gépszárnyak között – A magyar vitorlázórepülés bölcsője Farkashegyen

2022. szeptember 20., 16:47

A Farkashegy szuper túrahelyszín lehet a kellemes őszi időben, azt azonban kevesen tudják, hogy itt található a magyar vitorlázórepülés bölcsője, aminek emlékművel is adóztak.

Észre se vettük, hogy telik az idő – Megnéztük a Magyar Zene Háza állandó kiállítását

2022. február 3., 14:06

Kipróbálhatjuk, milyen a törzsi dobolás, nyomtathatunk kottát, de akár egy vonósnégyes tagjává is válhatunk, vagy pörgethetjük a lemezeket. Megnéztük a Magyar Zene Háza állandó kiállítását.

Kis budapesti kerülethatározó – XI. kerület

2022. január 25., 13:59

Sorozatunkban bemutatjuk Budapest kerületeit. Ezúttal az egyik legfelkapottabb és legváltozatosabb helyszínre, a XI. kerületbe kalandozunk el, ami a világ legmenőbb környékei közé is bekerült.

„Fuss az erdész szemével!” – Programsorozat indult a tudatos erdei sportolás jegyében

2022. január 24., 10:41

Az Országos Erdészeti Egyesület téli kihívása a Pilis felfedezését kínálja.

Színház az egész világ, avagy van élet a kőszínházakon túl is

2022. január 18., 13:44

Összeállításunkkal nem kevesebbre vállalkozunk, mint hogy összegyűjtjük azokat a színházi játszóhelyeket, ahol kisebb, alternatív társulatok darabjait nézhetjük meg.

Jó hír a körpanoráma szerelmeseinek – Új kilátó épült a Bölcső-hegyen

2021. november 25., 15:57

Jó hír a körpanoráma és a főváros közeli hegyvidék szerelmeseinek: új kilátó épült a Bölcső-hegyen.

Csodás lépcsőházak és csigalépcsők rejtőznek a zárt ajtók mögött – Dragon Tamás fotóin leshetjük meg őket

2021. augusztus 2., 14:45

Lehet historikus, szecessziós vagy modern, a zárt ajtók mögött rejtőző lépcsőházak kovácsoltvas korlátjai, csigában kanyargó ívei mindenképp ámulatba ejtenek.

Városi séták #3: Textil-, hajó- és dohánygyár – Barangolás Óbuda egykori gyárai között

2021. május 28., 13:45

Sétánk során felfedezzük az egykori kékfestőüzemek és a Goldberger Textilgyár, a hajó- és a dohánygyár épületeit, és megnézzük, mi épül az egykori szeszgyár helyén.

125 éves a Vígszínház, ahol majdnem az összes magyar színészlegenda megfordult

2021. május 25., 14:44

1896. május 1-jén nyitotta meg kapuit a Nagykörúton a Vígszínház. Ebből az apropóból sorra vesszük meghatározó színészeit és előadásait, amiben a színház képarchívuma is segítségünkre lesz.