Az egészséges mindenkinek mást jelent, de azt azért leszögezhetjük, hogy a szénhidrát és a cukor bevitelének csökkentésére tett erőfeszítéseket általában meghálálja a testünk, és attól sem lett még soha senkinek baja, hogy kevesebb nehéz, zsíros ételt evett vagy kicsit visszafogta a húsfogyasztást. Bár a böjti időszaknak vége, és a nyár is hamarabb itt lesz, mint gondolnánk – itt az ideje, hogy búcsút vegyünk a téli karanténkilóktól. Az alábbi helyekről bátran rendelhetünk, biztos nem lesz lelkiismeret-furdalásunk az ebédünk után!

ono pok

A hawaii életérzés budapesti helytartói már két helyről szállítják házhoz a mindenki által vágyott szigetek legnépszerűbb ételét. A csupa egészséges összetevőkből – salátából, rizsből, zöldségekből, olajos magvakból és könnyű fehérjékből – álló pokékból kérhetünk előre összerakott darabokat, de mi magunk is összekombinálhatjuk az ahi tonhalat avokádóval és cukkinitésztával! A mennyei, kreatív szószoknak és a roppanós kiegészítőknek köszönhetően biztosan nem lesz az az érzésünk, hogy egy unalmas salátát rágcsálunk, ráadásul a könnyű összetevőknek köszönhetően kajakómára sem kell számítanunk. Mindennap ennénk!

Sali – Salad Library

Food trucknak indult, ma már több helyszínen is jelen van a Sali, melynek alapítói azt tűzték ki célul, hogy megmutassák: egy egészséges saláta is lehet teljes értékű, laktató ebéd! A különböző salátáik mellett mindig feltüntetik, hogy az adott étel milyen allergénektől mentes, így könnyedén választhat az is, aki valamilyen intoleranciában szenved, sőt azt is pontosan megmutatják, mennyi kalória van a választott ételünkben. A saláták mellett szuper wrapeket is választhatunk, ha pedig valami édessel zárnánk az ebédet, akkor egészségtudatos desszertkrémek közül válogathatunk.

Good Karma

A fast casual indiai étterem, mely már két helyszínen is vár minket Budapesten, igazi telitalálat – tökéletesen elegyíti az indiai ízeket és a modern egészségfilozófiát. A kiválasztott ételekre általában csak perceket kell várakoznunk, még sincs gyorsétteremérzésünk, köszönhetően a friss, ropogós, kreatív alapanyagoknak és fogásoknak. A főételek alapjai adottak, de miután kiválasztottuk, hogy salátával, rizzsel, dosával vagy épp rotival alapozzuk meg a tálunkat, a többi kiegészítőt is mi magunk kombinálhatjuk össze. A különleges fűszerezésnek és az egészséges alapanyagoknak köszönhetően egyszerre egészséges és laktató Good Karma-fogásokkal készülni a nyárra kész öröm.

Saladbox

Budapesten 3 helyen is találunk Saladboxot – a pofonegyszerű elven működő salátázó tökéletes választás, ha csak egy fél órára tudunk kiszaladni az irodából – mint a régi szép időkben –, de házhoz szállítás esetén is forduljunk hozzájuk bizalommal. A kínálatban találunk laktató zöldségkrémleveseket és izgalmas salátákat, de természetesen mi is összerakhatjuk a magunk kedvencét a pultban található rengeteg alapanyagból. Ha a tudatos étkezés után tudatos desszertre vágyunk, abban is tudnak segíteni, sőt kiváló dzsúszokkal és smoothie-kkal is készülnek. Nem mellesleg nagyon jó ár-érték arányban juthatunk a változatos salikhoz!

Rira Vegan Food

Az év elején az Állatorvosi Egyetemmel szemben nyílt Rira Vegan izgalmas, új koncepciót mutat be az arra nyitottaknak. A kínálat gerincét a wrapek és a bokszok adják – közel-keleti fűszerezés, vegán finomságokkal töltött samboosák vagy pitalapok várnak, ha rájuk voksolunk.

qui

A Sao és a Khan kis tesvére a tavaly nyáron nyitott Quí, ahol a fókusz az ázsiai konyhákon belül a thai konyhára kerül. Az étlap a triótól megszokott igényességgel van összerakva, izgalmas, hagyományos, mégis modern újításokkal. Az étlapon masszív salátaszekciót is találunk, de nyugodtan nézzünk körbe a levesek és főételek között is – a kiváló alapanyagokra és a rengeteg zöldre ugyanis minden fogásnál számíthatunk.

Biwako Ramen House

A Biwako Ramen House több éve bizonyítja, hogy a japán levest nem lehet megunni. A Biwako 8 különböző ramenjei mellett remek sült tésztákat és zöldségekkel gazdagon ellátott bento boxokat is kínál. A japán gasztronómiában az ebéd szerepét betöltő bento boxokban mindig találunk húst, halat vagy alternatív fehérjét, rizst és zöldségeket – na meg egy kisebb csésze levest. A komplett ebéd nemcsak változatos, de egészséges alapanyagokból is készül. A Biwako menüjében pluszban találunk még izgalmas és autentikus japán ételeket – a világ egyik legegészségesebb konyhájának kikiáltott szigetországi konyhából pedig csak laktató, ugyanakkor könnyed fogásokra számíthatunk!

Cikkünk a Bolt Fooddal együttműködésben készült. A cikkben található helyszíneket megtalálod a Bolt Food alkalmazásban, amelyben számos további étterem kínálatából is válogathatsz, így biztosan megtalálod az alkalomhoz és a hangulatodhoz leginkább passzoló ételt!