Pazar reggeli a magasban, koktél a Bazilika kupolájától egy karnyújtásnyira, Zsolnay cserepek, tornyok, manzárdtetők, infinity pool és naplemente – a rooftop bárokban tényleg zajlik a magasélet. Ezek a tetőteraszok ráadásul olyan szoros tartozékai lettek a nyárnak, mint a strand vagy a fagyi. Mi pedig összegyűjtöttük a kedvenceinket.

LEO Rooftop

Van abban valami nagyon exkluzív (de nem megfeszülős), hogy egy parádsasvári manufaktúrában készült üvegpohárból szürcsöljük a galagonyacseppes koktélunkat (Dobogókő), miközben kényelmes párnák közül a megújult Lánchíd forgalmát nézzük. A LEO Rooftop Bar ezt az életérzést hozza, a Hotel Clark 8. emeletén (a tetőnek köszönhetően csepergő esőben is). Az idei koktélkollekció az energiaközpontokat járja körül: mind a hét csakránknak jár egy fantáziadús és magas rezgésű összetevős (aloe vera, nyers kakaó, galagonyacsepp) ital, amikről itt meséltünk bővebben. De valójában érkezzünk a belső utazás vagy a panoráma miatt, az biztos, hogy maradandó élménnyel távozunk.

Liz and Chain Sky Lounge

A Budapest Marriott Hotel 9. emeletén lévő exkluzív M Club Lounge-zsal nem is történhetett volna jobb dolog, mint hogy 2020-ban bárki számára nyitott rooftop bárrá alakították. A Liz and Chain Sky Lounge azóta egy igazi ékszerdoboz a Duna-korzó fölött: árnyékolók alatt, világörökségi panorámával körülvéve szürcsölhetjük a gin-tonikunkat, szerdától vasárnapig. Még jobb, ha ezt napnyugtára időzítjük, hisz így az egyik legszebb naplementenézős helyet fogjuk ki a városban. Mellé erősen ajánlunk egy Poppy Cherry pie koktélt és egy kétszemélyes mártogatós tálat, mindehhez pedig pénteken és szombaton élő DJ-szett is jár. Szeretjük, hogy annak ellenére, hogy egy ötcsillagos szálloda tetején vagyunk, intim és barátságos a hangulat. Valószínűleg ez a hely méretéből is adódik, ami miatt érdemes mindig asztalt foglalni. A feljutáshoz kérjétek a hosztesz segítségét!

A laza sörös - Élesztő Terasz

A Mammut II. tetején lévő Élesztő Terasz (magabiztosan menjünk fel a mozgólépcsővel a legfelső emeletre) hoz mindent, amit a tesótól megszoktunk, csak megextrázza a Postapalotára, valamint a Margit körút épületeire néző kilátással. Egy kicsit olyan, mintha egy nappali Tesco Disco buliba csöppennénk, csak itt az indie-klasszikusokra sörpadokon ülve bulizunk. Nincs dress code, laza a hangulat és jók a csapolt sörök, ráadásul a ház állandó kínálatán túl minden hétre jut újdonság is. Az italok mellé pedig idén már komolyabb egytálételeket is rendelhetünk: chilis babot vagy csülökterrine-t.

High Not

Ha valaki szeretné lenyűgözni (esetleg eljegyezni) a randipartnerét, bátran hozza ide, lehetőleg naplemente környékén. Az Aria Hotel Budapest tetőbárjáról tényleg eszméletlen a kilátás: a Bazilika kupolája karnyújtásnyira van, de a Budapest Eye, a Parlament és a budai hegyek is felsejlenek (sőt a hotel gangjaira is belátni). Ahhoz, hogy ezt biztosan meg tudjuk tapasztalni, érdemes asztalt foglalni, és az sem baj, ha kiöltözünk. Kétségkívül a "két torony" viszi a prímet, ide a helyünket óránként 60 000 Ft ellenében tudjuk biztosítani (ez lefogyasztható, így nagyobb társaságok vagy rendezvények esetén is jól működhet). A koktélok az átlagos rooftopárak fölött vannak, de nagy odafigyeléssel és szigorúan saját összetevőkből készülnek, ráadásul a korábbi évekhez képest idén bővült a long drink és a ginszelekció is.

Roxy Rooftop Lounge

A Roxy Rooftop Lounge számunkra egy kellemes meglepetés. A Hard Rock Hotel Budapest tetőbárjába a legnagyobb lazasággal sétálhatunk be az utcáról, a liftben kártyára sem lesz szükségünk, csak nyomjuk meg a 7-es gombot. Ez a lazaság pedig a távozásig elkísér: nincs feszengés, a felszolgálók pedig kedvesek és készségesek. A terasz kicsi, de barátságos: mintha valakinek az otthonában vendégeskednénk, aki még privát DJ-t is hívott, hogy lounge-dallamokra kortyolhassuk el a gin-tonikunkat (amihez a gint nem mellesleg 36-féle opcióból választhatjuk ki). A bárba azonban a sok rendezvény miatt nem is olyan könnyű feljutni, a nyitvatartást itt követhetitek nyomon. És bár a Bazilika és a Citadella fényei este is látványosak, szerintünk érdemes nappal érkezni, hogy a közeli háztetőket is megcsodálhassuk.

