Kicsit erősebb túrát, kaptatókat és emelkedőket, ám ezzel együtt csodás kilátást, zöld parkokat és finom falatokat is kínál sétaútvonalunk. Hamisítatlan budai hangulat, Gulácsy Lajos művészete és egy skybar is beleférhetnek egynapos programunkba, ha ezt a sétát választjuk.

Villa Bagatelle

Túránkat a Királyhágó és az Alkotás utca kereszteződéséből indítjuk, amely villamossal, buszokkal, sőt a Déli pályaudvartól gyalog, néhány perces sétával is könnyen megközelíthető. Sétáljunk végig a Királyhágó utcán, és élvezzük, ahogy a nagy, szürke háztömböket elhagyva egyre barátságosabbá válik a környezet, egész addig, amíg egy zsebkendőnyi kis zöldterület mellett elhaladva megérkezünk a Villa Bagatelle-be, ahol békebeli hangulatban, villásreggelivel indíthatjuk a túrát. Mi egyből pezsgővel koccintanánk a városból való kiszabadulás örömére, de nem erőltetünk semmit. Azt viszont ajánljuk, hogy tankoljunk föl jó adag péksütivel a földszinti Brótpékségben, kelleni fog az energia, fölfele visz majd az utunk.

A Kis-Sváb-hegy villái

Haladjunk tovább a Németvölgyi úton a Déli irányába, majd kanyarodjunk az Istenhegyi útra, aztán vesszünk el egy kicsikét. A Ráth György utca, a Tóth Lőrinc utca, az Istenhegyi út és a Határőr út által határolt területen találjuk ugyanis a Bírák és Ügyészek Lakótelepét, egy csaknem negyven villából álló, késő szecessziós negyedet, amit Árkay Aladár tervezett az I. világháború előtti években. Az építész nevét jegyezzük meg, sétánk alatt még fogunk vele találkozni. Az épületek stílusukban nemcsak Kós Károly népi szecessziójának hatását mutatják, de a német Jugendstil és az amerikai Frank Lloyd Wright korabeli munkásságának hatása is felfedezhető, az épületek közül pedig sokat nagyon szépen fölújítottak az elmúlt években.

Kis-Sváb-hegy Természetvédelmi Terület

Ha kigyönyörködtük magunkat, akkor a Határőr útról forduljunk le a Zeke utcába, és, igen, kapaszkodjunk föl azon a meredek lépcsőn, amit a végén találunk, miközben arra gondolunk, hogy a tetején majd meg is jutalmazhatjuk magunkat egy, a Brótpékségből származó sütivel. Ha szembenéztünk a nehézségekkel, jöhet a túra vadregényes része, hiszen picike, de annál szebb természetvédelmi területre érkezünk, ahonnan több kilátóhelyről is gyönyörködhetünk a városban. A terület másik oldalán pedig csinos játszótér és egy nagyobbacska rét is található, ahonnan szép kilátás nyílik Budára. Érdemes a területet jól körbesétálni, egyáltalán nem nagy, eltévedni igen kis valószínűséggel fogunk, viszont az építészeti emlékek után kellemes kirándulásérzésünk lehet.

Majorka

Ha megtettük kirándulókörünket a természetvédelmi területen, a meglehetősen furcsa vonalvezetésű Gaál József úton sétálva, majd innen a Határőr útra térve elérjük a Városmajor utcát. A gimnázium mellett elhaladva megtaláljuk a Majorka kávézót és sörözőt, ahol könnyű ebédet is fogyaszthatunk, de egy hideg ital mindenképp jól fog esni a lejtőkön és emelkedőkön való kimelegedés után.

Városmajor

Haladjunk tovább a Városmajor felé, és csodálkozzunk rá, mennyire megváltozott a környék a téli hideghez képest. A park sportolókkal van tele, párok romantikáznak a padokon, csodás zöld árnyalatok vesznek körül mindenütt. A Városmajorban újra találkozhatunk a villáknál említett Árkay Aladár nevével, ugyanis ő tervezte az itt található Jézus Szíve-templomot, az ország első vasbeton épületét.

Pingrum

A nagy sétálásban biztosan megéheztünk már, ezért itt az ideje, hogy együnk valami igazán finomat. Ehhez tökéletes választás lehet a Széll Kálmán téren található Pingrumba, ahol a fűszeres Kelet és a mediterráneum ízeivel tankolhatunk fel a hosszú séta után. A fogások laktatók és egészségesek, egy olyan környezetben költhetjük el őket, ahol a nagymamától az unokáig mindenki jól érzi magát.

Nemzeti gal

Ha végeztünk a késői ebéddel, pattanjunk föl a várbuszra, és meg se álljunk a Dísz térig, ahonnan a csodálatos panoráma megtekintését sem kihagyva sétáljunk el az MNG-hez. Itt a klíma jóleső hűvösében merülhetünk el Gulácsy Lajos álomszerű, játékos világában. A festő, aki Magyarországról sokszor Itáliába, onnan pedig néha a képzelet birodalmába menekült, mi pedig úgy utazhatunk vele, mintha magunk is nyaralnánk.

Hilton Budapest – Várnegyed

Túránkat testileg-szellemileg kellemesen elfáradva, rövid séta után végezzük a Hilton Lobby Café & Barjában, jól megérdemelt kávé-süti kombinációval. A helyet csak kevesen ismerik, pedig nagyon finom édességeket és kávékat kóstolhatunk itt igazán elegáns környezetben, ahol a belső tér szépen egyesíti a történelmi tradíciót és a modernitást. Ha pedig foglaltunk előre helyet, akkor tényleg lenyűgöző panorámával és vadonatúj koktélokkal vár a White Raven skybar.