A SUP egy igazi nyári sport, ráadásul olyan, amit 10 és 60 évesen, kezdőként és gyakorlóként is egyformán élvezhetünk. Jó szórakozás az egész családnak, de annak is, aki egyedül mélyülne el a természetben. Összegyűjtöttünk négy helyet Budapesten, ahol bárki kipróbálhatja az állva evezést.

Mi a SUP?

A SUP egy mozaikszó, melyet a Stand Up Paddle kezdőbetűi alkotnak, és egy deszkán végzett állva evezésre utal. Sokak szerint ez nemcsak egy sport, hanem egy életérzés, úgyhogy utánajártunk, hol és hogyan lehet ebben megmerítkezni Budapesten.

1. Lupa

Egy (jelenleg) 25 fokos tó, homokos part, napágyak, koktélok, éttermek, vízi dodzsem, ugrálóvár, óriáscsúszda, strandröpi – a budakalászi Lupa aktív pihenéssel extrázza a komplett strandélményt, ahogy arról írtunk a szezon elején is. Ezeknek a sorában áll a SUP-ozás is, amit itt úgy próbálhatunk ki, hogy sem hullámok, sem sodrás nem nehezítik a helyzetünket. Csak a Paddle 4 Ever Gladiator Centerbe kell mennünk, ahol 1 órára 3800 Ft-ért bérelhetünk deszkát. Plusz 1500 Ft-ért egy gyorstalpalóra is benevezhetünk, és ha már magabiztosak vagyunk, egy naplementés SUP-ozást is érdemes megejteni, de választhatunk családi csomagot is. A strandbelépőt még hozzá kell kalkulálni az árhoz, ez felnőttek részére 6000 Ft egész napra és 4000 Ft 16 óra után.

Részletek itt

2. BudaPart

Nemrég készítettünk egy vaskos listát arról, hogyan lehet eltölteni egy teljes napot a Kopaszi-gáton. Piknikezésen, játszóterezésen, kertmozizáson és VakVarjúzáson kívül például SUP-ra is lehet pattanni a környéken. Ebben a SUPshop és a SUPport Sport Club lesz a segítségünkre, akik nemrég edzéseket indítottak a BudaParton. Tőlük deszkát is bérelhetünk helyben, amivel együtt 6500 Ft-ba kerül egy edzés. Ezek igazi közösségi élmények, ahol nem számít, hogy valaki kezdő vagy már profi, mindenkinek jut hely. És azon túl, hogy az evezéssel átmozgatjuk az egész testet, együtt élvezhetjük a napsütést, a vizet és a friss levegőt. A vízre szállás a Kopaszi-öbölben történik, átöltözési lehetőség van, parkolni pedig a fizetős parkolóban lehet.

3. A Római-parttól az Erzsébet hídig

Szerintünk egy napfelkeltés evezés a Dunán éppen úgy hangzik, mint egy nyári bakancslista tétele. És a SUP Hungary pontosan ilyen túrákat szervez, így ha valaki szeretne kilépni a komfortzónájából és közösségileg beleevezni a napba, miközben különleges perspektívából szemléli a Margitszigetet, a Margit hidat, a Parlamentet és a budai Várat, nevezzen be egy túrára! Annak sem kell aggódnia, aki nem bírja a korán kelést, mert naplementében is lehet evezni a Római-part és az Erzsébet híd közötti szakaszon – ezek egységesen 9900 Ft-ba kerülnek. Sőt, augusztus 10-re hullócsillagtúrát szerveznek, ahol az Egyfás-szigeten tűzrakás, szalonnázás mellett lehet kémlelni az eget.

Részletek itt

+1 SUP-jóga a városligeti csónakázótavon

Aki eggyel fokozná az állva evezés élményét, akár napüdvözleteket is gyakorolhat a deszkáján a városligeti csónakázótavon. A SUP boardra cserélt jógaszőnyeg nem kis kihívással extrázza meg a klasszikus irányzatokat, cserébe viszont testi, lelki feltöltődést kapunk, ráadásul a természet közelében, a Vajdahunyad várával a háttérben. Az imbolygó deszkán való egyensúlyozás kifejezetten jó hatással van az idegrendszerre, oldja a stresszt, erősíti a mélyizmokat és fejleszti az összpontosítás, a figyelem képességét. Így hát aki kipróbálná, hogy mi sül ki a SUP és a jóga házasításából, az augusztus 28-ig szerdánként tud csatlakozni az órákhoz, 6000 Ft-ért.

Részletek itt, jegyvásárlás itt

(Borítókép: Csudai Sándor - We Love Budapest)