Az idei nyár sokaknak másképp alakul, mint ahogy tervezték, de legalább van idő arra, hogy eddig ismeretlen tájakat fedezzünk fel a környékünkön. Egy naposabb nyári hétvégén nem is kell jobb program, mint egy kényelmes biciklitúra a Dunakanyarban – megmutatjuk, melyek azok a szuper új helyek, ahol egy italra vagy egy könnyed ebédre megpihenhettek.

Kertünk bár és kilátó

Akkor kezdjük rögtön a kakukktojással – a Kertünk bár és kilátó ugyanis már tavaly nyáron is elég népszerű hely volt azok körében, akik ismerik a Dunakanyart. Ha Budapestről indulunk reggel, ezen a szakaszon már elég szomjasak leszünk, de ha vonattal indulunk útnak, akkor csak 5 km-t kell tekernünk a 2-es út melletti bicikliúton, és már meg is érkezünk a Kertem bár és kilátóba, ahol a szemben lévő, Tahitótfalu és Dunabogdány felett magasodó Pilisben gyönyörködhetünk, míg lazítunk kicsit az árnyékban. A Kertünkben állandó jelleggel hideg italokat találunk, étlap nincs, viszont hétvégenként gyakran rendeznek pikniket vagy bográcsozást, így ha ott szeretnénk ebédelni, érdemes előtte megnézni a Facebook-oldalukat, van-e tervben aznapra valami.

A főzéseken kívül simán belefuthatunk egy-egy jógaórába vagy laza zenélgetésbe is, de ha nincs saját kertünk, itt a szülinapunkat vagy bármilyen baráti bulit is megrendezhetünk.

Az ülőhelyek és az asztalok száma korlátozott, de nagyon laza kis kertről van szó, nyugodtan vigyünk magunkkal plédet vagy gyékényt, senki nem fog ránk szólni, ha pihennénk egy fél órát az árnyékban a limonádénk után. Tökéletes helyszín kutyával, gyerekkel vagy barátokkal, és természetesen nem csak biciklivel érkezhetünk: a váci pályaudvarról egy laza félórás sétával kint vagyunk a zöldben, de autóval is könnyen megközelíthető.

• Cím: Kertünk bár és kilátó, 2600 Vác, Sánc dűlő.

Tandem

Ha tovább tekerünk Szob felé, 15-16 km-el később érünk el nagymarosi Rigó-hegy alatti Felsőmezőre, ahol a helyiek által régi Vízműházból kialakított Tandem vár minket. Ha nem tudnánk, hogy a szimplások csinálták, akkor is tudnánk - a jellegzetes, megunhatatlan, egyedi megoldások, ami miatt a fél világ a Szimplába jár, itt is megjelennek - nem csoda, Solti Szabolcs üzletvezető és csapata felel a belsőért itt is és ott is. A széles udvart nem lehet eltéveszteni, már csak azért sem, mert a bicikli út mellett egy asztalka hívogat minket székekkel, meg egy nagy üveg limonádéval, mutatva az utat, merre menjünk felfrissülni. Bent a már említett Szimplás megoldásokban gyönyörködhetünk, miközben az árnyékolók alatt kortyolgatjuk a sörünket vagy limonádénkat. Ha megéheztünk, itt már ehetünk is - jövő hét végére kinyit a konyha, egyszerű ételekkel, melegszendviccsel, mártogatósokkal várnak minket, de az sincs kizárva, hogy hétvégenként kiteszik a grillt és a bográcsot, és komolyabb fogásokat is elfogyaszthatunk a pihenő alatt.

Ha a környéken töltjük a hétvégét, érdemes úgy készülni, hogy a Tandemmel szemben lévő placc tökéletesen alkalmas tollasozásra vagy bármilyen más csapatjátékra is – egyébként egy-két héten belül helyben is lehet majd eszközöket bérelni különböző szabadtéri labdajátékokhoz. Mivel lakott terület nincs a közelben, a lazább szabadtéri koncertek szintén tervben vannak a nyár folyamán. Ha a tekerés után nagyon kimelegszünk, és az idő is jó, 80 méterre a bejárattól egy nyugodt, homokos partszakasz is van, ahol csobbanhatunk egyet – óvatosan.

A Tandembe természetesen nem csak biciklivel érkezhetünk, bár autóval jól fel kell készülni a rejtett helyszínre: a 2-es úton, Nagymaros után, Zebegény előtt az út bal oldalán lévő kidekorált biciklinél kell venni egy éles balost, és már ott is vagyunk!

• Cím: Tandem Nagymaros, Felsőmező (a régi Vízműház mellett)

Danu Kerékbár

A Tandem után már csak 6 km tekerés vagy egy órás séta Zebegény széléig – mindezt a Dunakanyar legszebb szakaszán. Útközben nyugodtan álljunk meg szájtátni, gyönyörködni, megéri! Az egykori Kerékbár helyén idén tavasszal remek kis hely nyílt Danu Kerékbár néven – a Nagymarosi V4-ből lett Danu bár kistestvére – ez a következő helyszín, ahol mindenképp érdemes pihenni egyet. Sőt akár nagyot is, a Danu Kerékbárban ugyanis nemcsak kiváló grillételekkel, de igény esetén sátorhellyel is várnak minket. Az étlapon a Dunakanyar történeték szempontjából fontos városnevekre keresztelt fogások között találunk al-dunai lepényt, wachau-i tarját, bajor kolbászt, de olyan elengedhetetlen nyári fogást is, mint a cevap. A könnyű, levegős lepénnyel tálalt igényes grillételek után lehet hogy nem is akarunk tovább menni. A Zebegény tábla mellett lévő Danu Kerékbár legfelső elemetéről gyönyörű panorámát láthatunk, de a középső szinten is hűsölhetünk.

Ha nagyon el akarunk bújni, akkor a part melletti faasztalokat javasoljuk, itt a borostyánnal futtatott kőfal mellett egy egész más világba jutunk. Ha maradnánk, és véletlenül még sátor is van nálunk, akkor éjszakánként 2000 Ft-ért sátorhelyet is kapunk – tiszta, egyszerű zuhanyzójuk is van! Sőt, ha meguntuk a tekerést, a legjobb helyen vagyunk, hogy más sportágat is kipróbáljunk – kajak-kenu is bérelhető 1,5-4,5 óra alatt Vácig, Esztergomig vagy Ipolytölgyesig evezhetünk pár ezer forintért.

Ha nem szállunk vízijárműbe, sem autóba, igényes borokat és kisüzemi söröket találunk a bárpultban, ha pedig úszni van kedvünk, egy kifejezetetten sekély, kavicsos szakasz van a Danu Kerékbár előtt, ahol felügyelettel még kisgyerekek is mártózhatnak.

• Cím: Danu Kerékbár – Zebegény, Dózsa György út 1/7.