Élmény
Egy liget, meg egy sziget…
Fotó : Kiripolszky Csongor - We Love Budapest
Egy liget, meg egy sziget...

…mi a közös bennük? Mármint a Margitszigetben és a Városligetben? A belváros legnagyobb zöld felületeiről, egyúttal a gyerekesek kedvenc helyeiről van szó. Mind a két helyen könnyedén gyűjthetünk be állatos élményeket, hiszen a Városligetnél ott az Állatkert, a Margitszigeten pedig kistestvére, a Vadaspark  helyezkedik el.

Margisztiget Városliget

Margisztiget

Kezdjük az utóbbival, mivel a Vadaspark nekünk az elmúlt hónapok nagy kedvence. Egyrészt, ingyenes. Másrészt pont annyi állat van benne, ami ennek a kétéves korosztálynak (de a nagyobbaknak is) bőven elég. Kacsa, liba, ló. (No meg őz, páva, gólya, nyúl stb). Lovaglás 500 Ft/kör, az ott dolgozók is nagyon kedvesek. Április 10-től október 23-ig tart nyitva, mindennap 10-18 óráig. (Lovagolni 11-13, 14-16 óráig lehet.)

Ugyancsak az idei nyár felfedezése, hogy  a Szigetre  át is lehet hajózni. A Jászairól indul, átszállójegy 250 Ft, ami a hídfelújítás-mizériát és tűző napot beleértve nekünk bőven megérte, főleg hétvégén, mikor gyakoribbak a járatok. (Babakocsisok viszont vegyék figyelembe, hogy a Margitsziget oldalán a palló rozoga , a meredek lépcső meg tele van üvegcseréppel- oda elkél a segítség.)

Játszótérből
a kedvencünk a “Kertmozi köz” buszmegállónál található, elbújva a a Palatinus és a Hajós Alfréd Uszoda közti szakaszon. Kevesen járnak ide, pedig van hinta, csúszda, homokozó, vízcsap. Némileg lepukkant ugyan de,  EU-konform. A Margitsziget bejáratánál lévő játszó népesebb, délelőtt ovis csoportok is jönnek – aki szereti a nagyobb gyerektársaságot, oda menjen, viszont személyes holmikra azért vigyázni kell!

bringóhintót nem próbáltuk még, de látom, hogy sok család szereti és használja rendszeresen. A Bringóvárban mindenki talál kedvére való járgányt – kicsit vagy nagyobbat, lábbal hajthatót, vagy elektromosat, de a személyi igazolványunk viszont legyen  nálunk, mert a nélkül nehézkes a bérlés!

Végül, de nem utolsósorban, minden délután eljön  a margitszigeti látogatás legszebb pillanata, mikor kifáradt gyermekünk álomba zuhan, mi pedig végre elindulhatunk a Holdudvarba, egy kávéra. Kicsit hátrébb ülve, az alvó gyermeket a beszélgetés zajától elfordítva élvezni a csendet… mmm.

Margitsziget

Városliget

Fotó: Pántlika
Másik célpontunk, a Városliget remek terep a hosszú sétákat, parkos csatangolásokat, no meg a 70-es 80-as évek hangulatát kedvelőknek. A PeCsa vagy a  meglátogatása felér egy időutazással! Utóbbiban csak a jegyár emlékeztet a 2011-es esztendőre, (felnőtteknek 1000 Ft, diák, nyugdíja 500 Ft) a feliratok, a “mindent a szemnek, semmit a kéznek”-elv, a gyerekek bevonását, tapasztalat szerzését segítő játékok, feladatok hiánya még a 30 évvel ezelőtti múzeumlátogatásokat idézi. Sajnos a terepasztalok ottjártunkkor nem működtek, és egy céges rendezvény miatt nem sikerült megtekinteni a kiállítás teljes anyagát. Ennek ellenére látszik, hogy a múzeum a (fiús) családok egyik kedvenc helye, mert lenyűgöző műszaki paraméterekkel megáldott járgányokkal lehet megismerkedni – főleg, ha akad egy lelkes anyuka, vagy nagymama, aki elolvassa, elmagyarázza a gyereknek, mit lát éppen.

Ahol a retro igazán élmény, az a  Az egykor információs pavilon épületben most olyan kisvendéglő működik, ahol újraélhetjük gyerekkorunk csirkepöris-nokedlis vasárnapi ebédes élményeit – és az élmény itt szó szerint értendő! A Pántlika hibátlanul hozza azt a hangulatot, amire nosztalgiával gondolunk mind a mai napig – ismerje meg a következő generáció is!

Ebéd után jól esik elsétálni a Városligeti-tóig, nézni a kacsákat, de igazi kedvencünk az .

Éves bérletünknek köszönhetően sűrűn megfordulunk ott, nem csak az állatok, hanem a kert kedvéért is. Állatkertbe járunk a téli influenzaszezonban, mert hétköznap kevesen vannak és jó a levegő; ide jövünk nyáron, ha forróság van, mert a kert lakóin kívül a látogatókat is hűtik… ismerek olyan családot, ahol az ottani játszótér a kedvenc, másokat alig lehet kicipelni az állatsimogatóból! Kisebb gyereknél különösen nagy előny, ha többször tudunk jönni, mert nem kell egyszerre végigrohanni az egészen, hanem közösen ki lehet találni, hogy a kert melyik részét nézzük meg alaposabban. A gyakori látogatásra készülőknek viszont nem árt tudni, hogy az Állatkertben egy kisebb vagyont el lehet költeni, ha minden alkalommal végigcsináljuk a kiskocsi bérlős- pereces-kürtőskalácsos-zoo csemegés kört – érdemes szendvicset, vizet vinni, annál is inkább, mert folyadékot – az állatok védelmében – nem árulnak műanyag palackban, csak üvegben, amit cipelni és tárolni és nehezebb.

Ha már a cipelésnél tartunk: amennyiben nem rettenünk meg attól, hogy babakocsival másszuk meg , vagy  a előtti lépcsősort, érdemes tenni ezekbe is egy-egy kirándulást! Mind a két helyen érdemes indulás előtt online jegyet foglalni, illetve a honlapon tájékozódni az esetleges kedvezményekről. A Szépművészetiben volt, hogy nem engedték háti hordozóban vinni a gyereket a kiállításon – aki ilyet használ, kérdezzen rá, most mi a helyzet. A Műcsarnokban – a kiállítások jellegéből fakadóan – nem volt ilyen gond, ott általában kevesebben vannak, nagyobb a tér, gyerekbarátabb benyomást tesz, gyakoriak a fiatalabb korosztálynak szánt programok.

Egy jó tanács azoknak, akik trolibusszal utaznak haza a : a régi járgányok ajtajai elképesztően hangosak, tehát ha egy alvó gyerekkel szállunk fel, jó eséllyel sírva ébred minden megállónál a mennydörgésszerű robajra. Egyébként nem gond a babakocsis közlekedés sem, mert mindig akadt segítő kéz a fel-és leszállásnál.

Jó kirándulást, amíg a vénasszonyok nyara tart! Ha kihagytunk valamit, nyugodtan írd meg nekünk!