Nem titkolt szándékunk, hogy időről időre felkutassuk nektek nemcsak a belváros újdonságait, de a külsőbb kerületek legjobb helyeit is. Most Buda felé vettük az irányt, és egészen a II. kerület tetejéig mentünk, ahol a Kapy utcában az egykori olasz vendéglátóhely bezárása után most egy újabb csapat hozta el Itália ízeit a megújult étterembe, melyet Olive Trattoria néven találunk meg.

Szeidel Szilveszter és testvére, Dávid már bebizonyították, hogy értenek a vendéglátáshoz, ugyanis nekik köszönhető a bazilika környékének egyik első reggelizőhelye, a Honey Brunch, ahol nemcsak fenséges villásreggelik várnak, hanem a hangulat és a dizájn is igazi kis titkos búvóhellyé varázsolja a brunchozót. Nem is beszélve a szintén hozzájuk köthető NOA Mixology koktélbárról, ahol nem csupán a remek italok, de a különleges hangulat is elvarázsolt minket. A remek ízek és a hangulatos dizájn az Olive Trattoriában is visszaköszön, a világos terekben a naturális színek és az olívazöld dominál, a kellemes atmoszféra pedig hosszas időzésre csábít.

Legyen szó romantikus esti randiról, üzleti megbeszélésről napközben vagy egy nagy családi összejövetelről a hétvégén, az Olive-ban garantáltan mindenki remekül fogja érezni magát.

A tágas teraszon még ősszel is kellemes üldögélni, és ha ide betérünk, az biztos, hogy nemcsak az ételek, de a hangulat is Olaszországba repít minket.

Egy falat Itália

Szilveszterék kiemelt figyelmet fordítanak a családias hangulatra, az autentikus receptekre és az igazi olasz alapanyagok használatára. Belépve az étterembe valóban nagyon kedves fogadtatásban részesültünk, leülve pedig a kényelem és meghittség vesz körül minket, olaszosan, lazán, feszengésmentesen. Az étlapon változatos olasz fogásokat találunk, kemencében sült nápolyi pizzákat, kreatív tésztaételeket, és a tenger gyümölcseivel készülő finomságok sem hiányozhatnak.

„A fogások megalkotása igazi csapatmunka volt, eredeti olasz recepteket használunk, a sok itáliai utazásnak köszönhetően pedig ellestünk pár trükköt, és a csapat kreativitása sem ismer határokat, így igyekszünk mindig csavarni egyet a megszokott ízeken” – meséli Szilveszter.

És valóban: itt olyan olasz fogásokkal találkoztunk, amiket eddig máshol nem nagyon kóstoltunk, abszolút érződik a játékos kísérletező kedv, és az Olive-ban az adagokkal sem spórolnak, laktató előételek és levesek, a tányér széléről lelógó pizzák érkeznek, így igazán kiélvezhetjük az ételeket. Ráadásul abszolút működik a „sharing plate”, azaz az ételek megosztásának koncepciója, így érkezzünk ketten vagy nagyobb baráti társasággal,

ha van kedvünk, könnyedén tudunk közösen falatozni, és megosztani egymással a jobbnál jobb fogásokat.

Comfort food olasz módra

Az őszi-téli időszakban nincs is más vágyunk, mint találni egy eldugott kis helyet, ahol melengető ételek és igazi, kellemes, laktató komfortfogások várnak ránk. Az Olive Trattoria pont ilyen, ahol a hatalmas üvegablakon kinézve gyönyörködhetünk az őszben, miközben igazi gasztroutazásra indulunk.

Mi a Tris di Bruscetta előétellel indítottunk, ahol a kiadós pirítósok paradicsomos, szardellás és kecskesajtos feltéttel érkeztek, fokhagymával, fűszernövényekkel, friss paradicsommal, lila hagymával és pesztóval bolondítva. A krémes burrata se semmi, színes és szárított paradicsomágyon érkezett a lágy sajt. A levesek közül a Zuppa di aglio ai 4 formaggit, azaz a hagyományos fokhagymás és négysajtos levest kóstoltuk, melyet a ropogós, fűszernövényes kruton és a friss oregánó tesz felejthetetlenné.

Nem is lenne igazi olasz étterem az Olive, ha az étlap nem lenne tele jobbnál jobb tésztaételekkel, a kedvencünk egy igazi különlegesség lett, amit máshol még nem kóstoltunk. Ez a Conchiglioni Rigati tészta volt, mely érlelt, füstölt kacsamellel, narancsízű jus-vel, posírozott körtével, pörkölt dióval és gorgonzolával tálalva érkezik, és szarvasgombás olaj teszi fel a fogásra a koronát.

Ha pedig valaki az olasz tengerparton érezné magát pár falat erejéig, annak a fekete spagettit ajánljuk, mely nem csak látványos, de a tenger gyümölcsei és a tejszínes, fokhagymás szósz egyszerűen fenséges volt.

A tészták mellett természetesen a pizzakínálat is grandiózus, a vékony tésztás, ropogós szélű, belül szaftosan puha és tölteléktől roskadozó nápolyi pizzák a konyha nyitott részén sülnek egy impozáns kemencében, így ember legyen a talpán, aki ellen tud állni az illatoknak. Ráadásul itt még a klasszikusok is egy jó adag csavarral érkeznek, például a prosciuttós pizzát a mascarpone teszi igazán krémessé, az Amante della Carnát, azaz a húsimádó pizzát a fűszeres pepperóni, az nduja (fűszeres, kenhető sertéskolbász), a pofaszalonna és a füstölt olasz sonka emeli új dimenziókba.

Nem mondjuk, hogy a pizzaszeleteket nem lehet cserélgetni, de ha szeretünk osztozkodni, akkor érdemes a pizzatekercsekből is rendelni.

Természetesen, ha valaki a tészta helyett inkább másra vágyik, az is nagyon jó helyen jár, a grillételek között találunk lazacot és marhafilét, de érdemes megkóstolni a Pollo alla Parmigianit is, azaz a bundázott csirkemellfilét, melyet az olasz sonka, a fűszeres paradicsommártás, a mozzarella sajt, a rozmaringos serpenyős burgonya és a saláta tesz teljessé. Ha pedig mentes, vegetáriánus vagy vegán fogásokat keresünk, akkor is sokféle étel közül válogathatunk.

La dolce vita

Az Olive-ban az édesszájúak sem maradnak hoppon, a klasszikus olasz desszert, a tiramisu egy különleges, hasonló ízvilágú likőrrel van feldobva, de kérhetjük nutellás változatban is, és olyan különleges desszerteket is kóstolhatunk, mint a millefoglie, a panna cotta és a csokiszuflé, utóbbi ráadásul laktóz- és gluténmentes, így kompromisszumok nélkül édesíti meg a napunkat.

Az Olive bor- és koktélkínálata is kiemelkedő, így mindenki megtalálja a tökéletes italt az étkezés mellé. Kóstolhatunk eredeti olasz grappát, limoncellót és likőröket, koktélok közül pedig a klasszikusok mellett különleges gin-tonikok és olasz specialitások is várnak ránk, például az itáliai Malfy Rosa G&T vagy a tiramisulikőrrel turbózott Negroni.