Valószínű, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, akik persze anyák napján kívül is szívesen csavargunk a városban vagy töltünk el közösen pár órát az anyukánkkal és visszük el őt olyan helyekre, ahová leginkább csak különleges alkalmakkor megyünk. És valószínű, hogy már ti is álltatok a város közepén a térképet bújva és kutatva, hol egyetek valami finomat vagy hova üljetek be beszélgetni, úgyhogy most összeszedtünk 15 szuper jó és kedves helyet, ahol minőségi időt tölthettek együtt.

Indítsátok a napot egy finom reggelivel a Villa Bagatelle-ben!

Ki ne szeretné a reggeleit egy budai villában tölteni, messze a belvárosi nyüzsgéstől, közel a természethez, miközben a különleges cukrászsütemények, a pezsgős reggeli vagy a finom kávé mellett úgy érzi magát, mintha egy teljesen más világban lenne. Szerintünk legalább egyszer már mindenkinek megfordult a fejében, hogy a reggeli rutin helyét átadja az édes élvezeteknek, és az is biztos, hogy az anyukák imádják a kényelmes és kiadós gourmet-reggeliket. Szóval válasszatok egy szép vasárnapot, és nyomás reggelizni vagy bruncholni a Németvölgyi úton található villába!

Egyetek házi lekváros süteményeket a Fankában!

Ha a fancy budai reggelek helyett közelebb áll hozzátok az aprócska és kuckós kávézók világa, és kicsit meghittebb dolgokról beszélgetnétek egy anya-lánya/fia találkozón, akkor a Fanka tüneményes üzlete lesz a ti helyetek. Már csak azért is, mert ezen az erzsébetvárosi kis helyen nemcsak szívmelengető finomságok közül választhattok, de mindegyikben megtalálhatjátok az otthon ízét. A tulajdonos saját, kötcsei kertje terméséből főzi nagypapájával az itt kapható lekvárokat, míg a sütik receptje részben a nagymama családi öröksége. Gyakran ötletszerűen változik a kínálat, de ha ott vagytok és mascarponés sajttorta is épp kapható, akkor mindenképpen csapjatok le rá!

Kávézzatok egy jót a Párisi Passage Café & Brasserie fényűző tereiben!

A Párisi Passage Café az a hely, ahová ne csak a jó kávéért vigyük az anyukánkat, hanem az épületért is. Járókelőként mindig megcsodáljuk a gyönyörűen felújított Párisi udvart, ami mór és bizánci jegyeivel az egyik legszebb épület Budapesten, és nemcsak a több százezer Zsolnay kerámialappal fedett homlokzata ejt ámulatba szinte mindenkit, hanem a beltere is. Egykor mi is átsétáltunk az akkor még sötét átjárón, és nem is gondoltuk, micsoda pazar kristályüveg kupola van felettünk, a felújítás után ebben a passzázsban nyílt meg a századfordulós hangulatot idéző kávézó is, aminek tesztelését vétek lenne kihagyni.

Menjetek tetőteraszozni!

A Solid ideális barátnős koktélozásra vagy randira is, de miért ne mutathatnánk meg az anyukánkak is, milyen csodás panoráma nyílik a belvárosi rooftop bárból. Meg persze nem kell mindig csak a kis kávézókban és délutánokban gondolkozni, ha anyukás programról van szó – szürcsölhetünk házi üdítőket, válogatott borokat, pezsgőket, megkóstolhatjuk a lenti Michelin-csillagos Salt étterem fogásainak kis testvéreit ízelítő gyanánt, és fentről nézhetjük a várost – jó időben pedig elhúzzák a tetőt is.

Adjatok a skandináv életérzésnek a nor/ma grandban!

Szellős és elegáns üveg belterével a század eleji magas élet éles kontrasztja a Széllkapu Parkban lévő nor/ma grand, ami a skandináv kovászmennyországot hozza el a földi életünkbe. A skandináv életérzés nemcsak az otthonos hangulatot jelenti, de az egyszerűséget és a nyugalmat is, ami megtalálható az északi gondolkodásmód minden részletére figyelő nor/mában is. Mi imádjuk ezt a pékségközpontú vendéglátóhelyet, ahol akár reggel 7-kor vagy este 8-kor is ízletes finomságokhoz juthatunk, és ha édesanyánkkal már megismertettük a Múzeum körúti feketét, akkor érdemes őt belevinnünk a lassú kelesztésű, északi fűszerezést és magyar sütési hagyományokat ötvöző péksütemények világába is a nor/ma grandban.

