Budapest titkait kutatva idén elhatároztuk, hogy elkerüljük a legnépesebb karácsonyi vásárokat, és nem látogatjuk meg azokat a helyszíneket, ahol kék a karácsonyfa és ötnél több ember áll előttünk a sorban valamely kommersz ajándékkal a kezében. Ismervén a főváros rejtett kis zugait és kincsesbányáit összegyűjtöttük Nektek azokat a boltokat és ínyenc helyszíneket, ahol valóban élvezetes lehet az ünnep előtti időtöltés, no meg az ajándékok közötti bogarászás.

Pedicab

Kalandvágyó utunk elején rögtön kőbe véstük, hogy ezennel lemondunk az emberszagú, tömött tömegközlekedési eszközökről, és sokkal inkább pedálhintóval fogunk siklani Budapest utcáin, csakhogy stílusosak és praktikusak is legyünk. A Pedicab egyenesen New Yorkból, egészen pontosan a Main Streetről varázsolta ide az utcai háromkerekűeket, azaz a riksát. Túravezetőnk, Alex igazi mesebeli figuraként kerülte ki a dugókat, így az ügyes tekergéseknek köszönhetően percek alatt elértük kedvenc boltjainkat. A városnéző túrákat is lebonyolító Pedicab azonban taxiként is működik, így nyugodtan ugorjunk fel rá, amikor kedvünk tartja, hiszen akár 500 Ft-ért eljuthatunk a közeli utcák valamelyikébe.

Massolit könyvesbolt

Vásárló túránkat a Nagy Diófa utcában kezdjük, ahol egy réz cégér jelzi a „Massolit Könyvesboltot”. A hatalmas pálmafák között megbújó hely igazi kincsesbánya lehet a könyvek szerelmeseinek, hiszen politikai-, történelmi- és irodalmi témájú gyűjteményük lenyűgöző, arról nem is beszélve, hogy Pallai Zoltán barista a város egyik legjobb szezonális eszpresszóját is itt méri, miután tudjuk, hogy „így is lehet gondolkodni a kávéról'. Az olvasgatás mellett pedig bedobhatunk egy spenótos quiche-t, vagy egy saját recept alapján készült répatortát.

Chefparade Főzőiskola

A reggeli íze még a szánkban, máris tovább ennénk magunkat a városban, így elkanyarodunk Gombóc Artúr lehetséges Mekkájába, a Sas utcai Chefparade Csoki és Sütiműhelybe. A Páva utca és Bécsi út mellett itt tartják ugyanis a város „legbrutálisabb” csokikurzusait. Marcipán bonbon, macaron, bódult trüffel, mézeskalács? Ezek elkészítését bizony mind megtanulhatod a műhelyben valamely csokikészítő tanfolyam keretében, vagy a kényelmesebbek akár meg is vásárolhatják őket a kakaóillatú boltban. Mindenféleképpen tedd próbára magad, és készíts karácsonyra magadnak roppanós csoki bonbont, vagy hozz el egy ismerőst, és tapicskoljatok az olvadó csokimasszában!

Cadeau Csokoládé Cukrászda

Az édességvonalon tovább haladva meg sem álltunk a Veres Pálné utcában található Cadeau Csokoládé Cukrászdáig. A betérő vendégek finom forró csokival és egyedi kézzel készült bonbon különlegességekkel édesgethetik magukat. Ha a környéken jártok, mindenképp toppanjatok be, akár egy szem bonbon, akár egy szép díszdobozos szelekció erejéig.

WEB

Lila Füge

Apropó sütés-főzés, az idei karácsonyi könyvdömping egyik kedves darabja számunkra a „Lila Füge”, azaz Havas Dóra gasztroblogger legújabb irománya, amelyben ráérős reggelikre, délutáni falatozásra és váratlan vendégségre invitál minket recepjteivel, amik valóban teljesíthetőnek tűnnek, s nem kell a legelvadultabb hozzávalókat beszerezni hozzá. A Bookline polcain keresd a lilaságot!

