Bizonyos értelemben mindig magasra, a csúcsokra vágyunk. Kiránduláskor a legmagasabb pontra indulunk, egész életünkben a leglegpillanatok keresésére összpontosítunk. Nem véletlen, hogy a városokban is magasból pillantanánk a kupolák irányába, vagy a sok-sok háztetőt kémlelnénk új perspektívából. A rooftop bárok népszerűsége töretlen, mi is szeretjük ezt a bennfentes érzést. Csak mi, a barátaink, remek italok (esetleg finom falatok is), valamint Budapest és az ő utánozhatatlan hangulata – egy másik szemszögből.

SOLID

A természetközeliségre, a hagyományos alapanyagok újrafelfedezésére építő, a skandináv gasztroszemléletet a hazai gyomorra adaptáló SALT kis testvére borbárként nőtt az étterem tetejére a Királyi Pál utcában. Mivel a házban működik a Rum Hotel, így a reggeliztetést odafent oldják meg, és ez hétvégén 11:00-től 14:00-ig tartó brunchlehetőséggel egészül ki. Számunkra legszerethetőbb arcát délután és este mutatja, mikor nemzetközi pezsgők és borok közül választhatunk, amiket szívesen poharaznak is. Az italok mellé különleges bar foodokat kóstolhatunk. A SALT-hoz hasonlóan itt is nagy hangsúlyt fektetnek a kiváló szatmári alapanyagokra. A naplemente és a Szabadság-szobor látványa sem elhanyagolható.

The Duchess

Rejtőzködő koktélbár Matild-palota tetején. A kulcsos logót követve, egy oldalajtón belépve egy kis ablakon át titkos pillantást vethetünk a konyhában készülő süteményekre. Aztán Budapest első liftjével felmegyünk a tetőre, ahol egy kivételes hangulatú, art deco hatású báron áthaladva kiérkezünk, hogy páratlan panoráma vágjon mellbe minket. Mintha lebegnénk az Erzsébet híd fölött, miközben a Dunán haladó kis hajókat és a Gellért-hegyre nyíló csodás panorámát figyeljük. Elsősorban a nagyszerű koktélok miatt ajánljuk őket, hiszen egy nagyon profi csapat felel a kevert italokért, de néhány menő bar food is készül náluk, ha hosszabbra nyúlna a koccintás és a bámészkodás. Megértjük, ha nehéz hátrahagyni a Hercegnőt

Roxy Rooftop Lounge

A Hard Rock Hotel Budapestről és Sessions névre hallgató étterméről szuperlatívuszokban szóltunk tavasszal, ám azóta megnyitott a hozzájuk tartozó rooftop lounge, a Roxy is. A 7. emeleten található tetőbár pénteken és szombaton várja nemcsak a hotel vendégeit, hanem bárkit, aki a Nagymező utcából kémlelné a háztetőket, Budapest legszebb kupoláit, a Gellért-hegyet és a Szabadság-szobrot. Koktélválasztékuk izgalmas és széles: mindegy, hogy vacsora előtt liftezünk fel a Roxyba egy aperitifre, vagy a Sessions fogásait követően koccintunk náluk. Ami biztos, az a professzionális kiszolgálás, az első osztályú italok, a jól válogatott zenék és a kilátás, amit képtelenség megunni. Ülőalkalmatosságaik komfortja és a kilátás a fővárosra több mint marasztaló! (x)

Leo Rooftop

A Lánchíd lábánál álló Hotel Clark tetején, a Lánchídra, a Dunára, a rakpartokra, valamint a Várra nyíló pazar panorámával és izgalmas italokkal vár bennünket a Leo Rooftop. Míg a lenti, bisztrórészben nemzetközi fogásokat kóstolhatunk, addig a tetőn a hangsúly a kiváló koktélokon és a prémiumpárlatokon van, amelyek mellé egyszerű, de remek bar foodot kapunk. Egy tetőbárba különben sem azért megyünk, hogy degeszre együk magunkat, hanem hogy egy kicsit csipegessünk a koktélok, a frissítők és a látvány mellé. Bőven van időnk nappal és éjjel is kiélvezni a csodás panorámát és környezetet, hiszen már délben kinyitnak, a napsütés elől pedig a tetők alá húzódva, hűvösben pihenve élvezhetjük koktélunkat. Nekünk a kedvenc időszakunk tőlük figyelve az úgynevezett blue hour, amikor zafírszínűre festődik az égbolt.

