Budapesten szinte nap mint nap megfordulunk a Ferenciek terén, ahol mindig ámulatba ejtenek az Erzsébet híd pesti hídfőjénél fenségesen magasodó Klotild-paloták. Hol a hídról Pest felé sétálva üdvözölnek, hol a Március 15. tér felől pompáznak, hol a Kossuth Lajos utcától indulva kísérnek át Budára. Jártunkban-keltünkben sokat álmodoztunk arról, bárcsak egyszer feljuthatnánk a tornyok egyikébe és kalandorok lehetnénk a palotában. Miután a déli Klotild-palotát – mely a köznyelvben csak Matildként terjedt el – felújították, és megnyílt benne a Marriott első magyarországi Luxury Collection szállodája, egy napra beköltözhettünk, és nemhogy kalandornak, de hercegi párnak éreztük magunkat.

Egy csepp történelem

Az UNESCO Világörökség részét képező Klotild-paloták története egészen az 1880-as évekig nyúlik vissza, amikor József Károly főherceg felesége, Klotild hercegné megterveztette az Erzsébet híd kapujaként magasodó kecses épületeket. A tükörszimmetrikus paloták három év alatt épültek meg, és azonnal a nagypolgári élet nyüzsgő fellegváraivá váltak, azonban fényük a történelem viharában megkopott, és hosszú évtizedeken keresztül méltatlanul elhanyagolva álltak.

Most azonban a pompás ikrek közül a déli Klotild-palota új ruhába öltözött, ugyanis a Marriott Szállodalánc részeként megnyitotta kapuit a Matild Palace. A palota külseje újra régi pompájában ragyog, a belső tereket pedig Maria Vafiadis díjnyertes tervező, a londoni MKV Design alapítója álmodta újra. A palota, ahogy egykor, most is sokrétű funkciót kapott, így szállodát, éttermet és pazar kilátással kecsegtető titkos rooftop bárt is találunk benne, és ezeket most mind leteszteltük. De benéztünk a kulisszák mögé is, ahol már folyik az ősszel nyitó Matild Café & Cabaret előkészítése, mely nappal a századforduló hangulatát idéző kávézóval, este pedig lenyűgöző kabaréelőadásokkal vár majd minket.

Fogadtatás felsőfokon

A szállodába érkezve fejedelmi fogadtatásban volt részünk, az impozáns előcsarnokból a csomagjainkat a londinerek szinte láthatatlanul a szobánkba repítették, a recepción pillanatok alatt megkaptuk kulcskártyánkat, és egy frissítő levendulás limonádé társaságában elkezdtük felfedezni az épületet

A lobbiban kilencméteres fotófal tanúskodik a palota gazdag történetéről, melyet az olvasósarok kényelmes foteljeiről szemlélhetünk, hacsak el nem vonják figyelmünket a gondosan válogatott művészeti és építészeti albumok vagy a pazar műtárgyak és a Zsolnay porcelánok.

A Matild belső terei alapos tervezésről tanúskodnak, ahol az eredeti, szecessziós motívumokat modern luxuselemek egészítik ki. A lobbiban három liftet találunk, melyek története szintén régre nyúlik vissza: 120 évvel ezelőtt a Matild-palota nemcsak viharos gyorsasággal épült meg, de olyan innovációknak is helyet adott, mint Budapest első liftje. Régi helyén, de már felújított állapotában, a vendégliftekkel, a kulcskártyánk segítségével érjük el az emeleti szobákat és lakosztályokat.

A másik oldalon található lifttel a palota keleti szárnya felé vehetjük az irányt, ahol a szobák mellett a hamarosan megnyitó Matild Café & Cabaret emeleti szintjére jutunk ki, ahol mi éppen megleshettük az akrobatatáncosok próbáját, akik az itthon még egyedülállónak számító kabaréelőadásokra készülnek. A nem szállóvendégek pedig ezzel a lifttel tudják megközelíteni a The Duchess rooftop bárját.

Keleti kényelem, nyugati nyugalom

Az emeleteken 111 tágas szoba és 19 fejedelmi lakosztály kapott helyet, ahol a modern elegancia és a finom luxus kéz a kézben jár. A hatalmas ágyak, melyeket kifejezetten a Luxury Collection hotelek részére gyártanak, keleti kényelemmel várnak minket, a tökéletesen hangszigetelt szobák pedig nyugati nyugalmat árasztanak.

Az Elisabeth Bridge névre keresztelt lakosztályunkba lépve személyre szóló üdvözlőkártya várt ránk, és a szokásos szállodai bonbont is újraértelmezte a Matild stábja, ugyanis pompás desszert- és sajttál fogadott minket, melyet az Erzsébet hídra nyíló festői kilátás mellett fogyaszthattunk el. A szobában természetesen minibár is helyet kapott, ahol a kávék, a gyümölcslevek és az üdítők korlátlanul és díjmentesen állnak a vendégek rendelkezésére.

A fürdőszobák is királyiak, az elegáns fehérmárvány-berakásokat türkizkék mozaikcsempék egészítik ki, melyek a magyar fürdőkultúrát idézik meg, így a kényelmes kádakban és az esőztető zuhanykabinokban igazi privát spaélményben lehet részünk. Minden hoteltesztünk kiemelkedő pontja a szállodai köntös milyensége, a Matildban pedig ebből is igazi luxusminőséget kapunk.

