Budapest egyik ikonikus helyszíne a Várhegyen keresztül futó Alagút, melynek tetejéről nemcsak a Lánchídra, de az egész városra pazar kilátás nyílik. Nekünk is ez az egyik kedvenc panorámaszpotunk, de hiába ismerjük úgy a várost, mint a tenyerünket, eddig bele se gondoltunk, mit rejt az Alagút-tető átellenes vége. Szerencsére nemrég felfedeztük, hogy nemcsak a Krisztinavárost csodálhatjuk meg a másik oldalról, de immár 20 éve bújik meg a tetőn laza eleganciával a Manna Lounge Étterem, ahol egy remek vacsorán Scherer Péter színművész és Heimann Zoltán borász kalauzoltak el minket a borok világába.

Manna Lounge, a klasszikus kedvenc

A Manna Lounge nemcsak az Alagút-tető miatt különleges, de a Budai Vár oldalában, egy fákkal borított domboldalon bújik meg, ahol a fűthető, átlátszó falú sátor kialakításnak köszönhetően télen-nyáron zavartalanul élvezhetjük a Krisztinavárosra és a budai hegyekre néző kilátást. Igazi, nyugalmat árasztó kis sziget a városi forgatagban, ahol az exkluzív kényelem és a finom harmónia kerül előtérbe. A különleges enteriőrben – érkezzünk kettesben, vagy kisebb-nagyobb társasággal – biztos, hogy remekül fogjuk érezni magunkat. Ha pedig a panorámában kigyönyörködtük magunkat, akkor a látványkonyhát is érdemes szemügyre venni, ahol a séfek előttünk készítik a jobbnál-jobb nemzetközi és magyar fogásokat.

Nem véletlenül kapta az étterem a Manna nevet, a latin eredetű elnevezés a gasztronómiai különlegességekre utal, amiben nem szenvedünk hiányt, ha ellátogatunk ide. Az étlap feszes, ugyanakkor az ázsiai ihletésű kókuszos csípős-savanyú garnélaleves remekül megfér a hagyományos „gödöllői” csirketekercs, a lassan sült marhapofa és a vaníliás karalábéval érkező ördöghal mellett. Ráadásul a Mannába rendszeresek az olyan különleges gasztrokalandokkal kecsegtető alkalmak, ahol a séf egyedi menüsorát kóstolhatjuk végig, általában remek borpárosításokkal. Az étterem francia pezsgőkínálata is lenyűgöző, így ha különleges alkalmakra keresünk helyszínt, akkor a Mannát csak ajánlani tudjuk.

Villásreggeli a város tetején

A Mannába nemcsak családi ebédekre, üzleti megbeszélésekre, vacsorarandikra vagy ünnepi alkalmakra érdemes betérni, de ha egy igazán különleges helyszínen szeretnénk elfogyasztani a villásreggelinket a hétvégén, akkor is mindenképp vegyük az irányt az Alagút-tető felé. A Manna-brunchok során hétről hétre a házias ételek mellett egy-egy nemzet fogásait kóstolhatjuk végig, volt már a terítéken Franciaország, Amerika, Mexikó és az örök közönségkedvenc Olaszország is. Az aktuális fogásokról és a hétvégi események részletiről a honlapon könnyedén tájékozódhatunk.

A szombati brunchok során elsősorban a felnőtteké a főszerep, vasárnap azonban a gyerekeket nemcsak finom fogások, de játszóház is várja, ahol a kézműves programoktól kezdve az xboxon át számos elfoglaltságot találhatnak, miközben a szülők élvezhetik a laza délelőtti villásreggeliket. Legközelebb a húsvéti ételek kerülnek terítékre, de felfedezhetjük majd Marokkó, Vietnám és Anglia legjobb brunchfogásait, asztalt foglalni minden esetben ajánlott, amit ide kattintva könnyedén meg is tehetünk.

Kiváló borvacsorák, nagyszerű rendezvények

Ahogy arról korábban beszámoltunk, érdemes figyelni a Manna eseményeit, rendszeresek a remek vacsorákkal egybekötött programok. Most például Scherer Péter színművészt invitálták meg, aki a tavaszi hónapok során borászok társaságába avat be minket a szőlőből készült alkoholos nedűk világába. A fröccsről szóló anekdoták, családi emlékek, Petőfi- és Ady-szösszenetek mulattattak minket az első alkalom során, ahol a Heimann Családi Birtok remek tételeit ismerhettük meg közelebbről Heimann Zoltán borász iránymutatásával, és a séf által összerakott pompás vacsora kíséretében.

Amint beléptünk a Mannába, nemcsak a tulajdonos, Antal Attila vendégszeretete vett le minket a lábunkról, aki jókedvűen kísérte végig az eseményt, de azonnal feltűnt, hogy milyen pompás rendezvényhelyszín lehet az étterem.

Attila elmesélte, hogy rendszeresek itt az esküvők, a családi ünnepségek és céges rendezvények, karácsonyra például már most majdnem az összes hely betelt. Nem véletlenül, ugyanis a pazar lokáción túl a Manna kialakítása is remekül illik a rendezvényekhez, középen egy tánctérnek vagy színpadnak is beillő emelvénnyel, vetítési lehetőséggel, szuper hangosítással, közösségi és privátabb elvonulásra alkalmas terekkel.

Tehát, ha szeretnénk magunknak újra felfedezni Budapest egyik klasszikus éttermét, megismerkednénk különböző nemzetek legjobb brunchfogásaival, vagy épp helyszínt keresünk a rendezvényünkhöz, akkor ne habozzunk, irány a Manna!