Töltsetek el egy bohém délutánt a MITZI-ben!

A folyton élettel teli Bartók Béla úton sétálva akármelyik helyre érdemes beülni egy ebédre vagy délutáni kávéra, anyukás beszélgetésünkhöz is több opció közül választhatunk, de az biztos, hogy a MITZI finom bohémsága tetszeni fog neki. A növények, a színes székek és a nyersbeton falak egészen különös hangulatot árasztanak magukból, de ezt az eklektikát követi az étlap is. Választhatunk könnyed reggelit, helyben sütött pitéket, de komplexebb fogásokat is, ahol a túrós csusza ugyanúgy megtalálható, mint a superfood saláta. Sőt, ide nemcsak enni vagy kávézni vihetjük el anyukánkat, de irodalmi felolvasóestekre és szalonokra, valamint akusztikus koncertekre is.

Fedezzétek fel Buda „meseboltját”, a Kornélt!

A Kosztolányi Dezső téri Kornél ránk is az újdonság varázsával hatott, és szerintünk annyira aranyos ez az egyszerre kávézó, galéria és kisbolt, hogy a sok papírjáték és papírszínház között nem máshol, mint Csodaországban éreztük magunkat. Ezt a kedves felfedezést pedig kifejezetten élvezetes megosztani az anyukánkkal, akiből biztosan előtör majd a gyermeki lélek, és örömmel adja át magát a jóleső lassulásnak. Főleg, miután megkóstolta a mesés, napsárga és málnadarabokkal díszített aranytejet vagy a narancsvirágos-karamellás Kornélt. A falakon látható bekeretezett képeket, irodalmi plakátokat akár haza is vihetjük.

Igyatok fantasztikus teákat a Zhao Zhouban!

A cukrászdák és kávézók helyett – vagy mellett – teázókba is elvihetjük anyukánkat, és a klasszikus, az idősebb generáció által is jól ismert helyek helyett mutassunk neki valami egészen más univerzumot. Például az évszázados teafákról származó vad teák világát, amihez még csak Ázsiába sem kell utaznunk, mert a Zhao Zhou teaműhelyét megtaláljuk a Lánchíd utcában. Az üzlet egy IX. században élt csan mesterről kapta a nevét, aki egy romos észak-kínai kolostorban szerzetesi közösséget alapított. De ami igazán különlegessé teszi a helyet, hogy itt nem a teaültetvényekről származó teát isszuk, hanem az alapítók kínai felfedezőutakról szerzik az ősi teafák leveleit.

Egyetek spanyol tapasokat a La Nubéban!

A Bartók Béla út és a Ménesi út sarkán lévő La Nube a kiváló spanyol konyha és a különleges tapasok mennyországa, amit én egy barátnős beszélgetés alkalmával fedeztem fel, és rögtön rabul ejtett a sok finom falat, a jó bor és a kedves személyzet – azóta is emlegetem anyukámnak, hogy egyszer elviszem ide. Ha a megszokott magyaros vagy komfortételek helyett a mediterrán ízekre vágyunk, akkor szuper választás, a padrónt, vagyis a sült spanyol zöldpaprikát pedig mindenképp próbáljuk ki.

Nézzetek szuper kiállításokat!

Eszem-iszom helyett, előtt vagy után akár egy múzeumos napot is szervezhetünk anyukánkkal, főleg, mert tele van a város jobbnál jobb kiállításokkal. Ha a klasszikusok szerelmesei vagyunk, és minden vágyunk beleveszni a festmények és szobrok rengetegébe, akkor érdemes megnézni a Szépművészeti Múzeum időszaki és állandó kiállításait vagy a tavaszra ebből és ebből a toplistánkból válogathattok. A kortárs és modern dizájn kedvelőinek pedig a Ludwig Múzeumot ajánljuk, ahol mindig valami egészen meglepőbe botlunk. Ha viszont a kicsi múzeumok közül válogatnánk – mert olyanból is rengeteg van –, akkor egy korábbi cikkünkben találtok pár szuper jó kiállítást.

