tanösvény - 26 találat

Mintha a Marson vagy a Dűne világában járnánk – A gánti Bauxitbányászati Múzeum és Földtani Park

július 5., 14:23

Gánt különleges pontja az országnak, amit egyszer mindenkinek látnia kell: egy távoli bolygón járunk, egy tőrőlmetszett sci-fi kulisszái között.

Ilyen, ha a katonai gyakorlóteret benövi a természet – Bejártuk a Kis-Strázsa-hegyi tanösvényt

július 4., 10:02

Érdemes kirándulóként felfedezni Esztergom környékét, mert olyan izgalmas túrákat találunk itt, mint például a Kis-Strázsa-hegyi tanösvény.

Fedezzük fel a budapesti és környéki meseösvényeket! – 10 mesés útvonal szünidőre

június 21., 10:16

Egyedi módon ötvözik a természetjárást és a mesélés örömét.

5+1 zöldterület, ahol lepkék és akár szalamandrák társaságában levegőzhetünk

június 12., 09:34

A csend és a nyugalom ellenére sem vagyunk egyedül a fővárosi parkokban és erdőkben – madarak és mókusok figyelnek bennünket.

Mutatunk 5+1 kirándulóhelyet, ahol lemozoghatjuk a bejglit

2023. december 27., 09:37

Mutatunk 5 olyan, Budapesthez közeli és tömegközlekedéssel is megközelíthető helyet, ahol jólesik lemozogni a karácsonyi ételsokkot.

Lágymányosi tanösvényen leshetünk bele egy hulladékmentes zöldváros életébe

2023. szeptember 27., 11:37

Megnyitott a Humusz Szövetség „Nulla Hulladék Tanösvénye”.

Új tanösvényt adtak át Óbudán egy újdonsült védett területen

2023. szeptember 21., 10:15

Hét állomásból álló természetismereti tanösvény készült el az Óbudai-szigeten, amelynek ártéri erdeje 2022. január 1-én került védelem alá Budapest Főváros Közgyűlésének döntése értelmében.

Rejtett lápvidék lapul egy áruház szomszédságában – Végigjártuk a Teknős Tanösvényt

2023. augusztus 24., 15:20

A felfedezők kíváncsiságával jártuk végig a tanösvényt, ahol fapallókon gyalogoltunk, kilátóból szemléltük a vizet, és egy „fészekbe” is felmásztunk, hogy madárszemszögből lássuk a bozótot.

Tündérek, manók, a Mesetó és a korsók helye – Sződligeten jártunk

2023. június 28., 12:21

1000 darabos söröskorsó-gyűjtemény, manók és Fekete István-hősök lakhelyének tűnő Mesetó vár bennünket Sződligeten. A bájos település tökéletes egynapos kiruccanást kínál.

Puha zöld növényfüggönyök és végtelen csend – Végigjártuk a Hunyadi-szigeti tanösvényt

2023. június 2., 00:00

Puha zöld függönyök, boltíves növénykapuk, végtelen madárcsicsergés és csend, ráadásul mindez a főváros egyik rejtett pontján, a Hunyadi-szigeten, ahová ember nem vagy csak ritkán léphet be.

Irány a külváros! – 10 szuper hely, ami miatt érdemes kimozdulni a város széle felé

2023. május 19., 12:53

Miért mindig a belvárosban és vonzáskörzetében gondolkodunk, és miért nem a külső részekben, ha programot keresünk magunknak? Adunk pár jó tippet, hogy miért mozduljunk ki a város széle irányába.

Fóti-Somlyó tanösvény

2023. március 21., 16:19

A fóti Somlyó-hegy tanösvényét különleges túraútvonalként tarthatjuk számon, hiszen a panorámán túl az itt élő 1500 lepkefaj is kifejezetten vonzza mind a kezdő, mind pedig a rendszeres kirándulókat.

10 kirándulócélpont a különösen enyhe februárra

2023. február 17., 16:12

Az idei február kimondottan enyhe, hétvégén állítólag akár 15 fok is lehet, ami tökéletes kirándulóidő. Ehhez pedig adunk pár jó tippet, hisz biztos sokan kimozdulnak majd, csak még nem tudják, hova.

