Itt az ideje, hogy egy utolsó városi sétával elbúcsúzzunk a ragyogó színekben pompázó fáktól, a lombokkal tarkított kilátástól és – ha kedvünk tartja – eközben megpihenjünk és egy forró ital, finom süti vagy kiadós ebéd társaságában élvezzük, hogy a kinti hűvösben elgémberedett kezünk és kipirult arcunk fokozatosan átmelegszik. Ehhez ajánlunk egy szuper, természetben, kultúrában és gasztroélményekben egyaránt gazdag útvonalat.

Budai Arborétum

A 61-es vagy a 17-es villamossal a Tas vezér utca megállóhoz érkezve kezdjük utunkat. Innen már látszik a Kertészeti Egyetem kapuja. Kevesen tudják, hogy az épület körül rendezett kis arborétumot találunk, ahol repkénnyel befutott épületek, széles lépcsősorok, kis tó és jelenleg ragyogó őszi színek várnak bennünket. Indítsuk sétánkat fél óra nyugalommal.

Feneketlen-tó

Ha kigyönyörködtük magunkat az egyetem kertjében, folytathatjuk utunkat a Feneketlen-tó felé, ahol a színesedő lombok, a vízbe érő fűzfák és a templom hullámokra vetülő tükörképe igazán romantikus hangulattal várnak bennünket. A Parkszínpad sajnos idénre már bezárt, de a parkban a sétán kívül is sok mindent csinálhatunk, hiszen futópálya, kültéri kondipark és (ha gyerekkel vagyunk) játszótér is vár bennünket.

Brunch, kávé és péksütivel való feltankolás a Bartókon

A Bartók Béla út nemcsak a XI. kerület, de lassan az egész város agya és gyomra egyben, hiszen a környéken rengeteg a kultúrát és remek ízeket egyszerre kínáló helyszín. Kelet, Béla, MITZI, Szatyor, Hadik, hogy a teljesség igénye nélkül soroljunk föl néhányat. A mi ajánlatunk a hűvösebb napokra a Caphe by Hai Nam, ahol sűrített tejes, lassan csöpögő, igazi vietnami kávéval melegíthetjük át magunkat. Utána pedig sétáljunk egy kicsit tovább és vásároljunk néhány ízletes péksüteményt Vajda József Pékműhelyében, hiszen utunk következő részére kelleni fog az energia.

Gellérthegyi villák

A Pékműhely mellett haladjunk tovább a Bartók Béla úton, majd kanyarodjunk föl az Orlay utcán, és ha belefutottunk a Mányoki útba, kezdjük meg a gyönyörködést, hiszen a sárguló, hulló lombok közül az elegáns gellérthegyi villák egyre részletgazdagabban bontakoznak ki. Ha kis kitérővel balra sétálunk néhány métert, a Wenckheim-villát (Mányoki út 3.) pillanthatjuk meg, ha pedig jobbra folytatjuk utunkat, elhaladunk a műteremház (Mányoki út 1.) és a Rosenfeld-villa (Kelenhegyi út 6.) mellett. Érdemes itt kicsit lelazulni és az útvonal szigorú követése helyett kalandozni egyet a Gellérthegyen, hiszen kicsit följebb, a Bérc utca és a Minerva utca környékén is csodálatos épületeket találunk.

Búcsú a Gellért Szállótól

Ha kicsodálkoztuk magunkat a kopaszodó fák közül kibukkanó épületek látványán, térjünk vissza a Kelenhegyi útra és induljunk el a Gellért tér irányába. Integessünk egy utolsót a december 1-jén felújítás miatt bezáró Gellért Szállónak, vagy vegyünk részt valamelyik különleges búcsúprogramon, és próbáljunk ki egyet az alkalomra készülő különleges ételek vagy az épületséták közül.

Gellért-hegyi séta

Miután egyet szusszantunk, vágjunk neki túránk legnehezebb, de egyben legvadregényesebb részének, és kapaszkodjunk föl a Gellért-hegy oldalába. Itt aztán van sárgulólomb-orgia, avarillat, romantikus kilátóteraszok, ahol a meredek kaptatók után megpihenhetünk és szemlélhetjük a fentről sokkal kisebbnek és csendesebbnek ható várost az őszi párán át.

Filozófusok kertje

A romantikus ösvényeken, a Citadella környéki építkezést elkerülve, egyszer csak meg fogunk érkezni a Filozófusok kertjébe. Itt kicsit elcsendesül a környék, és a szobrok maguk is elgondolkodásra hívnak. Ha elmélkedtünk egyet az élet értelméről, vessünk egy utolsó pillantást Pestre és a Várra, majd induljunk tovább a Tabán felé.

Czakó Kert

Ha a nagy kirándulásban, a hegyen-völgyön föl-le kapaszkodásban megéheztünk volna, tökéletes célpont a Czakó Kert. Az utolsó hamisítatlan régi, tabáni hangulatot árasztó helyen lugas, nyugodt belső udvar, hazai alapanyagokból készült ételek és finom édességek várnak bennünket. Ha pedig rövidnek találnánk utunkat, folytassuk a sétát a Tabánban, a Vár felé, esetleg vegyünk búcsút a november közepén záró Gerhard Richter-kiállítástól a Nemzeti Galériában.