The Sky Garden

A Podmaniczky és a Vörösmarty utca klasszicista bérházai közül emelkedik ki a Mystery Hotel Budapest. Az ötcsillagos szálloda önmagában megér egy látogatást, de számunkra a legizgalmasabb része a spa és a tetején megbúvó kert, ami mindenki számára nyitott. Odafenn dór oszlopok és rengeteg zöld növény társaságában kortyolhatunk különleges koktélokat (például a licsis, proseccós Taste the Sky-t), borokat és pezsgőket, miközben a Nyugati pályaudvar épületét csodáljuk. Csütörtöktől szombatig ráadásul élő zenés aláfestéssel. Mi legutóbb májusban tettük meg ezt, amikor a csigalépcsőn is felkapaszkodtunk, hogy feltérképezzük a titkos emeletet. Ezek után pedig csak annyit tudunk mondani, hogy ha valaki baráti összejövetelre keres menő helyszínt, a jakuzzis VIP SKY felől itt tud érdeklődni.

SOLID Budapestben az a nagyon jó, hogy korán nyit, vagyis reggelizni és (hétvégén) bruncholni is jöhetünk. Az út a Királyi Pál utcáról nyíló Hotel Rum Budapesten át vezet, ahonnan lift visz fel a 7. emeletre. Itt egy napfényes télikert fogad (amit nyáron hűtenek, télen fűtenek, de esténként a tetőt is kinyitják) és a kérdés „mi a szobaszámunk”. Ez senkit ne hozzon zavarba, hisz annak ellenére, hogy a szállóvendégek is itt reggeliznek, ha előre foglaltunk asztalt, már vezetnek is a pasztellszínű székek valamelyikéhez. Az ablakból tökéletesen rálátni az Egyetem téri templom két barokkosan díszített tornyára, de kupola-szemlét is tarthatunk, és a Citadellában is gyönyörködhetünk. Reggeli fronton ajánljuk az eggs benedictet füstölt pisztránggal, de amúgy esti borozásra és vacsorára is érkezhetünk, sőt benevezhetünk egy kompakt randiestre is.

White Raven

A Mátyás-templom szomszédságában lévő White Raven Skybar panorámájával valószínűleg semmi nem tud versenybe szállni, már csak azért sem, mert a terasz üvegkorláttal van körülvéve. Épp ezért főbenjáró bűn lenne kihagyni idén nyáron. De tényleg: a bár új koktélkoncepciója ugyanis a hét főbűnt önti isteni alkoholos formákba, és amelyik bűnt megisszuk, azt ki is oltjuk magunkban. A hely mindenki számára nyitott, így egy percig sem kell zavarba jönni attól, hogy amúgy a Hilton Budapesten kell keresztülsétálnunk, hogy feljussunk. A kényelmes kanapékon mi órákig el tudnánk nézni a világörökségi helyszíneket és a Zsolnay cserepeket.

St Andrea

A Vörösmarty tér fölé magasodó St. Andrea Wine & Skybarban azt szeretjük a legjobban, hogy az év bármely szakában számíthatunk rá, ha a magasból, egy minőségi bor vagy pezsgő mellől szeretnénk gyönyörködni a Gellért-hegyben vagy a Bazilikában. A magasröptű bárélet mellett kitűnő a konyha is, így egy Taittinger pezsgőt vagy St. Andrea Napbort gourmet-fogásokkal társíthatunk. Az étterem minden ízében elegáns, visszafogott és hozzáértő, olyan hely, ahová készülünk, kiöltözünk, és elhozzuk a párunkat egy romantikus vacsorára. A bejáratot a Szamos Gourmet Ház mellett találjuk.

Cortile SkyBar & Pool

Csak annyit mondunk: medencés rooftop bár. A Cortile SkyBar & Pool egy fedett infinity medencével ad egy erős okot arra, hogy felkerüljön a nyári bakancslistákra. Mellé szinte már csak úgy extraként jár a csodás panoráma, a koktélok és a DJ-pult. Pedig ezek sem elhanyagolhatók: csütörtökönként élő DJ-szett mellett lazulhatunk, koktélokból óriási a választék, ráadásul egész baráti áron érhetők el, a Gellért-hegy mögött lebukó nap látványa pedig sok Insta-posztot generált már. A látogatáshoz foglaljunk időpontot, a medencét pedig a Sky Bar weboldalán feltüntetett belépődíj befizetése után használhatjuk.

