Egymillió gasztroblogger országa vagyunk, ahol presztízskérdés gasztronómiai eseményeken tobzódni, fontos emberekkel kóstolópoharat koccintani, esetleg VIP-ként érkezni és kritizálni. A Gourmet Fesztivál védjegye, hogy igyekszik országos szinten bemutatni a fontos szereplőket, séfeket, ízeket, régiókat, úgy, hogy nincs Budapest-fókusz, aminek mi rendkívül örülünk, hiszen egy hétvégénk van, hogy a valójában rengeteg kilométeres utazásokat egy kisebb sétával helyettesítsünk és kedvünkre kóstoljunk. Az eső megint esik, az ételek viszont ismét izgalmasak.

Egyben megegyezhetünk: a Gourmet-n minden tervezett helyszínt bejárni és végigkóstolni ugyanolyan lehetetlen, mint egy fesztiválon eljutni az összes kinézett koncertre. A legnépszerűbb budapesti gasztrofesztivál esetében ráadásul a tervezett összegről is beszélnünk kell, hiszen a kóstolók többnyire az 1000-2500 forint közé lettek elhelyezve. Természetesen ha igazán kíváncsiak vagyunk egy-egy topétterem külön az eseményre kreált fogásaira, még mindig gazdaságosabban megússzuk, mintha egy degusztációs menüre térnénk be magába az étterembe. Így is elmondhattuk, hogy ettünk kedvenc séfünk vagy messziről imádott éttermünk főztjéből.

A fesztivál nagyszerűsége a kiterjedt kiállító-felhozatal: a legegyszerűbb budapesti street foodtól a vidék ízéig széles spektrumon mozognak az éttermek, vendéglátók. Mi úgy döntöttünk, hogy akár a Belvárosi Piacos

Töltött Hold evőbulin, így a Gourmet-n is több vidéki étteremnél jártunk, mint budapestinél. Nem osztunk ki "legjobb, legszebb, legígéretesebb" kategóriákat, csupán leírjuk, hol és miket kóstoltunk.

Bori MamiTöbbször hallottunk már egy gyöngyösi étteremről, és ez nem lehet véletlen: a Bori Mami a fesztiválra is csodálatos menüt hozott. Az egres, pisztráng és orda összetételű előétel a Bükk ízeit idézte fel. A Mátra ihlette a szarvas köré épülő, fenyőrügypesztós, bodzavirágos ételt. Az ötlet az, hogy nemcsak a húst, hanem azt is melléteszik amit eszik a vad – mindez az egész fesztivál egyik legfinomabb tányérja volt. A desszert kefíres, málnás és „lecsós”, szintén ötletes, könnyű, kellemes meglepetés, ahogy az egész csapat.Jankovich KúriaBudapestről egy órán belül elérhető a rácalmási Jankovich Kúria, ahol az ország egyik legjobb, autentikus koreai ételeket kínáló konyhája működik. A szusiszerű étel, a szarvasos és kacsamájas kimbab wasabis rákhabbal szinte üdítően könnyű, de mégis ízletes, a fafülgombás harcsapaprikás kimcsivel és algás knédlivel szintén nagy sikert aratott a tesztelők között. Koreai-magyar fúzió, az első vonalból.Natura HillZebegényi kirándulásunk alkalmával már tapasztalhattuk, hogy a Natura Hillben nemcsak fenntartható vendéglátása és ökológiai szemlélete miatt példás, hanem a gasztronómiát is nagyon érzik. Ruga Endre a viccesen börzsönyi őz-mangalica "nyalóka" névre keresztelt pálcán érkező húspogácsát tálalt, zellerropogóssal, kukoricából készült lebomló terítékkel. Illetve egy kapros fagyihabbal kínált harcsapaprikással is készülnek.Gusteau Kulináris ÉlményműhelyA mádi Gusteau Kulnáris Élményműhely bőrén sült pisztrángja tésztabatyuba csomagolt pontytejjel, spárgagaspachóval, hajdinával, csalánnal és füstölt tejfölhabbal egy igazán friss tavaszi ízeket felvonultató fogás volt, míg kecskevindaloo-juk egy markánsabb ízvilágot képviselt. Egy jó Szent Tamás borral kísérve mind jó választás lehet.

KreinbacherKreinbacheréknél a remek somlói pezsgők mellett két, nálunk még új, de nagyon is tradicionális champagne-i házzal ismerkedhettünk: a Piper-Heidsieck többek közt Cannes-ból is jól ismert, nagy márka, a Charles Heidsieck egy külön utakat járó, de abban úttörő ház. A somlóiak idén is együtt dolgoztak az Arany Kaviárral: a kétféle kaviárt felvonultató, tápiókaropogóssal és mangóval tálalt kóstolót Kreinbacherék limitált kiadású Prestige Brut Magnum 2011 magnumpalackos pezsgőivel érdemes kísérni.

Rosenstein ÉtteremA szakmai nap kellős közepén részt vettünk az idén 20 éves Rosenstein Étterem fogadásán, ahol egyszerre mindenki lehetett Tibi bácsi – a fesztiválra készül fogások helyett pedig az étterem ikonikus ételeiből válogathattunk. Csak annyit mondanánk: sólet és harcsapacal – pusztítóan jó kis páros. Pavilonjuknál komoly trendkövetés folyik: a tavalyi burger után idén a RosenBAO a sztár és a szivarformába tekert flódni is ütős.Pierrot, 21, Baltazár, Jamie's Italian BudapestA Zsidai-éttermek egész kis kolóniában sorakoznak egymás mellett: nekünk leginkább a Pierrot meglepően tálalt fogása tetszett: haluszonyropogóst kínálnak karfiolvariációkkal és misóval. A 21 Magyar Vendéglő vaddisznóhúst hozott a Gourmet-ra, és nem féltek belsőségeket is használni a fogáshoz. Baltazárék rántott halteje újhagyma aiolival érkezik – ez is elég extrémül hangzik, pedig a haltej sütve kvázi csirkehús állagú lesz, ízben pedig finoman jön a hal – kezdő halasoknak jó választás. A hamarosan nyíló Jamie's Italian Budapest rákarancinivel készül.Blue FoxNemcsak borok, pezsgők, pálinkák közül válogathatunk, hanem koktélokkal is jócskán megtámogatták a fesztivált. Mindig tudtuk, hogy a Blue Fox Bar bármixerei nem ódzkodnak az extrém ízektől és párosításoktól, de amit most összeállítottak, az a fesztivál legjobb gegje. Az elektromosságot és a fenyőerdők illatát is koktélba komponálták. Biztos nem ittál még 220-at... de elemet már nyaltál, nem? A parazsázsa segít ezt is feleleveníteni. A rókafazonban remegő panna cotta arany "barnítással" is kellőképpen beteg kreáció.

LarusKevésbé nagy meglepetést okozott a – ugyanis ők mindig jók. Csodás volt például a sárgarépás misoszósz a garnélarákkal töltött lazac alatt. A konfitált vaddisznópofa puha, jól csúszik a pörköltszafttal, vajas galuskával és céklasalátával. Desszertfronton megint elképesztőt alkottak: az epres-rebarbarás kompót bármikor jöhetne, a juzus, mandarinos hab pedig annyira jó, hogy egyből hármat kérsz.

Úgy tűnik, az időjárás kegyesebb lesz a kiállítókhoz és a vendégekhez is a hétvégén. Jó étvágyat!