Általában túlköltést és horribilis árakat kapcsolunk az egynapos kikapcsolódáshoz, nyaraláshoz, amikor saját városunkban kalandozunk. De nem feltétlenül drága, ami jó és kellemes. Toplistánkban – a budai oldal után – Pesten is összeszedtünk néhány jó tippet, amelyek segítségével a költségek elszabadulása miatti szorongás nélkül lehet részünk izgalmas élményekben. Együnk, igyunk, takarékoskodjunk Pesten is!

Egy békebeli kedvenc – a Városligeti fasor és környéke

Számtalan gigerli és gardedám nyomán magunk is végigjárhatjuk a boldog békeidők egyik legkedveltebb útvonalát, a Városligeti fasort, majd a Ligeten át egész Zuglóig kalandozhatunk. Indítsuk sétánkat a Kodály köröndön, csodáljuk meg a néhány évvel ezelőtti tűzeset után frissen felújított palotát, amely egyben Budapest egyik legbaljósabb épülete is, és ne hagyjuk ki a frissen nyílt Hungarian Art & Business (HAB) központot sem! Majd térjünk le a Felsőerdősor utca felé, és pihenjük ki a sok újdonság fölött érzett örömünket egy kávé-süti kombóval a Matinée kávézóban, a Benczúr utca elején. Az ízletes kitérő után haladjunk tovább a Felsőerdősor utcán, majd érkezzünk meg a Városligeti fasorra, és szívjuk magunkba a boldog békeidők hangulatát! A környék lélegzetelállító villáit és épületeit ebben a cikkben megtaláljuk, 10 ezer forint pedig arra is elég, hogy ne csak kívülről gyönyörködjünk bennük. Tegyünk egy kis kitérőt a Bajza utca felé is, a Walter Rózsi-villához, majd ha benéztünk, folytassuk a sétát!

Ha a fasoron végighaladva elzsongított a nosztalgia, itt az ideje egy kis újdonságnak, irány a Néprajzi Múzeum modern épülete, kapaszkodjunk fel a tetőre, majd nézzük meg az izgalmas, interaktív eszközökkel még mozgalmasabbá tett állandó kiállításokat (pl. ZOOM, Kerámiatér)! Ha a sok kultúrától megéheztünk, az árnyas Ligetben sétálva a hőlégballontól nem messze keressük meg a Léghajó KERT-et, ahol jókora fák alatt finom ebédet élvezhetünk. Hétvégén pizzákkal, hét közben pedig ebédmenüvel várnak bennünket. De kipróbálhatjuk a Ligetben frissen nyitott Digó pizzáit is. Bár lehet, hogy a könnyű fogások után csak hédereznénk a zöldben, bírjuk rá magunkat a továbbhaladásra, és zárjuk le a túrát Zugló titkos villatelepével, sétáljunk át Istvánmezőre, és korábbi cikkünk segítségével keressük meg a legszebb épületeket!

• Hungarian Art & Business (HAB): a belépés ingyenes
  • Matinée (kávé + süti): 2000 Ft
  • Walter Rózsi-villa-belépő: 1900 Ft (felnőtt)
  • Néprajzi Múzeum-belépő: 1500 Ft (Zoom + Kerámiatér + MÉTA)
  • Léghajó KERT (főétel + nem alkoholos ital): kb. 4500 Ft (hétköznap heti menü, hétvégén pizza)
  • vagy Digó (pizza + limonádé): kb. 4000 Ft (pizzák 2490 Ft-tól)

Kertvárosi hangulat Mátyásföldön és környékén, biciklivel

Bár a szuper tömegközlekedés miatt gyalog is könnyen teljesíthető, lényegesen kellemesebb, ha kerékpárral vágunk neki Mátyásföld és környéke felfedezésének, annál is inkább, mert elég szuper, gyakorlatilag nulla szintemelkedéses bringaút vezet a csinos környékre. Először bringázzunk a Naplás-tóhoz, a parton található Nap-Plázs ugyan nem egy kifejezett Michelin-várományos, de teljesen megfelelő, ha hűsítő italra vágyunk, vagy harapnánk valamit a túra folytatásához. Csorogjunk visszafelé a Szilas-patak mentén, majd tekerjünk nagyon röviden a Veres Péter út mellett! Ha rövidebb túrára vágyunk, vagy gyalogosan vágunk neki a kirándulásnak, ezt a szakaszt akár el is hagyhatjuk, és indulhatunk következő állomásunktól.

