Mindig törekszünk arra, hogy felkutassuk nektek a főváros gasztronómiai újdonságait, de pont ilyen fontosnak tartjuk, hogy beszámoljunk azokról a helyekről, melyek évek, sőt évtizedek óta biztos pontjai a hazai vendéglátásnak. Ilyen a lassan 10. születésnapját ünneplő Pasarét Bisztró is, mely nem csak a helyiek kedvenc törzshelye, de a budai buszforduló étterme, a Bauhaus egyik ikonikus épületében kapott helyet. Nem is beszélve arról, hogy a közelben találjuk a híres Napraforgó utcai kísérleti lakótelepet, mely a modern magyar építészet egyik fellegvára, így egy budapesti városnézéssel egybekötve is remek program felkeresni a hangulatos bisztrót. Reggelivel, ebéddel, vacsorával, hetente változó étlappal, magyar és nemzetközi fogásokkal és ízig-vérig sallangmentes bisztrókonyhával várnak minket, legyen szó egy klasszikus főzelékről vagy fokhagymás tigrisrákról.

A belváros zsúfolásig van jobbnál jobb éttermekkel, de ha valami maradandó élményt keresünk, akkor érdemes kilátogatni a külsőbb kerületekbe is, ahol nemcsak ikonikus vendéglátóhelyek bújnak meg, hanem Budapest rejtett arcát is megismerhetjük.

A II. kerület, ezen belül is Pasarét például a Bauhaus építészet fellegvárának számít.

Sokszor beszámoltunk már a Napraforgó utcai kísérleti lakótelepről, mely telepi házak helyett izgalmas, geometrikus formákból építkező, színes villákat rejt. De a közelben találjuk az Apáthy-sziklát, ahonnan csodás panoráma nyílik Budapestre.

Barátságos bisztró az ikonikus Bauhaus épületben

A városnézés előtt vagy után pedig mi is lehetne jobb, mint megpihenni egy barátságos helyen, ahová betérhetünk akár egy kávéra, reggelire, ebédre, vacsorára, jöhetünk az egész családdal, barátokkal vagy párunkkal, és garantáltan nem csupán jót fogunk enni, de még biztos visszavágyunk ide. Ez a Pasarét Bisztró, mely a buszvégállomás ikonikus Bauhaus műemlék épületében kapott helyet, és lassan 10 éve a helyiek kedvenc törzshelye.

Még be sem léptünk a bisztróba, de már értjük is, hogy miért: az üveggel fedett, fűtött teraszon ebédidőben is hatalmas a nyüzsgés, a kényelmes, otthonos térben úgy érezzük, mintha csak egy régi ismerősünkhöz érkeztünk volna. Pont ilyen laza kedvességgel fogad minket Gál Bence is, aki immár egy évtizede töretlen lelkesedéssel viszi a bisztrót.

„A környéken nőttem fel, és itt is lakom, igazi lokálpatrióta vagyok, így az a legnagyobb öröm, hogy tudom, igazi törzshely, találkozópont és közösségi tér lett a Pasarét Bisztró, ahová olyan régi vendégek is szeretettel járnak vissza, akik már rég elköltöztek itthonról. Valahová tartozni nagyon fontos, ugyanakkor mindig nagy örömmel látjuk az új vendégeket is, akik a város más részeiből érkeznek hozzánk” – meséli.

Bencééknél pedig tényleg megtapasztalhatjuk a klasszikus, nagybetűs vendéglátást, ahol a tulaj odajön az asztalhoz beszélgetni, és ahol egy vidám, összeszokott, gördülékeny és mosolygós csapat alapozza meg a jókedvünket.

„Kevesen tudják, de a francia bisztróstílusnak objektív követelményei vannak, melyek közül a legfontosabb a gyors kiszolgálás, a megfelelő adagok és a változatosság, ahol egyszerű, szezonális és házias ételeket lehet fogyasztani, mi pedig abszolút ezeket a szempontokat tartjuk szem előtt” – ecseteli Bence.

Főzeléktől a kaviárig

Ha betérünk a Pasarét Bisztróba, akkor ne számítsunk étlapra, az aktuális menüt egy tábláról olvashatjuk le, amit készségesen az asztalunk mellé hoznak, ha épp nem szúrjuk ki azonnal, hogy mit ennénk. Az étlap hiánya pedig a hely ízig-vérig bisztró jellegét erősíti, itt pár örök kedvenc klasszikust leszámítva 10-15 naponta változnak a fogások, igazodva a szezon friss alapanyagaihoz, Bence és a séfek ötleteihez, a közelgő ünnepnapokhoz vagy éppen a törzsvendégek kívánságaihoz.