Intermezzo Roof Terrace

Az Intermezzo Roof Terrace-on ugyan már forrócsokiztunk és korcsolyáztunk is, mégis, az itt átborozott nyári naplementékkel semmi nem veheti fel a versenyt. A Hold utcai Hotel President tetején lévő bárról rálátunk a Várra és a Parlamentre is, de a legizgalmasabb tető így is a Postatakarékpénztáré. Főként, mert karnyújtásnyira van, így kényelmesen és hosszasan tudjuk szemrevételezni a színes Zsolnay csempéket, a virágmotívumokat, szorgos méheket és a kaptárokat. A hangulat nem feszengős, sőt meglepően laza. Itt mindenkinek van helye: míg a kényelmes, kanapés bokszokban baráti társaságok koccintanak, a kétfős asztaloknál párok esnek szerelembe egymással és Budapesttel is. Asztalt itt tudtok foglalni.

Crowne Plaza Hotel

Ugyan még csak nemrég nyílt meg, a Crowne Plaza Hotel rögtön egy erős programajánlattal vetette bele magát a budapesti köztudatba. A hívószavak a brunch és a jóga: hétvégente a hotel éttermének impozáns tetőkertjében reggelizhetünk, a fitneszterem teraszán pedig jógázhatunk, egészen szeptemberig. Vagy épp egyiket a másik után: a programokra itt tudtok regisztrálni. És hogy mit látunk piknikezés vagy a harcos pózok közben? A Nyugati pályaudvar gyönyörűen felújított csarnokát és a környék műemlék épületeinek kupoláit, amiért már önmagában megéri ellátogatni a tetőre.

360 Ba

A 360 Bar egyike volt az első budapesti rooftop bároknak, így mindig kedves emlékekkel gondolunk rá. Az Andrássy út 39. alatt egy megállítótábla és fényjelzés is jelöli a bejáratot, ahol hosztesz fogad. A 2000 Ft-os (kizárólag készpénzes és nem lefogyasztható) belépő után már mehetünk is az első lifthez, ami felvisz a 7. emeletre. Ahogy kinyílik a liftajtó, elkap a nagyvilági hangulat: DJ zenél, finom illatok szállnak a grillkonyhából, és koktélokkal szlalomoznak az asztalok között a pincérek. A kilátás még mindig pazar, bár a magas kőkorlát miatt egészen közel kell menni a teljes élményhez, de ez legyen a legnagyobb gondunk! Idén új zenei programot indítottak, és szerdánként jazzesteket tartanak. De alkalmanként elcsíphetünk egy jógaórát vagy egy trópusi hangulatú nappali bulit (Secret Garden) is. Kutyát hozni ér.

The Duchess

A Ferenciek terénél lévő The Duchess az a hely, ahol tényleg Budapest fölé emelkedhetünk. Innen, a Matild-palota tetejéről nézve a házak hirtelen eltörpülnek és a város porosabb részei is megszépülnek, nekünk pedig elakad a szavunk a látványtól: csak nézzük az Erzsébet hidat, a Dunát és a budai dombokat. A feljutáshoz kövessük a kulcsos logót, és közben mélázzunk el egy percig azon, hogy épp Budapest első liftjében utazunk. Külföldi ismerősökkel szinte kötelező program, de mivel a hely szuperelegáns, a tangapapucsot mindenképp cseréljük le indulás előtt! Odafenn aztán hosszan lehet koktélozni (nagyon erős a koktélkínálat, és itt bátran rábízhatjuk magunkat a profikra), és az esti fényekre is érdemes maradni.

MemoRis

A MemoRise Skybar a Kálvin téri Hotel Memories OldTown tetejére importál nekünk egy falatnyi Párizst. A hely bájos és kellemes: nagyon jólesik a rózsaszín párnák közül pásztázni a manzárdtetőket, amit mi talán még a Citadella látványánál is jobban élveztünk. A naplemente itt is mesebeli, főleg ahogy a Budapesti Egyetemi Templom két tornya mögött izzik az égbolt. Ehhez persze mindenféle földi jó társul: tapasok, sonkák, mártogatósok, garnéla és persze hűs koktélok és minőségi borok.

+1 Postapalota

Ugyan itt leginkább csak kávézni tudunk, de a puszta tény, hogy megnyílt a Postapalota tetőterasza a látogatók előtt, helyet bérelt neki a listában. Az épület százéves történetében először van lehetőség arra, hogy felmenjünk a teraszra, amit mi rögtön meg is tettünk. Meglepődve tapasztaltuk, hogy egy teljesen szokatlan nézőpontból látunk rá a városra: a Duna, Bazilika, Országház és Gellért-hegy helyett a Széll Kálmán tér, a Krisztinaváros és a pesti oldalon magasodó épületek látványa fogad – mint az Agora Budapest tornyai. A terasz ráadásul ingyenesen látogatható, miután beregisztráltunk a Pénzmúzeumba és megnéztük a kiállítást.