Hétvégi programajánló: Botanique Showroom, Beton.Hofi-koncert, Tavaszi Etyeki Piknik

Április közepe felé haladunk, az idő kiváló, a programok pedig pörögnek! A hétvégén irány lazulni a Tavaszi Etyeki Piknikre, vagy ha éppen pörgésre vágytok, akkor a főváros ismét tartogat egy s mást!

Nem is sejtjük Budapest belvárosában járva, hogy valójában kriptákon sétálunk

A Ferenciek terén és a Kálvin téren áthaladva vajon hányan tudjuk, hogy a mélyben kripták, egykor élt rangos polgárok földi maradványai nyugszanak?

Egykorvolt mesebeli kertek Budapesten, ahol gyönyörű lehetett a tavasz

A 19. században rengeteg közösségi kert létezett, melyek mindenki előtt nyitva álltak. Ezek a kertek mára sajnos megsemmisültek, területüket leaszfaltozták vagy parkolónak használják.

Kéhli Vendéglő: az utolsó óbudai mohikán története a borozótól Krúdyn át a feltámadásig

2023. december 29., 14:38

Szinte az egyetlen óbudai vendéglő, amely a nyitás óta a mai napig üzemel – egy elfeledett világ lenyomata, a Kéhli Vendéglő.

Karácsonyi ételeink története, avagy ezért esszük ilyenkor azt, amit eszünk

2023. december 22., 10:40

Mi volt előbb, a hal vagy a káposzta? Kedvenc karácsonyi fogásaink története – olvasd el, amíg a bejgli sül!

Korzó és gasztroközpont – Mautner Zsófival a Pozsonyi útról és környékéről beszélgettünk

2023. december 13., 14:36

Podcastünk legfrissebb epizódjában Mautner Zsófival a Pozsonyi úton kalandoztunk.

Stresszmentes karácsony, fenséges vacsorák – 5 hely, ahonnan ünnepi menüt rendelhetünk

2023. december 13., 14:27

Íme 5 hely, ahol klasszikus vagy éppen a hagyományostól eltérő ünnepi menüt rendelhetünk.

Itt találjuk a legjobb gulyásleveseket a fővárosban

2023. november 23., 10:03

7 hely, ahol biztos nem nyúlunk mellé, ha igazán jó gulyáslevest szeretnénk enni.

Egy eltűnt lakótelep nyomában – A hírhedt angyalföldi Tripolisz

2023. október 12., 11:10

Ahol ma a Gyöngyösi utcai lakótelepet találjuk, valamint annak környékén terült el Pest egyik legrosszabb hírű környéke, a Tripolisz, amely 1911-től az 1970-es évek végéig létezett.

Nyithat még száz reggelizőhely, de minek? – A Vietnámigulyás.hu HK-ban egy harapás után csendben maradtunk

2023. szeptember 13., 17:54

Egzotikusnak mondható reggelit ültünk el a Vietnámigulyás.hu HK-ban. Még a szavunk is elakadt.

Hétvégi programajánló – Sziget Fesztivál, Hullócsillagtúra, DunaCsúszás

2023. augusztus 9., 12:35

Augusztus 10. és 13. között lesznek ám izgalmak: lesz denevérhang-vadászat, a múlt héten elmaradt DunaCsúszás pótlása és hullócsillagtúra is. Csütörtökön pedig kezdetét veszi a Sziget Fesztivál!

Reisz Gábor új filmje bekerült a Velencei Filmfesztivál hivatalos válogatásába

2023. július 26., 08:39

A világ legrégebbi filmfesztiválján, az A kategóriás Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon mutatkozik be a Magyarázat mindenre című magyar film.

Rétesforradalom a Jókai utcában – A Réteslakban jártunk és kóstoltunk

2023. június 15., 16:20

Meglátogattuk a Jókai utcában található Réteslakot, ahol a helyben sütött rétescsodákból kóstoltunk meg pár ízt, és arra jutottunk, a hagyományos dolgoknak sem árt az újragondolás.