„Mi egész évben, hétfőtől vasárnapig, reggeltől estig nyitva tartunk, így valóban biztos pont vagyunk Pasarét forgalmas buszmegállójában. A legfontosabb, hogy mindig vendégigényre főzünk, pont ezért nincs állandó étlapunk. A magyar konyhát vesszük alapul, és igyekszünk a kedvelt klasszikusokat elhozni a vendégeknek, így nálunk mindig van például főzelék feltéttel, ugyanakkor kicsit extrább fogások közül is lehet válogatni, a kettő pedig tökéletesen megfér egymás mellett” – részletezi Bence a bisztró koncepcióját.

Laza, otthonos, szerethető, klasszikus

A Pasarét Bisztróban pedig tényleg az a legjobb, hogy nem nekünk kell alkalmazkodnunk egy meghatározott irányvonalhoz, hanem abszolút a saját igényeink és hangulatunk szabja meg, hogy mit kapunk.

Ha csak beszaladnánk reggel egy kávéra vagy egy péksütire, netán egy hétvégi, hosszú lusta brunchra ülnénk be, az éppúgy lehetséges, mint ebédidőben beugrani egy főzelékre vagy rántott húsra, de tökéletes helyszín egy esti romantikus randihoz is, ahol a különleges kaviár és pezsgőkínálat garantáltan elkápráztatja majd vacsorapartnerünket.

Amikor egy őszi napon ebédidőben betértünk, éppen akrumplifőzelék volt a sláger Stefánia-vagdalttal, és legszívesebben dupláztunk volna belőle. Főzeléket nem éppen a legkönnyebb gusztusosan tálalni, azonban itt abszolút sikerült, az ízek pedig kirobbanóak voltak.

Kértünk egy hortobágyi palacsintát is a klasszikus magyaros fogások nevében, a vártnál pedig jóval többet kaptunk: nemcsak a látvány, de az ízek is magasan verték az eddigi hortobágyis élményeinket. Az aktuális menüben mindig találunk halételeket is, most éppen a roppanós rántott fogas volt terítéken, mely a szezonalitás jegyében csicsókával érkezett. Megkóstoltuk az örök kedvenc tigrisráksalátát is, amit egyszerűen nem lehet leszedni a menüről, annyira közkedvelt, és nem is csodálkoztunk, hiszen ekkora adag rákot ilyen ízekkel és ár/érték arányban már rég ettünk.

Kiváló volt a szezon egyik legnépszerűbb alapanyagával, a céklával megspékelt rizottó is, az aranygaluska pedig igazi nosztalgiautazásra vitt minket a gyerekkori kedves emlékek közé, amikor nagyinál faltuk a kedvelt desszertet.

A bisztróban pedig olyan dolgokra is figyelmet fordítanak, mint hogy helyben sütik a pékárukat, sőt még a kávé mellé is házi keksz dukál, ezek az apró figyelmességek pedig tényleg csak tetézik a jókedvünket.

Kellemes ár/érték arány, meghitt hangulat, saját rendezvények

A vendégek igényeihez való alkalmazkodást jelzik az árak is, melyek a mai viszonyokhoz és Budához képest abszolút nincsenek elszállva, sőt kevés helyet találunk, ahol két fő 15 ezer forint környékén tud egy többfogásos, laktató ebédet vagy vacsorát enni. Hamarosan pedig bevezetik a hétvégi családi menüt is, ami ár/érték arányban tényleg verhetetlen lesz.

Az őszi-téli időszakban ugyan zárva tart, de egy hangulatos kerthelyiség is tartozik az étteremhez, sőt egy 20-25 fős különtermet is találunk a kert mellett, ami meghitt családi és céges rendezvényekhez tökéletes, legyen szó szülinapi vagy évfordulós ünnepségről, csapatépítőről vagy vállalati vacsorákról.

Tudtuk, hogy a Pasarét Bisztróban nem fogunk csalódni, és valóban nem csupán új (íz)élményekkel, de remek hangulatban távoztunk. Ha szeretnétek megismerkedni egy igazi budai kulthellyel, akkor mindenképp látogassatok el ide, az asztalfoglalás pedig erősen ajánlott, mivel általában telt házzal üzemel a hely.

Nem mellesleg tényleg érdemes felfedezni a környék különleges látnivalóit, amiben például ez a cikkünk nyújt segítséget, a pasaréti Bauhaus építészet izgalmas látnivalóiról pedig olvashattok bővebben, vagy meghallgathatjátok a Napraforgó utcai kísérleti lakótelepről készült podcastünket is séta közben. De a közelben találjuk a HelloBudát is, a szuper gasztroudvaron pedig számos program és hat különböző gasztronómiai kaland vár ránk. Ha pedig a belváros felé vesszük az irányt, és egy igazán jó magyaros bisztrókonyhát keresünk, akkor a PICK Bistro & Delibe ugorjunk be. Mindkét hely a cégcsoport projektje, ami nemcsak a minőségre, de a szuper hangulatra is garancia.