Weiss Manfréd gyártani kezdte, Rákosi Mátyás a nevére vette – A Csepel kerékpár története

A lassan 100 éves csepeli kerékpárgyártás kezdetei 1928-ba vezetnek, ám az első bringák 1929-ben készültek el. Bár voltak nehezebb időszakok is, a történet még mindig tart.

Beléptünk a Sárkány évébe – Különleges bélyeggel köszönthetjük a tavaszünnepet

Budapesten nagy hagyománya van a kínai ünnepeknek, melyek egyik csúcspontja az újév köszöntése.

Budapest izgalmas, rejtett tornya, amin még a turáni átok sem fogott – A Pogánytorony

2023. december 1., 00:00

Aranyhegy csendes, kertvárosi környék. Itt szinte semmi nem történik. Cserébe viszont itt találjuk a radikálisok által 1936-ban emelt Pogánytornyot, aminél érdekesebb építmény kevés akad a városban.

Nem tudod, mit olvass a nyáron? – Mutatunk 8 könyvet, melyek nélkül nem érdemes átmenni az őszbe

2023. július 21., 14:51

Összeszedtünk 8 olvasmányt, melyek szerintünk még a nagy melegben is jó társak lehetnek, és érdemes magunkkal vinni őket akár a strandra is.

Addig nyújtózkodj, ameddig a lábnyomod ér! – A Zöld étteremben jártunk

2023. július 5., 16:40

A VI. kerületi Hajós utcában található Zöld étteremben minden a fenntarthatóságról és a teljes értékű növényi étrenden alapuló konyháról szól.

A kokainisták, az okkultisták és a kísértetek – 8 épület, 8 legendás történet

2023. április 27., 13:46

Se szeri, se száma a budapesti épületekhez fűződő legendás sztoriknak, melyek közül ebben a cikkben nyolcat fogunk elmesélni.

Híres budapesti rejtélyek – Más bélyeget, Kiss Béla, a „cinkotai asszonyirtó” női holttesteket gyűjtött

2023. április 24., 11:54

Hasfelmetsző Jackhez hasonló kegyetlensége hírhedt sorozatgyilkossá tette Kiss Bélát, aki házassági hirdetések útján cserkészte be gyanútlan áldozatait.

Egy szörnyű tragédiával végződő csodálatos élet – A Bajor Gizi Színészmúzeum esti épületsétáján jártunk

2023. március 16., 10:20

A magyar színjátszás történetének egyik legfontosabb kiállítóhelyét, a Bajor Gizi Színészmúzeumot jártuk be egy sötétedés utáni, elemlámpás épületsétán.

„Érzékiség, füst és technó” – Jön a IV. NEXTFESZT a Trafóba

2023. február 28., 09:42

A IV. NEXTFESZT március 1. és 4. között elhozza az új éra alkotóit, akik a kiégést, szorongást, válságkezelést, traumafeldolgozást állítják a középpontba, levezetésnek koncertek és bulik várnak ránk.

A szemlélődés mestere – Lengyel András életmű-áttekintő kiállítása a Ludwig Múzeumban

2023. február 15., 14:44

A Ludwig Múzeum …minden fent van a felhőben… című kiállítása Lengyel András gazdag életművének áttekintésére vállalkozik. A tárlat február 3-án nyitott és május 28-ig tekinthető meg.

A bélyegek csodálatos és titokzatos világa – A Bélyegmúzeumban jártunk

2023. február 1., 12:57

A Bélyegmúzeumban tett látogatásunk során nemcsak megtanultuk becsülni a bélyegeket, de elég sokat meg is tudtunk róluk. A magyar múzeum az egyik legnevesebb ilyen típusú intézmény a világon.

Beköszöntött a Nyúl Éve – Már bélyeggel is üdvözölhetjük a tavaszünnepet

2023. január 20., 08:03

Budapesten egyre népszerűbb a kínai hagyományok ünneplése, így évről évre figyelemmel követjük a holdújév, azaz a tavaszünnep beköszöntét.