Reggeliztet, ebédeltet, este pedig bárral és show-val vár – Boldog 10. születésnapot, KIOSK!

2023. június 8., 17:09

Tízéves lesz idén a KIOSK Budapest. Ennek apropóján (is) benéztünk hozzájuk.

Dübörgött a luxus az Ezredéves Országos Kiállításon – Champagne-ok és gyémánttiarák a fókuszban

2023. május 18., 11:09

Magyarország egyik nagy pillanata kétségkívül az 1896-os millenniumi kiállítás volt a Városligetben, ahova tódult is a nép szemügyre venni, hol tart az ország – elsősorban iparilag és gazdaságilag.

Heti programajánló – Budapest100, Pop-up terrace grill & bar, Árasztó-part szezonnyitó

2023. május 11., 15:37

Akármilyen is az idő, nem kell otthon, a négy fal között várni a csodára és a szép időre, főleg, ha szuper események mozdítanak ki minket a május 11. és 17. közötti napokon.

Amikor a gasztronómia és a kerámia egymásra találnak – Várady Lucával beszélgettünk

2023. április 4., 11:25

Várady Luca keramikussal beszélgettünk norvég cukrászmunkáról, pop-corn tálakról és termelői piacról.

Kalandregényből tánczene – Izgalmas bemutató a Bartók Tavaszon

2023. március 23., 13:30

A Zeneakadémián április 4-én láthatjuk a Fekete István kalandregénye ihlette tánczene-bemutatót, melynek Eredics Benjamin szerezte a zenéjét, a látványt pedig Vecsei H. Miklós álmodta meg.

Rejtőzködő villák és történetek a budai hegyekben – A leghíresebb luxuskörnyék, avagy séta a Rózsadombon

2023. március 22., 00:00

A legszebb rózsadombi villák nyomában, a klasszikustól a Bauhausig.

Lőpormalom, gyógyító csodavíz és az első úszóverseny – A Szent Lukács Gyógyfürdő és Uszoda története

2023. március 14., 11:36

A Szent Lukács Gyógyfürdő és Uszoda a békebeli lazulgatás szinonimája, pedig története ennél jóval izgalmasabb és kevésbé békés.

Simon’s Burger – A Z generációs burgerpont, amiről nem szerettünk volna írni

2023. március 8., 11:14

Ellátogattunk az új, Fehér Hajó utcai Simon’s Burgerbe, megnéztük, mit tud a Z generáció körében nagyon népszerű street food hely.

A karmelita kolostorban kaszinó is volt, a Főőrség épületénél nem lehettek magyar ágyúk

2023. március 3., 11:42

Sokan valószínűleg nem tudják, hogy mi minden működött régen azokban az épületekben, amelyek másait most építik vissza a Várban. Ezeknek jártunk utána.

Brunch a Központban – Az egyik kedvenc törzshelyünkön egész nap élvezhetjük a reggelit

2023. február 23., 15:28

A Központ egész napos reggelivel vár minket a klasszikus brunchfogásoktól, a török és ázsiai ízvilágon át a vega vonalig, de a húsimádókról és az édes reggelik rajongóiról sem feledkeztek meg.

Osztozkodom, tehát falok! – A Flava Kitchen&More eddig az év meglepetése

2023. február 9., 21:23

Új szereplő a fővárosi gasztronómiában a Flava Kitchen&More. Az egy kaptafára létrejött konyhák helyett egy valóban figyelemre méltó gasztronómiával találkoztunk.

Ágyba reggeli, ágy nélkül – Ilyen a Veres Pálné utca Deszkája

2023. január 26., 12:58

Régebben a Tortaszalon üzemelt a Veres Pálné utcai üzletben, ám mostanra egy törzshelygyanús, nagyon otthonos bruncholda lett belőle, ahol Mázli kutya is nagy szerepet kap.