Közel 1000 hektárnyi olyan terület van Budapesten, ami még nem védett, de védeni kellene

Gyakran írunk tanösvényekről és kirándulóhelyekről, utánajártunk, mik is azok a természetvédelmi területek, és hogyan válhat azzá egy-egy helyszín.

Ízi rájder nagypapáink – Így motoroztunk régen a Fortepan fotói szerint

Fortepan-képgalériával készülünk a hamarosan teljes gőzzel berobbanó motoros szezonra.

Síelés, síugrás és szánkózás a régi Budapesten – Így űztük anno a téli sportokat (1. rész)

2023. december 18., 13:58

Átböngésztük a Fortepan archívumát, és megnéztük, hogyan űztük régen a téli sportokat, miközben a ragyogó napsütésben egy kis havazás után vágyakozunk.

Budapest izgalmas, rejtett tornya, amin még a turáni átok sem fogott – A Pogánytorony

2023. december 1., 00:00

Aranyhegy csendes, kertvárosi környék. Itt szinte semmi nem történik. Cserébe viszont itt találjuk a radikálisok által 1936-ban emelt Pogánytornyot, aminél érdekesebb építmény kevés akad a városban.

Budai Bauhaus építészet a Napraforgó utcán túl

2023. augusztus 6., 00:00

Lépjünk túl a Napraforgó utcán, és fedezzük fel a budai hegyvidéken a lombok mögött rejtőző modernista villákat!

Egyszer minden nagyi volt bikinis bombázó – Így strandoltunk régen

2023. július 12., 13:22

Így változott a strandruhadivat az elmúlt másfél évszázadban.

Egyszer volt Berlinben huszárkaland – Megnéztük a Hadikot, az új huszáros kalandfilmet

2023. március 6., 14:04

Március 9-től játsszák a mozik a Hadik András és huszárjai hőstettéről szóló mozit, amitől sokan a kardozós magyar kalandfilmek feltámadását is várják.

Hegyek között, völgyek között kanyarog a vonat – A Gyermekvasút és állomásai

2023. február 22., 00:00

A szocializmus hívta életre propagandacélból, de a Gyermekvasút túlélte a rendszert, ami még a Guinness-rekordok közé is bekerült. Megnéztük, mi vár ránk az egyes állomásokon.

„Ön apáca? Megsimogathatom a kezét?” – Köztünk élő szerzetesek Budapesten

2023. január 20., 00:00

Négy budapesti, illetve Budapest melletti szerzetesrend mindennapjaiba tekintettünk be, részt vettünk a közös vacsorájukon, és láthattuk őket activityzni is; mindeközben egészen különleges életutakkal szembesültünk.

Három az egyben túra: az Ördög-oromtól a Rupp-hegyen át a Tűzkő-hegyig

2022. október 7., 16:27

Ha a három rövidebb túracélpontot – melyek egymás szomszédai – összekötjük, egy közepes hosszúságú és nehézségű, változatos túrát kapunk. És ehhez még Budapestet sem kell elhagynunk.

Skandináv Filmfesztivál, Tilos 31. szülinap, Pozsonyi Piknik – Programajánló (09. 01–07.)

2022. szeptember 1., 14:30

Fél lábbal még a nyárban vagyunk, de a hűvösebb éjszakák már jelzik az ősz beköszöntét. Szabadtéri programokban azonban így sincs hiány.

Kis budapesti kerülethatározó – XII. kerület

2022. április 21., 15:50

A XII. kerület a város egyik legzöldebb kerülete, a Budai-hegység magaslatain fekszik, telis-tele erdővel, völgyekkel és szuper kilátópontokkal.

Hullámzó dombok, dolomitsziklák és mediterrán mikrovilág – Körtúra a Budaörsi-kopárokon

2022. január 12., 16:19

Meglepően közel van Budapesthez, mégis olyan érzés a Budaörsi-kopárok tetején sétálni, mintha valahol a mediterrán világ titkos részein túráznánk.

A csodás panorámák földjén – Kirándulás a Sorrento-sziklákhoz

2021. november 25., 14:51

Mindössze Csillebércig kell elbuszozni, majd egy viszonylag könnyű kis körtúra keretében elérünk a Sorrento-sziklákhoz, ahol a környék egyik legszebb panorámája tárul elénk.

Pilinszky PIKNIK, Jótett Vásár, Advent Óbudán – Programajánló (11. 25. – 12. 01.)

2021. november 25., 14:27

November utolsó hetére számos olyan programot gyűjtöttünk össze nektek, amelyek segítenek ráhangolódni az ünnepekre.

Kosár a karra, és irány a piac! – Így piacozott Budapest az elmúlt 120 évben

2021. február 9., 12:10

Friss tojás, csirke, zöldség vagy épp irhabunda, zománcos lábas, csempészkávé? Budapest elmúlt 120 évének piacain mindent meg lehetett kapni!

Frenetikus kilátás kápolnával, kereszttel – A budaörsi Kő-hegyen és környékén kalandoztunk

2020. október 28., 16:11

Akár Budaörs Gellért-hegyének is nevezhetnénk a Kő-hegyet, hiszen épp olyan magas (235 méter), káprázatos a panoráma, és szakrális jelentősége sem elhanyagolható.

5 jobb sorsra érdemes budapesti szellemépület, mely évek óta lakatlanul áll

2020. július 7., 16:41

Elhagyatott épületekből sajnos nincs hiány a fővárosban, most összegyűjtöttünk öt igazán jobb sorsra érdemes példát.

3 könnyen megközelíthető kirándulóhely Budapesten, ha unod a kötelezőket

2020. május 21., 15:41

Az alábbi helyek ki szoktak maradni a népszerű kirándulóhelyek toplistáiból, pedig annak ellenére, hogy eldugottabbak, természeti kincsekben és panorámában bővelkednek.

Hétvégi programajánló (01.25-28.)

2018. január 25., 16:40

Ismét összeszedtük, hol és hogyan érdemes eltölteni az előttünk álló négy napot.

A magyar Bauhaus építészet legjava: a Napraforgó utca

2016. december 13., 16:19

Magas kvalitás, egyedi részletek, élhető villaépületek jellemzik a kísérleti lakótelepként épült utca házait.

Hétvégi programajánló (07.28–31.)

2016. július 28., 17:23

Július utolsó hétvégéje jön, méghozzá filmfesztivállal, gitárvirtuózzal, fürdős éjszakával, grunge-legendával, futóversennyel.

Júniusi programajánló

2016. június 1., 18:34

A júniusi nyerőszám a 29-es – ennyi programot válogattunk ki a nyár első hónapjának kínálatából.

Egyetemi projekt miatt kelt életre az Uraniae Csillagda

2015. október 5., 14:30

Az első budapesti csillagvizsgálót a MOME egyik hallgatója, Illés Hajnalka keltette életre egy iskolai projekt keretében.

Téli túrák Budapest környékén

2013. január 15., 01:00

Szerencsére Budapest nem csak a jó bulikat, hanem a jobbnál jobb kirándulóhelyeket is mágnesként vonzza; a főváros közelében, egy órás sugarú körön belül jó pár túrázásra alkalmas helyet lehet találni.