Kanyargó ösvények és izzó színekbe öltözött fák – Végigsétáltuk a Keresztúri-erdei tanösvényt

2022. november 20., 00:00

A Kőbánya és a XVII. kerület határán lévő Keresztúri-erdő Pest legnagyobb összefüggő erdeje, ahol vörös és narancs színekbe öltözött fák és világháborús lövészárkok között kanyarog egy tanösvény.

Függőhíd, mocsárvidék és vadregényes táj – Végigmentünk a Gyadai tanösvényen

2022. november 3., 00:00

Budapesttől körülbelül 40 km-re, Vác felé, a Dunakanyarban, a Naszály hegy területén találjuk ezt a hangulatos, körtúrás kirándulóhelyet, ami családdal, gyerekekkel is kitűnő program.

5 kirándulóhely Budapest környékén, ahol tündérek, druidák és manók földjén kalandozhatunk

2022. október 21., 00:00

Összeszedtünk nektek 5 olyan kirándulóhelyet, ahol újraélhetitek a mesék csodás világát.

Érik a szelídgesztenye, irány Nagymaros! – Rövid túra a Gesztenyés tanösvényen

2022. október 10., 16:33

A gyűjtögető életmód instant megtapasztalásával kecsegtet a nagymarosi Gesztenyés tanösvény, amit ha most keresünk föl, még némi szelídgesztenyével, út mellé hullott dióval is gazdagabbak lehetünk.

Szuper kilátás és rengeteg lepke – Bejártuk a Fóti-Somlyó tanösvényt

2022. augusztus 25., 11:44

A fóti Somlyó-hegyen 1500 lepkefaj él, de az ide-oda cikázó színes lepkék mellett a kilátás is csodás: a Gellért-hegytől egészen a Vörös-kőig elláthatunk.

Megújultak a tanösvények a pesti oldalon

2022. július 27., 10:30

Összesen 40 km hosszú természetismereti tanösvényt találunk Budapesten. Most a pesti oldalon lévőket újították fel a FŐKERT munkatársai.

Mocsarak, lápok, patakok mentén és hegyek között kanyargó tanösvények – Egy könyvben Budapest és környékének 130 tanösvénye

2022. július 22., 16:16

Hegyes Katalin Ki a szabadba! 130 izgalmas tanösvény Budapesten és környékén című könyvében annyi új útvonalat találtunk, hogy alig várjuk, hogy feltérképezzük őket.

Ebbe a csodálatos helybe csak beleszeretni lehet – Egy különleges zarándokút, a Szent Jakab tanösvény

2022. április 13., 08:13

A Dabas mellett található kirándulóhely egy fapallókból kirakott, cölöpökre épített, könnyű, rövid, család- és kutyabarát tanösvény, ami körül a természet mindig a legszebb arcát mutatja.

Kardiotúra fent a hegyen – Végigsétáltunk a Hármashatár-hegy új, szívbarát tanösvényén

2022. március 30., 16:38

Amikor felértünk a hármashatár-hegyi szívbarát tanösvény csúcspontjára, nemcsak az elénk táruló látványban gyönyörködtünk, de a szívdobogásunkat is elég intenzíven éreztük.

Meseerdő Törökbálinton – Új, gyerekeknek szóló tanösvénnyel bővült a környék

2022. február 17., 13:01

Pár hete adták át Törökbálinton azt az új tanösvényt, amelynek témáját Wass Albert meséi adják, zenei betéteit pedig Gryllus Vilmos készítette.

Péntektől már meseösvényen is felfedezhetjük a Kiscelli parkerdő rejtelmeit

2021. október 4., 14:16

A Kiscelli parkerdő meseösvényén két ökomesehőssel együtt fedezhetik fel a gyerekek a tanösvényt és a környezetüket, miközben a felelős zöldgondolkodást is megismerhetik.

A fák lombjai közt kanyargó tanösvény épül a Normafán

2021. március 25., 16:48

Erről egyezett meg a Hegyvidéki Önkormányzat, a helyi zöld-, illetve civil szervezetek és a Hello Wood, valamint az Archabit Kft. tervezőcsapata.