Sétáljatok a Kiscelli kastély környékén!

Lehet, hogy egy régi kastély parkjában sétálni régimódinak tűnik, de miért ne bóklászhatnánk kicsit a Kiscelli parkerdőben, főleg, ha még egy kis múzeumozással is összekötjük. A Kiscelli kastély birtokán, a Margit Kórház és az Óbudai Egyetem mögött egy ősfás park rejtőzik, amiben még szakrális emlékeket is találunk. Nevét onnan kapta, hogy az itteni kápolnában helyezték el a mariazelli kegyszobor hitelesített másolatát, ehhez építettek kolostort és templomot. Az épületegyüttest egy bécsi bútorgyáros, Schmidt Miksa alakíttatta át kastéllyá, ide helyezte műgyűjteményét, és itt vendégeskedett szeretője, Mágnás Elza is. Ha pedig felsétáltatok a múzeumig, érdemes betérnetek az aktuális tárlatra.

Járjátok be egy szép kastély báltermeit!

Szerencsére van még pár olyan Budapest környéki kastély, melyekbe szabadon, turistaként is bemehetünk, és nem kell feltétlenül hotelvendéggé változnunk, hogy felfedezzük a barokk kúriák pazar világát vagy elképzeljük az egykori bálok és díszes vacsorák hangulatát, titkos találkák emlékeit. Szerintünk érdemes buszra, vonatra vagy HÉV-re szállni, esetleg kocsiba pattanni és megnézni a péceli, a gödöllői vagy a martonvásári kastélyt. Ha mázlink van, akkor nemcsak a barokk építészet emlékeit, az aranyozott vagy freskókkal díszített falakat csodálhatjuk meg, de a behavazott kastélykertekben is sétálhatunk.

Sétáljatok, kávézzatok, sütizzetek Szentendrén!

Girbegurba, macskaköves utcáival meg persze a Duna közelségével Szentendre az egyik legnépszerűbb turistacélpont Budapest vonzáskörzetében, ráadásul ez az a kisváros, amit minden évszakban érdemes felfedezni, mert mindig egy kicsit más arcát mutatja. Amennyire tökéletes randihelyszín, annyira jó egy egész napos anyukás kiruccanáshoz is. Nézegethetünk templomokat, korzózhatunk a Duna-parton és tekereghetünk a – télen kevésbé – mediterrán tájakra emlékeztető belvárosi utcácskákon. A titkos sikátor, valójában a Fő tér melletti lépcsősor legendás lángosozóját, az Álomlángost pedig ki ne hagyjuk, ha a tavaszi–nyári szezonban döntünk a szentendrei sétálgatás mellett.

Bóklásszatok tematikus séták alapján a városban!

Ha családi vonás a kilométeres gyaloglás képessége, és szeretitek felfedezni vagy máshogy megismerni a várost, akkor a tematikus sétákat nektek találták ki. Rengeteg sétacég van Budapesten, jobbnál jobb vezetett túrákkal, de ha nem szeretnétek másokkal osztozni a felfedezés örömén vagy a közösen eltöltött időn, akkor sétáljátok le a We Love Budapest valamelyik útvonalát, vagy akár mind a tízet! A 10. születésnapunk alkalmából összeállítottunk 10 különböző tematikára felfűzött útvonalat az irodalmi kalandozástól az átjárók titkos életén és a 90-es évek kultikus bulihelyein át egészen a szecessziós csodákig. A cikkekben pedig térképpel, útvonallal és izgalmas történetekkel fedezhetitek fel magatoknak a város rejtett helyszíneit.

Áztassátok ki magatokból a stresszt a Gellért Gyógyfürdőben!

Talán az egyik legjobb és leginkább anyukáknak való program egy jó kis lazulós és regeneráló fürdőzés valamelyik budapesti gyógyfürdőben. Szerintünk a Zsolnay csempékkel, majolikákkal és ólomüvegekkel díszített szecessziós Gellért Gyógyfürdő vízi varázsa az egyik legjobb megoldás a téli szürkeségben. A XX. század elején megnyílt fürdőben több fedett termálmedence és egy úszómedence is van, de a pihentető fürdőzésen túl gyógykezeléseket, szépségkúrákat, szaunát, gőzfürdőt és masszázst is igénybe vehetünk.