Sorozatunkat a Blaha Lujza tér környékével folytatjuk. Az egészen extrém, hogy eddig magán a téren maximum finom grillcsirkét ehettünk, de egyetlen korrekt étterem nem került fel a térképre, kizárólag a vonzáskörzetben. A Blaha fontos csomópont, rengeteg összefutó kötöttpályás közlekedési eszközzel, megannyi áthaladó busszal. Az elmúlt évek a megújulást, a reneszánszot hozták el neki, a közeljövőben pedig a Corvin Áruház (új nevén Corvin Palace) is megnyílik majd. Ha információink helyesek, szusibár, reggeliző és elegáns dizájnkávézó is helyet kap majd itt. Addig pedig nézzük a környéket!

Merre induljunk, ha megéheztünk, koccintanánk, esetleg a közelben várakozunk, és ennénk/innánk egyet? Megpróbáltuk összeszedni a biztos tippeket, természetesen saját tesztek alapján, a minőségre, az egyediségre koncentrálva.

A Somogyi Béla utca, Vas utca, Kőfaragó utca háromszöge

Hogyha besétálunk az Europeum és a néhai Corvin Áruház között a Somogyi Béla utcába, sajnos hiányolni fogjuk a Tomi Lángost, a régi-régi Corvin Tető-s éjszakák utáni szénhidrátbázist, ahol annyiszor menekültünk meg a kínzó másnaptól. Sok vendéglátóhely bezárt erre, de a következő sarkon bátran ajánljuk levesezni a Lamanh Pho-t, óriási adagokat mérnek a gőzölgő pho-variációkból. Hiába remek adottságú az utca, nem bővelkedik éttermekben, így egészen a Kőfaragóig kell mennünk, hogy rátaláljunk a kövön sütött pizzákkal foglalkozó Basilicóval. A Stáhly utcában és a Gyulai Pálban is nagy a csend, utóbbi legvégén, a Rákóczi út sarkán a Craft Head kisüzemi söröző, bottle shop vár, a legkülönlegesebb sörökkel. Mindig elámulunk a Bonthé hihetetlen választékán: ha rajongunk a teafüvekért, akkor náluk jó kezekben leszünk, bár itt vásárolni fogunk tudni, és nem ücsörögni.

A Vas utcára ráfordulva elsőként a Rétesbolt Anno 1926 várja a házias sütemény rajongóit, óriási tapasztalattal és különlegességekkel is. A 3. szám alatt már hat éve a Vas Mancit találjuk, szívélyes vendéglátással, tapasokkal, jó borokkal. Igazi kis törzshely, pár perc sétára a Blahától.

A Dohány utca a körúttól a Nagy Diófa utcáig

A Dohány utca felhozatala már egy izgalmasabb válogatást hoz: az Aznapba sörözni, borozni megyünk, pláne akkor, ha van kapcsolódásunk Szekszárddal, mivel a régió italaira támaszkodik a hely. Remek ötlet és kivitelezés. Egy pár lépéssel arrébb a Papitos tacói és tequilái közül lehet válogatni. Ha magyarosra, őszintére, mégis modernre vágynánk, akkor a farm-to-table koncepciót evidenciában tartó TATI lesz a legjobb választás: remek ízek, széles választék vár ételek terén, de például natúr borokban is el vannak eresztve. Külföldi ismerőssel, baráttal is remek opció! A túloldalon (a Dohány és az Akácfa utca sarkán) a Manna Korean Restaurant vár, teljesen autentikus hangulatban, sűrűn ázsiai vendégkörrel, ami abszolút jó ómen.

A Dohány utcában egymás mellett helyezkedik el a TÁBLA natúrbor-bár és az ESCA stúdióétterem is. Mindkettő minőségről és ínyenc ars poeticáról tanúskodik, de érdemes a nyitvatartás után nézni és asztalt foglalni. Az ARAZ Restaurant a Continental Hotel Budapest étterme, ahol délidőben klassz 3 fogásos ebédmenüt kínálnak. Vele szemben egy klasszikus, az olasz konyhára specializálódott Il terzo cerchio süti a pizzákat és készíti a jobbnál jobb tésztaételeket. Nagy reggelizős kedvencünk a London Coffee Society is, ahol nehéz elszakadni az avokádós fogásoktól, de a házi sütik is remekek.