Kertem

Tovább indulva utunkon kezdünk fázni, és megállapítjuk, hogy jó lenne egy kis nyár, és szeretnénk egy szál trikóban hűsölni a Kertemben a Városliget zöldjében, és esténként kertmozizni. Szerencsére nem csak mi vágyunk a Kertemre a hidegben is, így a Dohány utcába be is nézünk a kulthely téli megfelelőjébe a „Téli Kertembe”. Vetítések, bulik, és meleg várja azokat, akik számolják vissza a napokat a tavaszi nyitásig.

M Étterem

No de nincs idő a búslakodásra, inkább ebédre vágyunk, és igazi felfedezőként nekiindulunk a Kertész utca legjobb gasztro rejtekhelyének, az M Étteremnek. Az „M” minden nap más étlappal kényezteti vendégeit, hiszen a reggeli piacról gyűjtik be a legfrissebb alapanyagokat. A külföldiek körében igen népszerű étterem azonban senkit se riasszon el, hiszen bár megérdemli a „fine-dining” minősítést, mégsem borsos áron kínálja ételeit. A lelazult hangulat teljes mértékben mellőzi a feszülést, kiváló borkínálattal és papírterítővel várnak hétköznap vacsorával, de hétvégén ebéddel is.

Plakátbolt

Következő állomásunknak a Galamb utcai Plakátboltot választjuk, amely a filmplakátok mellett többek között a legkülönlegesebb propaganda, vagy éppen kereskedelmi darabokat sorakoztatja fel. A nemcsak gyűjtőknek érdekes helyszín kizárólag eredeti példányokat mutat be, így a magyar tehetséges alkotók grafikáira testközelben is rácsodálkozhatsz. A hely valódi pikantériáját azonban a tulajdonos szakértelme és „plakátszerelme” adja meg, így távozásod után biztosan úgy érzed majd, ide még egyszer vissza kell térned legalább egy „Gyilkos bolygó” filmplakátért.

Budapest Poster Gallery
WEB

Vörösmarty tér

Riksánkra visszapattanva ezek után meg sem állunk a Vörösmarty téri karácsonyi vásárig, ahol Róth Anikó vár minket saját standjánál legeredetibb naplóival, képeslapjaival, füzeteivel és könyvjelzőivel. A meseillusztrátorként is ténykedő hölgy munkáit is inspirálta a karácsony, így ajándékötletnek, vagy magáncélra szerintünk kiváló választás lehet. A mi kedvencünk ez a piros kis napló!

Pirítós

Miután felfedeztük a város téli érdekességeit, meg sem állunk a Pirítósig. A Kazinczy utca legújabb versenyzője marzen, brokat sörökkel kényeztet minket, no meg a chilis, meggyes és füstös búza ízű folyékony kenyérrel. Az otthonos, meleg belső tér miatt a Pirítós rögtön egyik kedvenc téli helyünkké avanzsált, arról nem is beszélve, hogy kiváló tapasokat kóstolhatunk az elmaradhatatlan toast kenyereken, no meg felüti fejét a másik nagy favorit is: a rakott hermelin.

Cím: 1075 Budapest, Kazinczy utca 52/c

Veli Bej

A nap végéhez közeledve, riksánkat lefékezve elbúcsúzunk örökké mosolygós sofőrünktől és csak egyre tudunk gondolni: a Veli Bej Fürdő termál kényeztetésére. A budai oldalon fellelhető fürdőt még kevesen ismerik a városban, így szerencsére kényelmesen pihenhetünk szaunáiban, gőzkabinjában, vagy a gyógyvizes medencéjében anélkül, hogy bárki is zavarna kikapcsolódásunkban.

Amennyiben irigykednétek felfedező túránkra,

kérlek ne tegyétek, sokkal inkább játszatok a különleges helyszínek felajánlásaiért! Amennyiben megírjátok nekünk a cikk alatt kommentben, hogy melyik hely volt a kedvencetek, nyerhettek

• riksa túrát
  • könyvet
  • könyvutalványt
  • naplót
    és számtalan más meglepit!

Sorsolás december 16-án, pénteken!