Másvilági lények, gyilkos szörnyek és emberevő zombik – 10 rejtélyes és hideglelős sorozat

2023. január 13., 12:51

Bekuckózós daráláshoz ajánlunk 10 rejtélyalapú, a horror, a fantasy, a thriller és a sci-fi műfajába tartozó sorozatot, melyek nézése közben egyszerre retteghetünk, izgulhatunk meg agyalhatunk is.

Budapest arcai – Vidák Zsolt illusztrátor, aki színekkel tölti meg az Anker közt

2023. január 13., 10:14

Vidák Zsolt illusztrátor Budapestről szóló alkotásairól mi is rendszeresen hírt adunk, a Képezőben látható kiállítása kapcsán a műtermében beszélgettünk vele.

16 évesen kezdett el tornázni, a magyar sport legendájává vált – Megnéztük a Keleti Ágnes életéről szóló filmet

2022. december 2., 13:06

Keleti Ágnes a modern olimpiák történetének egyik legeredményesebb magyar női sportolója: 16 éves korában kezdett tornázni és 31 éves volt, amikor megszerezte első olimpiai aranyérmét.

Kiállta a terheléses próbát a Lánchíd – Képgaléria

2022. november 13., 11:10

November 12-én, szombaton 24, egyenként 20 tonnás tehergépkocsival tesztelték a Lánchíd teherbírását.

Röltex Rózsi, Skála kópé és a többiek – A múlt rendszer reklámfigurái, akik egykor uralták a várost

2022. május 5., 15:00

Vajon melyik volt a múlt rendszer korának legmenőbb reklám- és kabalafigurája? Összegyűjtöttük a legnépszerűbbeket: pazar nevek és utánozhatatlan vizuális alkotások következnek.

Irodalmi karácsony – 10 szuper könyv, ami kiragad a valóságból

2021. december 14., 16:01

Identitásthriller, Lovecraft világát idéző szürreális őrület és a lelkünket is szétforgácsoló regény – 10 olvasmányt ajánlunk, ami nem hiányozhat a könyvmániások karácsonyfája alól.

Szállodateszt – Egy éjszaka a Danubius Hotel Gellértben

2021. november 9., 10:58

December 1-jéig bárki felülhet a nosztalgiavonatra és eltölthet egy kellemes estét Budapest legendás szállójában, ahol a falak között megrekedt a szocializmus ódon bája.

Bihari Ádám, stílustanácsadó: „Nem az a cél, hogy magam alá gyűrjek másokat, hanem hogy edukáljak”

2021. április 13., 14:40

A stílustanácsadó nem rejti véka alá sarkos véleményét a magyar férfiakról. A „kelet-európai szégyen” okairól, példamutató országokról, az „igazi” férfiról is szót ejtettünk interjúnkban.

Egy eltűnt kávéház nyomában – A Pilvax

2021. március 16., 16:08

Az 1848. március 15-i események egyik legikonikusabb helyszíne már a forradalom előtti időkben is fontos pontja volt Pestnek: ide jártak a fiatal művészek. Sajnos már több mint 100 éve nem létezik.

Tavaly 3,86 millió utas fordult meg a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

2021. január 8., 15:25

Tavaly a Budapest Airport sem zárt túl combos évet, de a cég már teljes vértezetben készen áll az újranyitásra.

„Színházi közegből jövök, a zenéléshez is így állok hozzá” – Péterfy Bori (Péterfy Bori & Love Band)

2020. szeptember 4., 11:42

Szikra című új nagylemeze kapcsán beszélgettünk a Péterfy Bori & Love Band névadójával.

„Folyamatos alkotói válságban vagyunk” – Mayberian Sanskülotts-interjú

2020. június 29., 15:44

Az idén 10 éves Mayberian Sanskülotts zenekar alapítóival, Csordás Zitával és Balogh Gallusszal beszélgettünk zenéről, múltról, jelenről és jövőről, na meg az elmaradhatatlan életről.

Háborús állapot – megnéztük Hajdu Szabolcs Békeidő című filmjét

2020. április 28., 15:19

Az első online forgalmazású magyar film a címével ellentétben tele van feszültséggel, és végre valaki szembesít minket az egyre áldatlanabb állapotokkal.