Maga a művész nem hogy nincs jelen a megnyitón, de a világ nem is tudja, ki ő pontosan. Annak ellenére, hogy a világ 100 legbefolyásosabb embere közé választották, túl sokat senki nem tud róla, csupán annyit, hogy bristoli származású, és anarchista punk körökben mozgott.
Alkotásaival valószínűleg már mindenki találkozott, hiszen azok nemcsak a sokszor lerongyolódott urbánus, de a virtuális térben is azonnal megjelennek és hihetetlen sebességel terjednek. Műveivel a fogyasztói világot, a nagyhatalmak politikai játszmáit és a művészet kiárusítását kritizálja a rá jellemző, ezer közül is azonnal felismerhető stílusban. Közvetlen, szellemes és hiteles, és felébreszt abból az álomból, hogy itt a Kánaán – hangzik el drMáriástól a sajtómegnyitón.
Műveinek eredetijei megviselt trafóházak, omladozó faldarabok, koszlott hídlábak, roncsolódott telefonfülkék felületén tűnik fel, elhagyatott épületeknek, helyszíneknek adva új életet, vagy nem egyszer ikonikus, politikailag konfliktusokkal terhelt helyszíneket választ, hogy üzenetét célba jutassa.
A kiállítás nagy kérdése, hogy ebből mennyit képes átadni, hiszen a művek súlyának, jelentőségének, atmoszférájának jelentős részét éppen a helyszín adja, maga a tény, hogy ezek utcai alkotások, mindenki számára láthatóak és elérhetőek. Ezt igyekeztek a szervezők úgy áthidalni, hogy a Kazinczy utcai Tesla steril terébe az AR (augmented reality), a kiterjesztett valóság segítségével megidézik az eredeti műveket.
Ennek ellenére a tárlat nem mentes az ellentmondásoktól, hiszen például egyik kiállításhoz, így ehhez sem járult hozzá Banksy soha, hiszen a zárt térben, kontextusból kiragadva bemutatott alkotások pont szembemennek mindazzal, amit ő vall és hirdet.
Ám az mindenképpen a kiállítás erénye, hogy edukatív jelleggel, ismeretterjesztő módon igyekszik átfogó képet adni Banksy művészetéről, az egyes kiállított művek printjei mellett részletesen olvasható a művészettörténeti, poltikai hátterük és beágyazottságuk.
Illetve a tárlat a Godot Galéria jóvoltából olyan alkotásokat is bemutat, melyeket még nem láthatott kiállításon a nagyközönség. A megnyitó előtti éjszaka érkezett a betlehemi The Walled Off Hotelben vásárolt alkotás. A szálloda maga is Banksy egyik projektje, és csak ideiglenes művészeti akciónak szánta, az Izrael által épített, Palesztinát kettészelő betonfalra meredő hotel ma már az egyik legnagyobb turista attrakciónak számít.