Simán lehet, hogy valaki nem bírja a gigantikus tömeget, ami Budapestre özönlik azon a hétvégén vagy napon, amire augusztus 20-a is esik. Idén vasárnap lesz a nagy nap, a Szent István Nap, amikor talpon lesz az egész város, és az este 9 órát fogja várni, amikor is érkezik a legtöbbünk számára kihagyhatatlan tűzijáték.

De nem mindenki rajong ám érte, meg az egész napos ünnepi kavalkádért sem. Nekik ajánlunk programot augusztus 20-ra.

Kirándulj!

A főváros környéke tele van jobbnál jobb túracélpontokkal, csak rá kell egyre bökni, és már indulhatunk is. Augusztus 20-án a tömeg helyett választhatjuk a természetet, és kirándulhatunk egy jó nagyot, hogy mire elkezdődik a tűzijáték, mi már az ágyba dőlve aludjunk. Két nagy kedvencemet ajánlom. A családi körben is ajánlott Gyadai tanösvény egy kényelmesen 3-4 óra alatt lesétálható kirándulóhely, tele izgalmakkal, például egy nagy függőhíddal, ami a gyerekek számára különösen vonzó lehet. A Spartacus-ösvény kétszer hosszabb, mint a Gyadai tanösvény, és nehezebb szakaszai is vannak, de ha családdal nem is, barátokkal tökéletes élmény végigmenni rajta. Szent István királyunk is elégedett lenne egy kirándulós augusztus 20-val, amikor is megtiszteljük a magyar erdőket.

Bringázz!

Kirándulhatunk bringán ülve is, hisz még az időjárás is indokolja ezt. Kerékpárunkkal elindulhatunk több irányba is, de a két kedvencünk közül az egyik Dunakeszi felé visz, és már ide is jólesik kitekerni, de egy kis Duna-parti pihenést követően komppal átmegyünk a Szentendrei-szigetre, ahol kicsit kalandozhatunk, fürödhetünk a Dunában, és megállhatunk enni-inni a Nemdebárkában. Visszafelé már Szentendre felé vesszük az irányt, oda is komppal megyünk, majd a bringaúton visszatekerünk Budapestre, és ha úgy van kedvünk meg időnk, egy pihenőre még a Lupa Küllőnél is megállhatunk.

A másik útirány  szintén Dunakeszi felé visz, de ez egy hosszabb út lesz. Vagy induljunk korán, vagy Vácig menjünk autóval, vonattal, és csak ott szálljunk át bringára, aztán meg se álljunk Szobig, érintve közben Verőcét, Kismarost, Nagymarost meg Zebegényt is, nem beszélve a menet közben az utunkba kerülő jobbnál jobb part menti bringás helyekről

Menj skanzenbe!

Ha már Szentendrét említettük, augusztus 20-át ott is eltölthetjük. Ez egy olyan nagy nemzeti ünnepünk, ami alól nehezen tudjuk magunkat kivonni, de a tömeget csökkenthetjük azzal, ha nem maradunk Budapesten aznap. És erre tökéletes célpont Szentendre. Augusztus 20-a a kenyér ünnepe is, és a Szentendrei Skanzen idei éve a malmokról szól, ahol a kenyér alapanyaga készül. Augusztus 20-án cipósütéssel, kenyérkóstolással, bringatúrával, élő történelmi bemutatókkal, tematikus játékokkal, gasztrotúrával, kézműveskedéssel és Kaláka-koncerttel várják a családokat. A Skanzen után jól fog esni egy kései ebéd a Teyfölben vagy a Kacsakőben, aztán pedig a Barlang kertmozijába is beülhetünk megnézni az István, a királyt.

Grillezz!

Nemrég felmértük a terepet Budapesten, hogy hol is tudunk kisebb-nagyobb társaságban grillezni, ha nincs a társaságban/családban sütögetésre alkalmas kert, terasz, de még egy erkély sem. Augusztus 20-án is felkerekedhetünk barátokkal, és elmehetünk grillezni, például a Dürer Kertbe, ami jó nagy, szabadtéri, a Duna partján van, és már csak mi kellünk hozzá, meg a jókedvünk. Ki tudja, talán még a tűzijátékhoz is megjön a kedvünk, amit valamennyire innen is lehet majd látni. De másik helyet is választhatunk, például kicsit feljebb a Valyo Árasztó-partját vagy a Rómain a Két Rombuszt

Bulizz!

Augusztus 20-át kiadós bulizással is eltölthetjük, lesz lehetőségünk táncolni, ráadásul úgy, hogy ha ahhoz van kedvünk, akkor a tánc közben még a tűzijátékot is megnézhetjük. Az A38 Hajón a Lick the Click! a hagyományosan szombati Sunburst-bulik extra kiadásával jelentkezik, ráadásul két helyszínen, mert az Orrterasz és a Tetőterasz is az övék lesz aznap. Előbbiben a Palotaival kiegészült Crimson, utóbbiban pedig hárman, Isu, Maron és Vike tolják a zenéket. Mindezt délután 4-től este 10-ig. Egy másik hajó, a Pontoon szintén várja a vendégeket, már délután 5-től, és be sem zárnak hajnali 4-ig. Augusztus 20-án, ahogy minden évben ilyenkor, kiadós funkesttel ünneplik az ünnepelnivalót, a bulin pedig egy amerikai DJ is a pultba áll a magyarok mellett.

Nevess!

Ha biztosra akarunk menni, hogy ne lássuk a tűzijátékot, menjünk el valami zárt helyre, szigorúan a négy fal közé, mondjuk, a Corvin Dumaszínházba egy előadásra, ahol majd úgy nevethetünk, hogy eszünkbe se jusson felállni. Augusztus 20-án este fél 8-tól Zenebu*ik 2. tétel címmel Janklovics Péter és Elek Péter tavaly ősszel bemutatott közös zenés estjét nézhetjük meg. Amit bevállalhatunk úgy is, ha előtte kirándultunk, bringáztunk, skanzeneztünk Szentendrén, esetleg bográcsoztunk, de még némi táncikálást követően is felkereshetjük a méltán népszerű standupintézményt. Jegyet itt nézhetünk magunknak.