Közel 1000 hektárnyi olyan terület van Budapesten, ami még nem védett, de védeni kellene

Gyakran írunk tanösvényekről és kirándulóhelyekről, utánajártunk, mik is azok a természetvédelmi területek, és hogyan válhat azzá egy-egy helyszín.

Miért így nevezzelek? – A budapesti városrésznevek eredete (I. rész)

2023. augusztus 18., 10:13

Budapest 203 városrészének neveit már rég megszoktuk, de hogy honnan erednek, az csak egy-két esetben egyértelmű.

A terminál, ami felülről egy repülőgépet formáz – Bejártuk Ferihegy 1. zárt tereit

2023. július 25., 14:07

Bejutottunk a jó ideje zárva tartó, legendás Ferihegy 1. termináljába, és a csarnoktól kezdve az egykori irányítótornyokig és check-in pultokig bejártunk és megnéztünk mindent.

Forró nyári délutánokon a Dunafürdőkben mulatott a város színe-java

2023. július 11., 13:04

Míg a 19. században még az úszósport színtere volt a Dunafürdő, a század végére már a társasági élet, az úri mulatságok és a pancsolás színtere lett.

Kedvenc városi útvonalaink futáshoz Budapesten és környékén – Kezdőknek és haladóknak

2023. június 1., 00:00

Budapesten élő futók útvonaltippjeit ajánljuk, a könnyebbektől a nehezebbekig, a rövidebbektől a hosszabbakig, azoknak, akik fejlődni szeretnének ebben a mozgásformában.

Pesten innen, Budán túl – A Népszigeten barangolunk és hűsölünk podcastünk legújabb részében

2023. május 31., 13:27

Podcastünk e heti részében a két kerület határán fekvő Népszigetre látogattunk el Bajor Zoltán, a FŐKERT természetvédelmi vezetője és a Magyar Madártani Egyesület budapesti elnöke vezetésével.

Elhagyott terület volt, az atlétika központja lett belőle – Bejártuk a Nemzeti Atlétikai Központot

2023. május 3., 12:37

A tengődő barnamező rendezése után nemcsak egy stadiont kapott Budapest, de egy szabadon látogatható rekreációs parkot, Duna-parti sétányt és egy mindenki által használható panorámás futókört is.

A festői szépség életre kelt szinonimája – A Kavicsos-tó és szigetei

2023. március 29., 00:00

Csepeltől pár tekerésre, Szigetszentmiklós határában található, az egykori kavicsbánya helyén, ez a különös tó és szigetei. Mintha csak egy égi festő pingálta volna bele a tájba.

Az elkóborolt pelikántól a pusztító árvízig – 10 érdekesség a Duna budapesti szakaszáról

2023. március 23., 09:30

Összegyűjtöttünk 10 érdekességet a fővárost Pestre és Budára osztó vízfolyamról.

Budapest 2022: Így változott a város idén

2022. december 22., 10:44

Ismét eltelt egy év, úgyhogy átnéztük, mi mindennel lett gazdagabb Budapest idén.

143 méter magas és 2500 dolgozó munkahelye lesz a MOL Campus – Átadták Budapest első felhőkarcolóját

2022. december 9., 16:14

A 143 méteres MOL Campus egy egészen új világot hozott Budapest életébe, és míg a magassága megkérdőjelezhető, a belső terekben egy futurista űrhajóban éreztük magunkat.

Megújul a pesti alsó rakpart déli része – Zöldebb, gyalogosbarát Duna-parton sétálhatunk majd

2022. február 2., 14:22

Ma írták ki a közbeszerzést, amelynek keretében a pesti oldalon a Salkaházi Sára rakpart és a Közraktár utca közötti rész újulhat meg, zöldebbé, gyalogos- és kerékpárosbarátabbá válhat a város.

Megjelent a Klímastratégia: 61-ről 30%-ra csökkentenék a kocsival közlekedők arányát Budapesten

2021. április 1., 15:21

Március 31-én fogadták el a Budapesti Klímastratégia és Fenntartható Energia és Klíma Akciótervet a károsanyag-kibocsátás és a klímaváltozás elkerülhetetlen hatásainak csökkentése érdekében.

Budapest 2020: így változott a város idén

2020. december 18., 13:57

A fővárosi fejlesztésekből, műemléki rekonstrukciókból, átadott épületekből és jó példákból idén sem volt hiány.

„Kizsákmányoltuk és beteggé tettük a minket körülvevő természetet, de ebből még van visszaút” – Interjú Bardóczi Sándor főtájépítésszel

2020. október 29., 13:23

Hiánypótló pozícióval gazdagodott a főváros, a főépítész mellett már főtájépítészünk is van Bardóczi Sándor személyében – vele beszélgettünk.

Nyomorúságos föld alatti hajlékok vagy a város első ökoházai? – ellátogattunk a budafoki Barlanglakás Emlékmúzeumba

2020. szeptember 17., 15:01

A dél-budai kerületben több száz szegény család élt egykor Európában is ritkaságszámba menő hajlékokban. A budafoki barlanglakások története.

Tüskevár a város közepén: felfedeztük a Molnár-szigetet

2020. július 22., 10:05

Budapest tele van rejtett, vagy alig ismert csodákkal. Ezúttal a Molnár-szigetre bringáztunk el, ami a Ráckevei (Soroksári)-Duna-ág egyik szigete.

Mexikó a Szigetre jött – a Victor's TACO-ban megkóstoltuk a húsos és a vegán verziót is

2019. augusztus 9., 14:35

A Sziget egyik legkisebb food truckjából egy falat Mexikót szerezhetünk be – egy húsos és egy vegán kézikocsi várja azokat, akik megkóstolnák, milyen is a valódi mexikói utcakaja!

Útikönyvként is használható csodás kötettel fedezhetjük fel az art déco és a modern Budapestet

2019. május 6., 18:14

Megjelent az Art déco és modern Budapest című könyv, 400-nál is több épület leírásával és tucatnyi sétaútvonallal.

Hétvégi programajánló (02.07-10.)

2019. február 7., 17:58

Először ad klubkoncertet Tom Odell, és lesz látható egy új hazai romantikus történelmi thriller, de az elkövetkezendő négy nap ezen felül is tartogat még kihagyhatatlan programokat.

Budapest 2018: így változik a város idén

2018. január 12., 16:41

Az idei év tervei, fejlesztései, elképzelései egy hosszú listán, látványtervekkel megtűzdelve.

Ilyen lesz az új óbudai velodrom: bemutatjuk a pályázat győztes tervét

2017. augusztus 11., 16:38

Új biciklis versenypálya épülhet Óbudán, a Gázgyár területén. A győztes terveket Anthony Gall és csapata készítette.

Nemzetközi sztárépítész is tervezheti az új Duna-hidat

2017. július 7., 14:57

Kiírták a nemzetközi tervpályázatot egy Dél-Budapesten megépítendő új Duna-hídra, amely Észak-Csepelen áthaladva egy kiépülő új körgyűrű része lenne.

Kiírták a Budapest Atlétikai Stadion építészeti tervpályázatát

2017. április 21., 15:35

Újabb sportlétesítményre írtak ki építészeti pályázatot az eredetileg 2024-es budapesti olimpiára tervezett beruházások közül.

Kiírták a pályázatot az Óbudai Gázgyár területére tervezett Új Budapesti Velodromra

2017. április 3., 14:25

Az olimpia elmarad, mégis új otthont kapnak a pályakerékpárosok az Óbudai Gázgyár területén. Kiírták a 2500 férőhelyes Új Budapesti Velodrom pályázatát.