A Rákóczi út mellékutcái a Nagy Diófa utcáig, a Wesselényi utcáig bezárólag

Beleesünk a klasszikus értelemben vett bulinegyed részbe, ami a Blahától sétával pillanatok alatt elérhető. Az Akácfa utca gasztrohelyei között a Hululu vietnámival kezdenénk, ami szakít a szokásos büfék dizájnra nem túl sokat adó jellegével, és sokkal látványosabb világba kalauzol. Persze ízekben is rendben vannak! Továbbhaladva a fővárosi BBQ műfaj úttörőit, folyamatosan megújuló és a füsttől nem szabaduló Bp BARbq-t találjuk, akik egész évben szorgalmasan járatják a szmókereket. Az Akácfa és a Wesselényi sarkán annyi próbálkozás után jó ideje egy Pizza Me üzemel, ahol a megszokott pizzák közül választhatunk.

A Klauzál utcában az azonos nevű kisvendéglő, a Klauzál Café sokak kedvence, a környékhez képest mérsékeltebb árai miatt is. Bevalljuk, mi régen jártunk náluk, de biztos pontnak számítanak. Az EXTRA nevű hely leginkább akkor szokott szóba jönni, amikor nagyobb létszámú iszogatást, találkozót szervezünk: sok opció van náluk ilyen esetekre. Hangulatos kis hely a Barack és Szilva, kicsit magyaros, de némileg nemzetközi konyhával, esténként élő zenével.

A Nyár utca sajnos gasztroszempontból nem kényeztet el minket, a Nagy Diófára ráfordulva azonban hamar meglátjuk a Grandio Jungle Bar & Grillt, ami egy elvarázsolt kert a régi romkocsmás hangulattal, egy hostelbe illesztve. Hangos és kiszámíthatatlan, hogy mit hoz az este? Egészen a Wesselényi utcáig kell menni, hogy beleütközzünk a város egyik legizgalmasabb pékségébe, az Aránba. Mi a Nagy Diófa utcai miniteraszukon szeretünk a legjobban üldögélni.

Az Erzsébet körút a Wesselényi utcáig

Kár lenne megfeledkezni a gyors ebédek fő szponzoráról, a Rapazról, ahol levesek, szendók és wrapok készülnek, megfizethető áron és kreatív módon. Ha a Blaha környékén ér minket a szűkebb ebédidő, biztosan ide térünk be. Kilóg talán az egész felsorolásunkból, gyűjtésünkből a New York Café, ami egy tízes látnivalólistán biztosan előkelő helyen szerepel a turisták körében. A csoda szép barokk belsővel nem lehet betelni, valljuk, hogy egy kávét egyszer az életben minden budapestinek el kellene fogyasztania itt. Lenyűgöző ez a pompa, persze nem a megvárom a barátnőmet, mert éppen csepereg az eső helyszín. Csak egy zebrán kell átkelni, hogy a Horizontnál találjuk magunkat: az egykori mozi halljában kialakított újhullámos reggeliző/brunchhely nemcsak dekoratív, de minőségi ételekre is számíthatunk a reggeli órákban.

A József körút és a Népszínház utca első szakasza, mellékutcái

Amennyiben a József körúton indulunk el, a Rizmajer Sörházat és a Beerselectiont is ajánljuk egy pofa kézművesre, találkozásra. A Népszínház utca sokaknak tiltott zóna, pedig kevés ennyire összetett utcát találni a környéken, és értjük ezt a gasztronómiájára is. Nincsenek ugyan fine dining éttermek, de autentikus nemzeti ételbárokból jó párat találni. Az első szakaszon például a Kashmiri Restaurant pakisztáni étteremben az egytálételek, a fűszeres curryk eléggé rendben vannak, a Kabul Bahar afgán ételbár pedig hiába nem néz ki túl bizalomgerjesztően, potom pénzből lehet belakni náluk ebédre, ráadásul szokatlanabb fűszerezésre kell számítani. Ha a közelben iszogatnánk, akkor a Bacsó Béla utcai Hintaló Iszodát ajánljuk. Széles italkínálat, némi Berlin-feeling kap el náluk a romkocsmás dizájn között.