arborétum - 18 találat

Szarvasbőgéstúrákat szervez a Pilisi Parkerdő, a Budakeszi Vadaspark pedig éjszakai szakvezetéseket

2023. szeptember 5., 13:11

Idén is szervez szarvabőgéstúrákat a Pilisi Parkerdő, melynek során szakemberek vezetésével, biztonságos körülmények között találkozhatunk ezzel a különleges „természeti csodával”.

Napszemüveget fel, pokrócot le! – Kedvenc nyári élményeink a Gellért-hegyen és környékén

2023. július 5., 10:29

Összeraktunk nektek a Fiókkal egy szuper egynapos nyári kalandozást, amiben van fagyizás, kutatás a „kőmaci” után, hesszelés a Feneketlen-tónál, panorámában gyönyörködés, piknikezés a Gellért-hegyen.

Ebben az arborétumban akár 154 erdőt is bejárhatunk egyszerre

2023. július 4., 13:26

A Gödöllői Arbo-park az ezerarcú erdőt mutatja meg nekünk, ahol a kikapcsolódás és rekreáció mellett a játszva tanulás, a vezetett séták és a különféle programok egyaránt megférnek.

Már zajlik a szentjánosbogár-rajzás, több helyen is gyönyörködhetünk benne

2023. június 22., 10:45

Csodás látvány és népszerű program ilyenkor, Szent Iván-éj környékén a szentjánosbogarak rajzása, illetve annak megfigyelése.

Ez a budapesti botanikus kert olyan, mint egy elvarázsolt erdő

2023. április 27., 11:30

Számtalan izgalmas helyet rejt a külváros, most felfedeztük az egyik ismeretlen arcát, a mesebeli tájra emlékeztető Soroksári Botanikus Kertet.

Ajándék ez a nap! – Avagy hogyan töltsük tartalmasan az ünnepnapokat 2023-ban

2023. január 19., 15:01

Mihez kezdjünk magunkkal az idei hosszú hétvégéken és a hétköznapokra eső ünnepnapokon? Segítünk, és naptár szerint haladva adunk pár tippet, hogy ne maradjatok a négy fal között.

A túraváros – 100 főváros környéki túra a Budapest Outdoor című könyvben

2022. szeptember 28., 16:22

Tenczer Gábor újságíró és blogger Budapest Outdoor című, szép küllemű, színes, képekkel teli könyvében a 100 legszebb túrát gyűjtötte össze Budapestről és környékéről – kezdőknek és haladóknak.

Hűsölj a fák árnyékában! – Heti képgaléria (18. rész)

2022. június 28., 11:38

Összegyűjtöttük a legszebb városi parkokat és kerteket, ahol a természetben megpihenve vészelhetjük át a következő hetekre ígért hőséget, akár egy baráti piknikkel vagy egy randevúval egybekötve.

Utazzunk Japánba anélkül, hogy elhagynánk a megyét – Heti képgaléria (10. rész)

2022. május 2., 16:38

Budapest és Szentendre japánkertjeiben járva szinte a császári udvarban érezhetjük magunkat, vagy épp Hajao Mijazaki misztikus világában, ahol a fák közül az erdő szellemei figyelik minden lépésünket.

Fotókon örökítettük meg a szemet gyönyörködtető cseresznyefa-virágzást a Füvészkertben

2022. április 12., 16:36

Forgács Zsuzsi fotósunk alaposan bejárta a budapesti Füvészkertet, hogy megörökítse a tavasz első, szemet gyönyörködtető jeleit.

Megnyílt a nagyközönség előtt Göd elfeledett kertje – A Huzella Kertben jártunk

2022. március 31., 15:33

A Huzella Kert eddig csak előzetes bejelentkezéssel volt látogatható, de pár napja megnyitották a nagyközönség előtt is.

Indulnak a szarvasbőgéstúrák a Pilisi Parkerdőben

2021. szeptember 6., 11:05

A Pilisi Parkerdő valkói, gödöllői, visegrádi és budapesti erdészete idén ősszel is szarvasbőgéstúrákra invitálja az érdeklődőket.

Rózsaszínben pompázó lótuszok, titkos romok és egy vízimalom – Felfedeztük a vácrátóti arborétumot

2021. augusztus 13., 17:01

A vácrátóti arborétumba még forróság idején is érdemes ellátogatni, mert a virágzó lótuszok látványa, a fák mögött megbújó „gótikus” romok és a malom még azt is elfeledteti velünk, hogy melegünk van.

A pilisi angol – Eldugott, de látogatható kert Pilisszentkereszten

2021. július 15., 15:08

Egy 800 négyzetméteres, pilisszentkereszti angolkertben jártunk, ahol igazi parkérzet, girbegurba ösvények, tavacska, madarak és pillangók vártak minket.

Rejtőzködő erdei oázis – Kirándulás a visegrádi Bertényi Miklós Füvészkertben

2021. július 14., 17:42

Eldugott, a család minden tagjával, akár kutyával is látogatható arborétumot találtunk az Apátkúti-völgyben.

Feltöltődés hat lábon – Kutyabarát kirándulóhelyek és étteremtippek Budapestről és környékéről

2021. július 8., 10:06

Budapest környéke elsőrangú útvonalakat tartogat, ha kedvencünkkel közös barátságunkat kirándulással pecsételnénk meg. A túra után pedig szuper kutyás vendéglátóhelyeken pihenhetjük ki a fáradalmakat.

Jó hír a túrázóknak és kirándulóknak: a Pilisi Parkerdő három turistaházat újított fel a szezonra!

2021. április 28., 10:12

A munkálatok a Téry Ödön Nemzeti Turistaház-fejlesztési Program keretein belül zajlottak. Az erdei házak már várják a kirándulókat.

Regisztrációval hamarosan újra látogatható lesz a virágzó Füvészkert

2020. április 23., 10:45

A szigorú előírások betartásával, de korlátozott számú, regisztrált látogató számára újranyit a Füvészkert.