Kalandozások a toronyszobában

A lakosztályok úgy helyezkednek el az épületben, hogy az ablakokból vagy a városi kilátás tárul elénk, vagy a Dunára és az Erzsébet hídra néző panoráma fogad minket. Az elnöki lakosztály érkezésünkkor épp foglalt volt, de megtekinthettük a másik Signature Suite-ot, a Crown Tower lakosztályt,

melynek tetejéről 360 fokos körpanoráma tárult elénk. Az elnevezés nem véletlen, ugyanis a 48 méteres torony tetejét a főhercegi koronáról mintázták.

The Luxury Collection – élmény, amit máshol nem kapunk meg

A Matild Palace a Marriott első magyarországi Luxury Collection brand alá tartozó szállodája, melynek lényegét a hotelek kínálta mesés és egyedi élmények adják.

„We are the destination authority” – szól a brand mottója, mely a helyi értékekre és az unikális látványosságokra fókuszáló szállásokat kínál vendégei számára.

A Luxury Collection szállodák concierge-szolgáltatása is kiemelkedő: az aranykulcsos portások nemcsak magát a hotelt ismerik töviről hegyire, de a város nagyköveteiként a helyspecifikus kéréseknek is maradéktalanul eleget tesznek. A Matild Palace-ben a concierge-ek például a helyi dizájnerektől kezdve a legjobb magyar borokig és a titkos látványosságokig elkalauzolják az ideérkező vendégeket. Nem véletlen, hogy a Luxury Collection szállodák célközönségét is „Collectorsként” vagy „Explorerként” definiálják, azaz olyan vendégek érkeznek ide, akik nemcsak egy sima luxusszállást keresnek, de élményeket gyűjtenek a világ minden pontjáról.

Klotild, a művészetek pártolója

A Matild Palace-ben kiemelt szerepet kap a művészetek jelenléte, ugyanis Klotild hercegné a művészetek nagy pártfogója volt. 120 évvel ezelőtt a tetőtéri manzárdszobákban fotósok, képzőművészek és szobrászok stúdiói kaptak helyet, és Klotild hercegné ide szervezte titkos gyűléseit és találkáit a kor híres művészeivel.

A tetőtéri lakosztályok épp ezért eltérnek az alsóbb szintektől, és itt műtermekre hajazó, lezser eleganciával berendezett Art Studiók várnak ránk, ahol a 21. századra hangszerelve élhetjük át az egykori bohém művészvilág pezsgő mindennapjait.

A szállodában nemcsak a loftokban kap fontos szerepet a művészet jelenléte, de az összes szobában és lakosztályban kortárs képzőművészek alkotásaival találkozhatunk. Szász Zsófi képeinek inspirációját egyenesen Krúdy Gyula szolgáltatta, aki a palota aljában elhelyezkedő egykori Belvárosi Kávéházban írta meg leghíresebb regényét, a Szindbádot.

Spaélmény a törökfürdők jegyében

A Matild-palotában nemcsak a szobák és a lakosztályok fürdőszobáiban elevenedik meg a hazai fürdőkultúra, de a Swan SPA is a törökfürdőket idézi. Aromaterápiás gőzkabin, finn szauna és sószoba is vár minket, illetve egy autentikus török hammam, ahol a fűtött márványágyon szinte szó szerint tejben-vajban fürdetnek minket.

Ezenkívül különböző arc- és testkezeléseket is igénybe vehetünk, a páros szobában pedig a testet-lelket feltöltő élmények után jakuzziban mártózhatunk meg. A pihenőrészleg kényelmes ágyakkal és frissítőkkel várt minket, a sportolni vágyók pedig a 0-24 órában nyitva tartó edzőteremben ereszthetik ki a gőzt.

A kaliforniai vacsorától a hercegnő titkos rooftop bárjáig

Miután átértünk a toronyszobából a lakosztályunkba és kipróbáltuk a sparészleget, egyik ámulatból estünk a másikba, miközben szinte egy szempillantás alatt eljött a vacsora ideje, melyet a szálloda aljában nemrég nyitott Spago by Wolfgang Puck étteremben fogyasztottunk el.

Wolfgang Puck, a Michelin-csillagos kaliforniai sztárséf Európában elsőként Magyarországon nyitott éttermet, ahol a signature-fogásai – mint például a lazacos pizza – mellett nagy hangsúlyt fektetett a helyi alapanyagok használatára is.

Az étterem nemcsak a szállóvendégeket várja, hanem mindenki számára nyitott, és valóban feszengéstől mentes, laza vacsorában volt részünk, szuper kedves kiszolgálással, mennyei koktélokkal, fine bistro fogásokkal és fantasztikus kilátással az Erzsébet hídra. Vacsora után fellifteztünk a Matild titkos bárjába, a The Duchessbe is, ahol a koktélokkal világ körüli utazásra indulhatunk.

Mi a Duchess Sourral New Yorkba, a Kanpai-jal pedig Japánba kalandoztunk, de amint elénk tárult a Duna és az Erzsébet híd éjszakai panorámája, egy percig sem kételkedtünk benne, hogy mindenhol jó, de legjobb itthon, főleg, ha egy éjszakára hercegi párnak érezhetjük magunkat a Matild-palotában.