Három ukrán fiatal vezet egy elsőre elegánsnak látszó, de pár pillanat alatt otthonossá váló, nemzetközi vendégkört vonzó helyet az Opera szomszédságában. Ráadásul az egyik asztaluktól mesés kilátás nyílik a Bazilikára – szeretjük, ahogy a Lázár utca végén felbukkan a város egyik legszebb épülete. A borscs levesük kacsahússal érkezik, mellé lazán tálalnak zsírszalonnát kenyérrel, tejföllel, újhagymával, a krumplipüréjükbe pedig örömmel reszelnek szarvasgombát. Ráadásul egy ügyes célzással egy pohár bort is nyerhetünk a Cork Breakfast & Wine-ban.

Átlagos árszínvonal egy átlagon felüli helyen

Az Andrássy út és a Bazilika közelsége, a Lázár utca biztosította lebilincselő kilátás és a borbár jelleg mind olyan faktorok, melyekből arra következtethetünk: egy olyan helyen járunk, ami kifejezetten a felső tízezernek szól. Ám befogadó, kellemes hangulata és az átlagos bisztrók árszínvonalával megegyező kínálata megnyugtat, hogy nem kell szmokingban érkezni és lottót nyerni ahhoz, hogy reggelizzünk vagy elfogyasszunk egy aperitifet a Cork Breakfast & Wine-ban

A reggelitől az esti borozásig

Nataliia, a hely brandmenedzsere, Artem, az alapító és társtulajdonos, valamint Myroslav, a konyhafőnök fogadott minket egy hétköznap délelőtt, hogy első kézből ismerhessük meg mindazt, amit ők a gasztronómiáról és a vendéglátásról gondolnak. Koncepciójuk szerint, ahogy nevük is mutatja, reggeltől estig ér a Cork nyitvatartása és választéka. Ugyanúgy betérhetünk egy kávé és desszert kombinációra, mint egy hétvégi brunchra, egy borozós-koktélozós estére, netán egy színház/opera előtti koccintásra. Reggel 9-től este 10-ig, amikor kedvünk tartja.

A séf: Myroslav Pasechnyi

Myroslav Pasechnyi munkácsi születésű séf ifjú kora ellenére rengeteg nemzetközi tapasztalattal rendelkezik: Kijevtől Bangkokig megannyi hotelben, étteremben kamatoztatta tudását és kreativitását, de most Budapest a főhadiszállása. Reggeli fogást, vacsorára szánt főételt és édességet is kóstoltunk, melyek mindegyikére ráillik a harmonikus, kiegyensúlyozott jelző. Nem volt hiányérzetünk, de a túltolt divatozás sem jellemző a Cork konyhájára, inkább úgy frissek, hogy közben szépen be lettek csúsztatva a kínálatba például a háziasabb ukrán ízek. Nagyon jól fel lehet venni a fonalat, rokonszenves alapanyagok és ízek jellemzik Myroslav munkáját.

Ilyen egy reggeli a Corkban

Kezdjük a reggellel: a klasszikus nagyvárosi reggelik, mint a buggyantott tojás avokádóval és lazaccal, az omlett, a rántotta, a joghurttal kínált granola, a french toast juharsziruppal és bogyósgyümölccsel is mind az étlapon sorakoznak. Akár saksukát, gombával és tojással készülő polenta egytálreggelit is rendelhetünk, mi viszont egy kifejezetten ukrán édes reggeli fogással kezdtünk: a gombovci a mi túró gombócunkhoz hasonlatos finomság. A túrós gombóckákat gőzölik és fűszeres, selymes kardamomos szószban tálalják. Könnyed édesség. Többféle bruschettát is felírtak a menüre, melyekből mi a pirított kovászos kenyéren érkező avokádó-rákfarok-paradicsom kombót kóstoltuk: napkezdőnek és előételnek is szuper.

Ebédre, vacsorára, bármikorra: borscs

A legnagyobb befutó a ház borscs levese lett, amelyet nem hagytunk volna ki, és ők is joggal büszkék rá. Ízgazdag és szívmelengető, nagyon jól áll a céklának a tetejére halmozott tépett kacsahús is. A borscs egyébként 2022-ben felkerült az UNESCO Szellemi Kulturális Örökség listájára, mi is nagyon szeretjük, és biztosak vagyunk benne, hogy bármely szláv országból érkező vendégüknek ínyére lesz a Cork verziója. Egy tányéron kenyeret, nagyon vékonyra szelt zsírszalonnát, tejfölt és újhagymát is kaptunk, amit a levessel együtt is fogyasztottunk. Ukrajnában sok család fogyasztja így, amit egykettőre meg is értettünk.

Főételünket is Myroslav ajánlotta, ez pedig a marhapofa volt, szilvás jus-vel, sült hagymával és szarvasgombás krumplipürével. Azoknak is kedvence lehet, akik a nagy húsokra esküsznek, az intenzív aromatika maradandó emléket hagy. Tetszik, hogy nem spórolnak a sóval, a karakteresebb fűszerekkel sem.

Dobd a dugót, nyerj még egy pohárral!

Az intenzitás a koktéljaikra is jellemző: klasszikusok és a ház különlegességei is elérhetők, szép és profi kivitelben, ha valaki bor vagy pezsgő helyett a kevert italokat kóstolná.

A Cork név a parafadugó angol megfelelője, persze hogy erős a borkínálat is.

Nagy százalékban magyar borokban gondolkoznak, a konyhafőnök elismerően méltatta nekünk a hazai tételeket, hogy nemcsak inni, de velük dolgozni is öröm. Egy kis meglepetéssel is készülnek azoknak, akik palackkal rendelik ki a bort: a bárpult mellett jobbra láthatunk egy dugókkal jócskán megrakott plexikört. Ha elfogyasztottuk a borunkat, megpróbálhatjuk a plexiből kivágott lyukak egyikébe célozni a dugót… Ha sikerült a dobás, egy, a hely logójával festett dugót kapunk, amit további egy pohár borra válthatunk be!

Zárásképp azért a karamellkrémmel gazdagon tálalt trüffeltortájukat is megkóstoltuk, ami pont a gombovci ellentéte, hiszen súlyos csokoládétorta, amit akár felezni is érdemes, annyira intenzív. Sebaj, egy kis buborékkal fel lehet oldani!

Ajánljuk tehát a Cork Breakfast & Wine-t brunchra, csipegetős kávézáshoz, munka utáni lazításhoz, színház előtti összegyűlésre, romantikus vacsorára is. Látni fogjátok, mi melyik asztaltól pillanthattunk rá a Bazilikára: ennél romantikusabb szpot kevés van a környéken.