Szerencsére viszonylag jó időt tartogat az októberi hosszú hétvége, így érdemes elővenni a túracipőt, és belevetni magunkat a természet felfedezésébe. Összegyűjtöttünk 5 olyan kirándulóhelyet, amit bár nagyon szeretünk, mégis rendre kimaradnak a toplistáinkból, holott mindegyik szuper választás, ha a városi bóklászás és a szórakozás helyett a természetet választanátok.

Gödöllői Arbo-park

Az a jó a Gödöllői Arbo-parkban, hogy minden évszakban más arcát mutatja, így érdemes újra és újra felkeresnünk. Már csak azért is, mert annyi érdekesség, útvonal és tisztás van benne, hogy azok felfedezésére egy nap sem lenne elég. A 137 hektáros területen 154-féle erdőtípust találunk, az arborétumban pedig ezernél is több fenyő, nyitvatermő és lombos fa van. Érdekessége, hogy ez nemcsak egy arborétum, hanem úgy használhatjuk, akár egy parkot: jöhetünk ide futni, olvasni, tanulni és kutyát sétáltatni is, ami pedig az egészet játékossá teszi, azok az erdei fitneszeszközök, a mesés tanösvények és az interaktív táblák.

Törökbálinti-tó

Törökbálintra akár biciklivel is eljuthatunk, ám ha így döntünk, akkor nem árt edzésben lennünk, ugyanis a hosszú út emelkedőket és kanyarokat is tartogat – erről ebben a cikkünkben írtunk is. A kényelmesen kirándulni vágyók se essenek pánikba, a Budapest melletti kisvárost autóval, busszal és vonattal is könnyen elérhetjük. A Törökbálinti-tó egy 7 hektáros, szépen rendezett területen fekszik, itt nyugodtan elmerülhetünk a természetben, és magunk mögött hagyhatjuk a zajos hétköznapokat, miközben a tó partján sétálgatunk. Jó tudni, hogy az északi partja a horgászoké, ezért ez nincs kiépítve. Ha már Törökbálinton járunk, ajánlatos a várost is felfedezni, megnézhetjük a Walla-kastélyt, ha pedig a magasból szeretnénk kémlelni a látóhatárt, akkor az Anna-hegyi kilátóhoz is felmehetünk.

Soroksári Botanikus Kert

Budapest külvárosi részein is érdemes kalandozni, ha pedig pár órát a vadregényes természetben töltenénk, akkor mindenképpen keressük fel a Soroksári Botanikus Kertet, ami olyan, mint egy elvarázsolt erdő. A 60 hektáros kertben bejárhatjuk a Kárpátok, Észak-Amerika és Kelet-Ázsia világát, megismerhetjük a védett növényeket és Európa 3. legnagyobb borostyánfajtákat bemutató gyűjteményét is. Bár egy kisebb botanikus kertről van szó, úgy bele lehet veszni a természet szépségébe, hogy aki átlépi a kaput, az biztosan órákra itt marad.

Sződligeti horgásztó – Mesetó

Érdemes Sződligetre egy egész napot rászánni – ahogy korábbi cikkünkben mi is írtuk –, mert van itt egy tündéri kis horgásztó, egy tanösvény és egy izgalmas söröskorsó-gyűjtemény. Az ezer korsóból álló gyűjteményben vannak litofán kancsók (háromdimenziós képet látunk, ha az ital utolsó cseppjét is kiittuk belőle), arcokat formázó karakterkorsók és Guinness-rekorder darabok is. A sződligeti Mesetóhoz egy romantikus erdei út vezet, ahogy pedig közeledünk célunkhoz, egy kis fahídon is át kell kelnünk – csak hogy még mesebelibb legyen a környék. A horgásztavat kis halászházak veszik körül, amik miatt kicsit olyan érzésünk lehet, mintha a Tüskevár birodalmába kerültünk volna. Ha már itt vagyunk, a 7 állomásból álló Liget-Erdő tanösvényt se hagyjuk ki, ahol megismerhetjük a környékbeli parkerdő világát.

Megjegyzés: A Mesetó május 1. és október 30. között szerdán, szombaton és vasárnap 9 és 17 óra között ingyenesen látogatható.

Thirring-körút

Akár egy óra alatt is végigjárhatjuk ezt a körutat, de inkább a lassú túrát ajánljuk, mivel egy megerőltető terepről van szó. Bár a lassabb tempójú haladásba belejátszik az is, hogy utunk során folyamatosan megállásra késztet minket a panoráma és az óriási sziklák. Dobogó-kő a legnépszerűbb kirándulóhelyek egyike, viszont a hegy oldalában kanyargó túraútvonalat már kevesebben keresik fel, így aki szeretne csendben és nyugalomban túrázni, annak kiváló lesz ez a terep. A Thirring-körúton kirándulni olyan, mint egy nagy kalandra vállalkozni az óriások társaságában, mindezt pedig csak színesíti a Börzsöny, a Visegrádi-hegység és a Dunakanyar látványa.