Fedezd fel Budapest környékét! – Kalandozás Zebegényben

Szecessziós főtemplom, lélegzetelállító kilátás a Dunakanyarra, rétes és Mókus – idén se hagyjuk ki Zebegényt!

Mit csináljunk, hova menjünk 2024-ben a hosszú hétvégéken és ünnepnapokon

Négy ünnepi hosszú hétvége vár ránk 2024-ben, további három ünnepnap pedig hétköznapra esik. Adunk pár tippet, hogy mivel töltsétek el ezeket.

Boros-pezsgős kisváros föld alatti és fölötti kalandokkal – Sétáljunk egyet Budafokon!

2023. április 24., 10:56

Mintha egy furcsa idő- és térbeli utazásra indultunk volna: Törley-pezsgőgyár és borospincék, kastélyok, titkos óvóhely és barlanglakások csábítanak felfedezésre Budafokon.

Ajándék ez a nap! – Avagy hogyan töltsük tartalmasan az ünnepnapokat 2023-ban

2023. január 19., 15:01

Mihez kezdjünk magunkkal az idei hosszú hétvégéken és a hétköznapokra eső ünnepnapokon? Segítünk, és naptár szerint haladva adunk pár tippet, hogy ne maradjatok a négy fal között.

Kanyargó ösvények és izzó színekbe öltözött fák – Végigsétáltuk a Keresztúri-erdei tanösvényt

2022. november 20., 00:00

A Kőbánya és a XVII. kerület határán lévő Keresztúri-erdő Pest legnagyobb összefüggő erdeje, ahol vörös és narancs színekbe öltözött fák és világháborús lövészárkok között kanyarog egy tanösvény.

Kripta a kút alatt, alpesi sziklakert és zsidó negyed – A Budai Vársétákon jártunk

2022. június 16., 12:32

Erzsébet királynénak egykor alpesi sziklakerttel kedveskedtek, a Mátyás-kút alatt a Habsburgok családi kriptája van, és azt is megtudtuk a Budai Vársétákon, hogy mit ábrázol a Hollós kapu.

KirakART, FIRST 5. születésnapi fesztivál, Budapest100 – Programajánló (05. 12–18.)

2022. május 12., 14:42

Beütött a nyári idő! Legtöbbünk valószínűleg egy hűvös vízpart mellé vágyik, de ezt most a munka miatt nem tehetjük meg, azonban így is sokféle programot kínálunk nektek a kikapcsolódásra.

Temetői séták – A Salgótarjáni utcai zsidó temető

2022. március 1., 14:19

Új cikksorozatunkban a budapesti temetőket járjuk be, miközben bizonyítjuk, hogy a temetők se nem nyomasztó, se nem ijesztő helyek, épp ellenkezőleg: a nyugalom szigetei.

Budapest zsidó arca – Új projekt avat be a főváros kevésbé ismert értékeibe

2021. május 4., 13:02

Könyv, online beszélgetéssorozat, vezetett városi séták, városnéző és temetőfelfedező okostelefon-alkalmazások is részét képezik a Magyar Zsidó Kulturális Egyesület legújabb projektjének.

Mamutok, háremhölgyek, háborúk – újra bejárható a Várhegy pince- és barlangrendszere

2019. június 21., 16:16

A Duna-Ipoly Nemzeti Park különleges új sétáján órákat töltöttünk a Várhegy kusza pince- és barlangrendszerében.

Biciklivel a temetőben – felfedeztük a Fiumei úti sírkert rejtett zugait

2018. július 10., 18:32

Ennél illusztrisabb társaságban nem is tölthettünk volna az időnket: a nemzet nagyjainak sírkertjét fedeztük fel, két keréken.

Hétvégi kalandok Pest-közelben: Tata

2017. október 18., 18:42

A legszebb időben látogattuk meg Tatát: barna-sárga-piros színekben pompázó tópartokon sétáltunk, felfedeztük az impozáns Angol-kertet és emlékezeteset ebédeltünk a Platánban.

Fénnyel festik meg szombat este a legnagyobb mauzóleumokat a Fiumei úti sírkertben

2017. május 9., 14:23

Tematikus séták, zseblámpás késő esti túra a temetőben, a Nemzeti Filharmonikusok és fénnyel festett mauzóleumok várnak minket szombaton az Emlékhelyek napján.