White Raven

Július 23-án nyit a budai Várban található, egészen különleges és ritkaságszámba (mint a fehér holló, ugyebár) menő rooftop bár.Hilton tetejére egy lift visz fel a White Raven kapujához, ahol olyan csodás látvány tárul elénk, hogy pár perc erejéig nekünk is földbegyökerezett a lábunk. Barta Mátyás, bármenedzser és az italkínálat megalkotója a holló faroktollaihoz kapcsolódó mondakörből kölcsönözte a koktélkülönlegességek karakterét, így nem véletlen az italok színe, hangulata és tálalása sem. A skybar gasztronómiai élményeit pedig továbbfokozzák azok a fogások, amiket Maráczi Imre és csapata megálmodott. A világörökségi helyszínen lévő White Raven skybarban minden együtt van ahhoz, hogy egy kicsit kiszakadjunk a mindennapok nehézségeiből és legalább egy estére átadjuk magunkat az önfeledt pillanatoknak.

MemoRise Skybar

A Kálvin tér közvetlen közelében lévő Hotel Memories OldTown tetején lévő rooftop bárból páratlan kilátás nyílik a Citadellára és a környék változatos háztetőire. Van benne egy kis Párizs is, ahogy a hagyományos cseréptetőkön kívül a közelükben néhány cink tetőszerkezet is látszik. Klasszikus és a bártenderük által megálmodott koktélokat is fogyaszthatunk, a hely családi események, évfordulók, randik vagy akár esküvők helyszínévé is válhat. Szerdától szombatig várnak minket, 18-tól 22 óráig, vagyis naplemente után is koccinthatunk még egyet. Ők bisztrót üzemeltetnek a magasban, ami azt jelenti, hogy a tapasok mellett akár salátákat, burgereket, steaket is rendelhetünk.

360

A Párisi Nagy Áruház melletti lifttel juthatunk föl az Andrássy út legmagasabb épületére, ahonnan páratlan, 360 fokos panoráma nyílik a városra. A 360 Bar igazi úttörő, hiszen már akkor különleges atmoszférát és frissítő fröccsöket kínált, amikor még nyoma sem volt a rooftopbár-dömpingnek. Ottjártunkkor éppen fél hét felé járt az idő, és a bejárattól közvetlen balra tekintve a rózsaszín fényben fürdő város fölött a Parlament csúcsán ragyogott a lebukó nap. Nem is csodálkozunk, hogy a 360 Bar alapnak számít a rooftopok budapesti szerelmeseinek körében. A kilátásban való gyönyörködéshez házi limonádékat, signature- vagy klasszikus koktélokat és ízletes burgereket kóstolhatunk.

Élesztő Terasz

Élesztőház már Budán is, csak éppen terasz formájában, a Mammut II. tetején, jóval az utcaszint fölött. A plázatetős megoldás nem ismeretlen, Berlin egyik kedvenc rooftop terasza is egy áruház tetején kapott helyet. Az Élesztő Terasz azért is szerethető, mert a kicsit romkocsmás kraftmiliőt hozza, a hasonló helyektől megszokott exkluzivitást meghagyják másoknak. 15-féle csapolt sör, megannyi különlegesség, még gluténmentes változattal is koccinthatunk. Persze a spiritek sem maradhatnak el, ezen a téren is nagyot mennek, hiszen már megszokhattuk az Élesztőben is, hogy erre is kiemelten figyelnek. Kellett már egy ilyen hely a budai oldalra, mi már most megkedveltük, pedig csak pár hete nyitottak.

