Ha túl sok volt a télből, már a kiégés jeleit érezzük magunkon, és legszívesebben valahol nagyon máshol lennénk, de a trópusok nem opció, akkor érdemes kiszakadni a megszokásból, és nekivágni a városnak. Összeállítottunk egy egész napos programot, ahol a finom reggelitől kezdve a városi sétán és a kiállításon át a nap végi wellnessig mindent megtaláltok. Ráadásul úgy alakítottuk az útvonalat, hogy azok gyalog is elérhetők legyenek, és ne tömegközlekedéssel töltsétek a napotokat.

Indítsd a napot reggelivel!

Egy ilyen élményekkel teli napot hogy máshogy is indíthatnánk, mint egy finom reggelivel! Ám ahelyett, hogy mi magunk készítjük el a kávénkat és dobjuk össze a rántottát, éljünk a kényelem lehetőségével, és üljünk be valahová reggelire – vagy brunchra, ha a későn kelők sorát gyarapítjuk. Mi imádjuk kipróbálni az újabbnál újabb helyeket, ahol a legkülönfélébb finomságokat kóstolhatjuk a rántott kovászos uborkától kezdve az egyszerű, de annál finomabb fahéjas csigáig. Bár szeretjük a külkerületeket, és hisszük, hogy tele vannak rejtett kinccsel, szuper napunk kiindulási pontja mégis legyen a kedvenc belvárosi környékünk: az Astoria – Kálvin tér – Rákóczi út és a környező kisebb utcák. Az elmúlt években sorra nyíltak Budapesten a remek reggelizőhelyek, úgyhogy ezen a környéken is akad bőven választási lehetőség, sőt! Egyik kedvencünk a Múzeum körúti fekete, ahol már akkor specialty kávéval kínálták a vendégeket, mielőtt az új hullám berobbant volna Budapestre, de a Károlyi-kertnél megbúvó Zoska is jó hely a reggeli feltöltődésre. Ha válogatnátok még egy picit, akkor ebben a cikkünkben szuper reggeliző- és bruncholóhelyeket találtok.

Kalandozz a belváros ismeretlen utcáin!

Ha az Astoria környékét választottátok a napotok indításaként, akkor kalandozzatok egy picit a Kiskörút mögötti világban, mert átjáróházakat, izgalmas utcákat és szebbnél szebb épületeket fogtok itt látni – meg persze olyanokat is, amelyekre bőven ráférne a felújítás. Szerintünk továbbra is a séta az egyik legjobb módja annak, hogy jobban megismerjük a várost, úgyhogy már csak ezért is megéri kolbászolni reggeli után a girbegurba utcákon, meg persze azért is, hogy felfrissüljünk, és lemozogjuk a bőséges lakomát. A Múzeum körutat a Magyar utcával összekötő Unger-házat nem éri meg kihagyni a sétából, itt elmerenghetünk azon, milyen nyomot hagy az idő egy 172 éves épületen, de tehetünk egy kört Budapest legrégebbi megmaradt főnemesi kertjében, a Károlyi-kertben is. Innen mi biztosan átsétálnánk az Egyetem téri templomhoz, hogy belevesszünk annak dúsan faragott kapujába, majd ide-oda kacskaringózva bejárnánk a Cukor, az Irányi, a Nyáry Pál, a Veres Pálné és a Szerb utcát, hogy egy nagy kört leírva megérkezzünk következő állomásunkhoz: a Nemzeti Múzeumhoz.

Nézd meg a Magyar menyasszony című kiállítást!

Férfi olvasóinktól előre elnézést kérünk, hogy egy olyan kiállítást ajánlunk, ami leginkább a nőket vonzza. Bár szerintünk a Magyar menyasszony tárlata jóval túlmutat a habos-babos menyasszonyi ruhákon, csecsebecséken és topánkákon. A Nemzeti Múzeum kiállítása 500 év házasság- és nőtörténetét foglalja össze a múzeumi gyűjtemények legszebb tárgyai mellett féltve őrzött családi darabok és soha el nem mondott személyes történetek segítségével. Bepillanthatunk itt a megváltozott női szerepekbe, és a megszokottól eltérő, egészen egyedi képet kaphatunk a legfontosabb társadalmi és történelmi változásokról. Ha társasággal érkezünk, és valakit nem vonz a menyasszonyi ruhák világa, B tervnek ajánljuk még a nemrég nyílt Altamira barlangrajzai – A művészet kezdetei című régészeti kiállítást, ami egyenesen az őskorba repíti a látogatót, és remek program mindazoknak, akik lelkük mélyén mind Indiana Jonesok.

Sétálj a Duna-korzón, majd át a Lánchídon!

A múzeumtól akár el is sétálhattok a Fővám térig, hogy felszálljatok a város egyik legszebb útvonalát kínáló 2-es villamosra, hogy a Lánchíd felé utazva megcsodáljátok a Dunát és a budai oldalt. Ha gondoljátok, le is szállhattok a Vigadó téren, hogy a Duna-korzón andalogva jussatok el a Lánchídig. Mi szeretünk itt megállni pár percre, mert innen elég jól belátható a Várkert Bazár és a budai vár, de a Pesti Vigadó gótikus, mór és romantikus stílusjegyeket ötvöző épületét is érdemes meglesni. A Duna-korzón sétálva két ikonikus, Finta József tervezte épületbe is bele lehet futni, ezeknél érdemes megnézni, mi jellemezte a 60-as évek, majd a 80-as évek építészetét. A korzó végén kanyarodjatok rá a Lánchídra, amin így tél végén még viszonylag kevés a turista, úgyhogy teljes nyugalomban sétálhatunk, fotózhatunk és nézelődhetünk a hídon.

Relaxálj a Rudasban!

A nagy sétában valószínűleg elfáradtatok, a pihenés egyik legjobb módja pedig egy kis wellness valamelyik budapesti fürdőben. Mivel a Lánchíd környékéhez a Rudas van közel, érdemes itt elidőzni a nap hátralevő részében. A Rudas egyébként a legrégebbi budapesti termálfürdőnk, a Gellért-hegy szikláitól néhány lépésnyire helyezkedik el, és a közelében lévő 21 meleg vizű forrás táplálja a medencéket. A nyolcoszlopos csarnokot még csodásabbá teszik a kupola színes üvegberakásai, amik az átszűrődő napsugarak miatt pontban délben színesre festik a medence vizét. A tetőn lévő panorámás jakuzzit mindenképp próbáljátok ki!

(Borítókép: Szabó Gábor - We Love Budapest)