Mátyásföld alsó HÉV-állomástól nem messze különleges helyet találunk, a hétvégente előzetes bejelentkezés nélkül is látogatható Kertvárosi Tanyaudvart, ahol igazi falusi hangulat fogad bennünket, bárányokkal, bocikkal és baromfival. A környezet tiszta és takaros, mindenki nagyon barátságos, így biztosan nem fogunk egyhamar távozni. Ha ez mégis sikerül, akkor a HÉV-vonal alatt áthaladva a Nógrádverőce úton és a Fátra utcán át közelítsük meg a Táncsics utcát, ahol – miután meglőttük a kötelező szelfit a szexis alkatú helyi nevezetességgel, a Vénusz-fával – haladjunk végig az ómátyásföldi villanegyed irányába, és ne féljünk elveszni a Prodám utca – Zsélyi Aladár utca vagy éppen a Corvin Mátyás Gimnázium környékén. Bár nyáron nem tart túrát, érdemes Benedek Ágnes helytörténész, vagyis a Kertvárosi Időutazó városi sétája segítségével felfedezni a környéket. Ha pedig megéheztünk, az Erzsébetligeti Étteremben ehetünk egy egyszerű, kiadós ebédet.

• Nap-Plázs (frissítő): 1500 Ft
  • Kertvárosi Tanyaudvar-belépő: 1000 Ft (csak hétvégén látogatható)
  • Kertvárosi Időutazó-séta: 2400 Ft
  • Erzsébetligeti Étterem: 4000 Ft (főétel + alkoholmentes ital)

Igazi turistáskodás a Belvárosban és Lipótvárosban

Az ember meglepően kevésszer látogatja az igazi turistáknak való helyeket a városban, általában egy kezünkön is meg tudjuk számolni, hányszor járunk a Belvárosban vagy a Lipótvárosban nem hivatalos ügyben. Pedig a környék csodás, az épületek között több kiemelkedő remekművet találunk, mint ahány középszerűt, és finom falatokban sincs hiány. Túránkat kezdjük a Falk Miksa utcában, ebben a cikkünkben írtunk azokról a házakról, amelyek előtt érdemes egy kicsit megállni, vagy belesni a csodás lépcsőházakba, az utca galériái is izgalmas programokat kínálnak; térjünk be, ha egy-egy alkotás, plakát felkelti az érdeklődésünket. A Kossuth térre érve ne feledkezzünk el arról, hogy nem a Parlament az egyetlen érdekesség a helyszínen, csodás paloták, középületek társaságában találjuk az ország házát. Ezután tegyünk egy kis kitérőt az Alkotmány utcai Madal vagy a Mokka Cukka felé, és igyunk egy jó eszpresszót, miközben élvezzük a Parlament felséges épületének látványát, majd fogjuk magunkat, és igazi turistaként menjünk is be, és vegyünk részt egy épületsétán!

A Duna-parton sétáljunk le József Attila szobrához, majd a rakpartra, a cipős emlékszoborhoz! A szomorú történelmi múltról és a szintén nem túl vidám sorsú költőről való gondolkozás mellett azért hagyjunk időt magunknak arra is, hogy gyönyörködjünk a város csodáiban. A hatalmas folyó, a pesti oldal látványa és a nagy térben elomló városi zajok segítenek az ellazulásban és abban, hogy igazi turistának érezzük magunkat itthon. Ha végeztünk, sétáljunk tovább a Szabadság tér irányába, élvezzük a helyszín nyüzsgését, majd figyeljük meg a Nemzeti Bank épületének díszeit, és kanyarodjunk a Hercegprímás utcába, szívjuk be az elénk táruló színeket és illatokat, aztán a Szent István-bazilikához érve gyönyörködjünk az épületben, de úgy is dönthetünk, hogy a Parlament helyett a lenyűgöző templomba térünk be, és megszemléljük a panorámateraszról a várost. Majd engedjük, hogy táguljon a perspektíva, sétáljunk a Zrínyi utca irányába, és kényeztessük magunkat a Best Bagel Basilica teraszáról egy finom bagel és egy pohár narancslé társaságában a bazilika látványával. Innen sétáljunk tovább a Zrínyi utcán át a Széchenyi térre, és fejezzük be a sétát az egykori korzón egy kis dunai panorámával.

• Mokka Cukka (kávé): 890 Ft (kapucsínó)
  • Parlament-belépő: 5000 Ft
  • vagy bazilikabelépő: 4500 Ft
  • Best Bagel Basilica (bagel + narancslé): kb. 4000 Ft (bagelek 2250 Ft-tól)