High Note Skybar

Nemcsak a szálloda vendégeit, hanem minden panorámafüggőt vár az Aria Hotel tetején található High Note SkyBar. A Hercegprímás utcáról nyíló szálloda felől, lifttel megközelíthető tetőteraszról páratlan kilátás nyílik a Várra. A hely a Szent István-bazilika mellett található, aminek gyönyörű kupolája és csodás épületdíszei rendes esetben megközelíthetetlenül magasodnak fölénk. Ezeket a bárból közvetlen közelről szemlélve belénk hasít a felismerés, hogy ilyen közelről még sosem találkoztunk a csodálatos kupolával. Az élményt bar foodokkal, bisztrófogásokkal, alacsony alkoholtartalmú vagy barátokkal megosztható koktélokkal tehetjük komplexebbé. Ha szerencsénk van, feljuthatunk a még magasabb oldaltornyok egyikébe is.

The Sky Garden Rooftop Terrace

A Podmaniczky utcai Mystery Hotel tetején található, mediterrán hangulatú rooftopon akár kutyusunk társaságában is szemlélhetjük a Nyugati pályaudvar épületegyüttesét és fényeit. Náluk nem csak üres ígéret az oázis jelleg, hiszen rengeteg élő növénnyel zöldül ki ez a tetőterasz. Természetesen a Vár és a Citadella is szépen látszik tőlük. Egész héten nyitva várnak, 15 órától 23-ig koktélozhatunk, beszélgethetünk a The Sky Garden Rooftop Terrace dór oszlopfői alatt. Szeretjük, hogy a kialakításuk nem a minimalista skandináv dizájnt követi, hanem inkább a romantika irányába megy. A mezzék és a kiadósabb fogások mellett a desszertjeikben sem csalódtunk még.

Intermezzo Roof Terrace

A Hold utcai Hotel President korábban helikopterleszállóként használt teteje kapott új, jobban kihasználható funkciót. A Várra és a Parlamentre nyíló kilátást megkoronázza a Lechner Ödön által tervezett Postatakarékpénztár Zsolnay csempékkel fedett tetejének látványa, ahol a csúcsokat díszítő organikus virágmotívumok szinte életre kelnek az alkony fényeiben. A helyszín a lazább hangulatnak, a lazább társaságoknak is kedvez, semmi sincs élére vasalva. Csípjük az íves bokszokat, ahol kényelmesen lehet pihenni és bámészkodni, de ha vacsoráznánk, inkább az ideális magasságú asztalokat válasszuk. Egész héten nyitva tartanak: már 16 órától látogathatjuk a tetőteraszt, és egészen 23 óráig miénk lehet a magaslati éjszaka.

St. Andrea Wine & Skybar

A 2017 óta a Vörösmarty tér fölött nyújtózkodó elegáns bár páratlan kilátást nyújt a Gellért-hegyre és a Bazilikára is. A minőségi bárélet és a borok kedvelőinek való, igazi paradicsomi helyet képzeljünk el, ami ráadásul mind a négy évszakban a miénk. A család egri borain kívül számos külföldi tétel és kreatív koktél közül választhatunk, amelyekhez szofisztikált gourmet-falatok dukálnak. Randevúra, évfordulóra is sokan járnak hozzájuk, de bármilyen különleges alkalmat még emlékezetesebbé tehet a náluk tapasztalt értő vendéglátás, a remek borok és persze a panoráma. Egy leheletnyivel elegánsabb, mint a környék helyei, ezért fürdőnadrág és papucs helyett mi is válasszunk alkalomhoz illő szettet.

Westend Tetőkert

Egyre élénkebb a Westend Tetőkert, már egész évre terveznek piacokkal, tematikus gasztrohétvégékkel, fesztiválokkal, rendezvényekkel. Igaz, nem a klasszikus rooftop bár jelleget hozzák, hiszen eleve óriási területet fednek le, és mindig az aktuális rendezvénytől függően változik a közönség és a hangulat. Egy biztos, a bevásárlóközpont tetején testedzőparkot is találunk, és mind a kinti lépcsősoron, mind bentről megközelíthetjük a Tetőkertet. Sok a zöldfelület, valóságos oázist képzeljünk el, miközben jóval az utcaszint fölött vagyunk, és egészen közel van a Nyugati pályaudvar épületének minden részlete.