tanösvény - 17 találat

Lágymányosi tanösvényen leshetünk bele egy hulladékmentes zöldváros életébe

2023. szeptember 27., 11:37

Megnyitott a Humusz Szövetség „Nulla Hulladék Tanösvénye”.

Új tanösvényt adtak át Óbudán egy újdonsült védett területen

2023. szeptember 21., 10:15

Hét állomásból álló természetismereti tanösvény készült el az Óbudai-szigeten, amelynek ártéri erdeje 2022. január 1-én került védelem alá Budapest Főváros Közgyűlésének döntése értelmében.

Rejtett lápvidék lapul egy áruház szomszédságában – Végigjártuk a Teknős Tanösvényt

2023. augusztus 24., 15:20

A felfedezők kíváncsiságával jártuk végig a tanösvényt, ahol fapallókon gyalogoltunk, kilátóból szemléltük a vizet, és egy „fészekbe” is felmásztunk, hogy madárszemszögből lássuk a bozótot.

Tündérek, manók, a Mesetó és a korsók helye – Sződligeten jártunk

2023. június 28., 12:21

1000 darabos söröskorsó-gyűjtemény, manók és Fekete István-hősök lakhelyének tűnő Mesetó vár bennünket Sződligeten. A bájos település tökéletes egynapos kiruccanást kínál.

Puha zöld növényfüggönyök és végtelen csend – Végigjártuk a Hunyadi-szigeti tanösvényt

2023. június 2., 00:00

Puha zöld függönyök, boltíves növénykapuk, végtelen madárcsicsergés és csend, ráadásul mindez a főváros egyik rejtett pontján, a Hunyadi-szigeten, ahová ember nem vagy csak ritkán léphet be.

Kanyargó ösvények és izzó színekbe öltözött fák – Végigsétáltuk a Keresztúri-erdei tanösvényt

2022. november 20., 00:00

A Kőbánya és a XVII. kerület határán lévő Keresztúri-erdő Pest legnagyobb összefüggő erdeje, ahol vörös és narancs színekbe öltözött fák és világháborús lövészárkok között kanyarog egy tanösvény.

Függőhíd, mocsárvidék és vadregényes táj – Végigmentünk a Gyadai tanösvényen

2022. november 3., 00:00

Budapesttől körülbelül 40 km-re, Vác felé, a Dunakanyarban, a Naszály hegy területén találjuk ezt a hangulatos, körtúrás kirándulóhelyet, ami családdal, gyerekekkel is kitűnő program.

Érik a szelídgesztenye, irány Nagymaros! – Rövid túra a Gesztenyés tanösvényen

2022. október 10., 16:33

A gyűjtögető életmód instant megtapasztalásával kecsegtet a nagymarosi Gesztenyés tanösvény, amit ha most keresünk föl, még némi szelídgesztenyével, út mellé hullott dióval is gazdagabbak lehetünk.

Szuper kilátás és rengeteg lepke – Bejártuk a Fóti-Somlyó tanösvényt

2022. augusztus 25., 11:44

A fóti Somlyó-hegyen 1500 lepkefaj él, de az ide-oda cikázó színes lepkék mellett a kilátás is csodás: a Gellért-hegytől egészen a Vörös-kőig elláthatunk.

Megújultak a tanösvények a pesti oldalon

2022. július 27., 10:30

Összesen 40 km hosszú természetismereti tanösvényt találunk Budapesten. Most a pesti oldalon lévőket újították fel a FŐKERT munkatársai.

Mocsarak, lápok, patakok mentén és hegyek között kanyargó tanösvények – Egy könyvben Budapest és környékének 130 tanösvénye

2022. július 22., 16:16

Hegyes Katalin Ki a szabadba! 130 izgalmas tanösvény Budapesten és környékén című könyvében annyi új útvonalat találtunk, hogy alig várjuk, hogy feltérképezzük őket.

Ebbe a csodálatos helybe csak beleszeretni lehet – Egy különleges zarándokút, a Szent Jakab tanösvény

2022. április 13., 08:13

A Dabas mellett található kirándulóhely egy fapallókból kirakott, cölöpökre épített, könnyű, rövid, család- és kutyabarát tanösvény, ami körül a természet mindig a legszebb arcát mutatja.

Kardiotúra fent a hegyen – Végigsétáltunk a Hármashatár-hegy új, szívbarát tanösvényén

2022. március 30., 16:38

Amikor felértünk a hármashatár-hegyi szívbarát tanösvény csúcspontjára, nemcsak az elénk táruló látványban gyönyörködtünk, de a szívdobogásunkat is elég intenzíven éreztük.

Meseerdő Törökbálinton – Új, gyerekeknek szóló tanösvénnyel bővült a környék

2022. február 17., 13:01

Pár hete adták át Törökbálinton azt az új tanösvényt, amelynek témáját Wass Albert meséi adják, zenei betéteit pedig Gryllus Vilmos készítette.

Péntektől már meseösvényen is felfedezhetjük a Kiscelli parkerdő rejtelmeit

2021. október 4., 14:16

A Kiscelli parkerdő meseösvényén két ökomesehőssel együtt fedezhetik fel a gyerekek a tanösvényt és a környezetüket, miközben a felelős zöldgondolkodást is megismerhetik.

A fák lombjai közt kanyargó tanösvény épül a Normafán

2021. március 25., 16:48

Erről egyezett meg a Hegyvidéki Önkormányzat, a helyi zöld-, illetve civil szervezetek és a Hello Wood, valamint az Archabit Kft. tervezőcsapata.

Mocsárosdűlő, a budai oldal utolsó megmaradt vizes élőhelye

2020. május 15., 17:06

Az Aquincumi mocsáros tanösvény környéké különös zárványt alkot a városon belül. Találkoztunk szarvasmarhákkal, lovakkal és a Budapesten minden bizonnyal ritkaságnak számító birkanyájjal is.