Barcelona, Róma, Párizs... És megannyi gyönyörű hely, ahova elvágyunk nyaralni, várost nézni és szórakozni. De mi lenne, ha azt mondanánk: ehhez az élményhez egy percet sem kell utazni, hiszen Budapest számos szuper élményt tartogat. Ha csak egy napra is, de felcsaphatunk itthon is turistának, és eltölthetünk egy laza városnézős napot a barátainkkal napkeltétől napnyugtáig, a kultúrfröccstől a gasztrokalandokig. Mutatjuk, nekünk hogy nézne ki a tökéletes budapesti vakáció!

Számunkra a nyaralás a pihenés és az új élmények tökéletes harmóniájából áll, ezért budapesti vakációnkat is ennek jegyében terveztük meg. A korai kelés jutalma a napfelkeltés panoráma, majd rögtön elkölthetjük a jól megérdemelt villásreggelinket, végül pedig kultúrával töltődhetünk a budai Várban. Aztán irány a Bartók Béla út, ahol gasztronómiai kalandok várnak, végül pedig a Dunán ringatózva vagy bulizva zárhatjuk az estét. Az egész napos kaland során pedig a költéseink miatt sem kell aggódnunk, sőt még pénztárcát sem kell magunkkal vinni, ha kártyát használunk, ami egy ilyen kaland során rendkívül praktikus, hiszen nem kell a készpénzzel bajlódni, mindenhol lehet vele fizetni, és kis helyen is elfér. Vásárlásainkkal ráadásul a Covid időszak alatt nehéz helyzetbe került vendéglátóhelyeket is támogathatjuk, az OTP Bank pedig nekünk is segít, ugyanis, ha az OTP Bonus vagy az OTP BonusGold hitelkártyával fizetünk, akkor vásárlásaink után extra pénzvisszatérítést kaphatunk most például az éttermi költéseink után. Így pedig önfeledten élvezhetjük a laza és élményekkel teli budapesti vakációt.

Napfelkelte panorámával

Budapesti vakációnk első állomása a Gül Baba türbéje, mely nemcsak történelmi emlékekkel, de fantasztikus kilátással, rózsakerttel és virágokkal szegélyezett parkkal vár minket. Ha szeretnénk fokozni az élményt, akkor érdemes korán kelni és a mediterrán hangulatú, színes házakkal és muskátlis ablakokkal övezett, macskaköves Mecset utca felől a napfelkeltében felsétálni, és megfigyelni, ahogy ébredezik a város. Ha nem vagyunk korán kelő típusok, akkor érkezzünk 10 óra körül, ekkor nyit ki az emlékhely és a kiállítótér. A türbe előtti oszlopcsarnoktól és a kilátóteraszról bámulatos panoráma nyílik a Dunára és a Margit-szigetre, jókat lehet sétálni és nézelődni, így itt biztos remekül fog kezdődni a nap.

Napindító brunch

Miután feltöltődtünk kulturális élményekkel és kiélveztük a budapesti panorámát, ideje lazítani kicsit és elfogyasztani egy kellemes villásreggelit a Gül Baba türbéje alatt, a Margit utcai Törökmézben. Kellemes terasz, gyönyörűen komponált reggelifogások, francia pékáruk és kiváló kávék várnak ránk, melyek garantáltan lendületet adnak, hogy energikusan folytassuk budapesti vakációnkat. A chorizo kolbásszal és sültpaprika-mártással készülő omlettet, a tradicionális kubai szendvicset vagy a vegán – avokádókrémmel és házi paradicsomszósszal érkező – bundás kenyeret mindenképp kóstoljuk meg. De a klasszikus croque madame is szerepel a reggelik között, ha pedig édesszájúak vagyunk, a fruity french toast lesz a mi fogásunk, mely túrós-barackos krémmel töltött bundás kalács formájában kerül az asztalunkra. A klasszikus kávék mellett pedig mindezt olyan italokkal kísérhetjük, mint például a kókusztejes, datolyás, banános, fahéjas, kardamomos Prince of Persia vagy a céklás, répás, gyömbéres, almás, Immune névre keresztelt csodaital.

Kultúrfröccs a Várban

A Törökmézből sétáljunk le a Margit híd budai hídfőjéig, ahol a 19-es vagy a 41-es villamosra szállva élvezzük a 20 perces, dunai panorámával megspékelt utazást. Majd a Clark Ádám téren szálljunk át a budavári siklóra, és ezzel közelítsük meg a Magyar Nemzeti Galériát, ahol most egy igazán különleges kiállítás vár ránk. A Vágyott szépség című tárlat preraffaelita remekművei egyenesen a londoni Tate Britain múzeum gyűjteményéből érkeztek hozzánk. Itt nemcsak álomszerű képek között kalandozhatunk, de megismerhetjük az angol művészettörténet egyik meghatározó korszakát. Érdemes benézni az állandó kiállításokra is, hiszen itt akár Cézanne, Monet, Gauguin vagy Renoir remekműveit is megcsodálhatjuk. Ha pedig még nem volt elég a panorámából, akkor irány a kupola, mely az állandó kiállításokra szóló belépőjeggyel szabadon látogatható.

Gasztrokalandok a Bartókon

Ha kiélveztük a kulturális élményeket a Nemzeti Galériában, akkor ereszkedjünk vissza egy kellemes sétával a Clark Ádám térre, és folytassuk utunkat ismét a 19-es vagy a 41-es villamossal, egészen a Gellért térig, ahol számos gasztrokaland közül válogathatunk. Ha nincs más vágyunk, csak megpihenni, akkor irány a Pagony, ahol egy régi fürdő egykori medencéiben kialakított teraszokon lazíthatunk. Ha a melegben nem vágyunk másra, csak a hűsítő fagylaltgombócokra, akkor a Kő fagyi?-ban a helyünk, de a Mitziben vagy a Keletben is leülhetünk egy frissítő jegeskávéra. Finom falatok és irodalmi csemegék várnak a Hadikban, a Béla teraszán pedig átadhatjuk magunkat a Bartók Béla út délutáni pezsgésének.

Koktélozás karibi hangulatban

Ha lemaradtunk volna a napfelkeltéről, akkor kárpótolhat minket a naplemente. Ha a Bartók Béla útról a Szabadság híd felé vesszük az irányt, és jó időzítéssel átsétálunk Pestre, akkor elkaphatjuk azt a pillanatot, amikor a nap lebukik a Gellért-hegy mögött, a város pedig alkonyi fénybe borul. A híd felől vegyük az irányt a Március 15. tér és a Vigadó felé, melyek között félúton találjuk a Waka Budapest hajót, ahol karibi hangulatban, a Dunán ringatózva vagy bulizva, koktélokat iszogatva koronázhatjuk meg a budapesti minivakációnkat.

Szórakozás pénzvisszatérítéssel

Az egynapos budapesti vakáció kétségtelenül takarékosabb, mint ha elutaznánk külföldre, de mi lenne, ha azt mondanánk, hogy a költéseink után pénzt is visszakaphatunk?  Az
OTP Bonus és az OTP BonusGold (THM: 38,6-39,6%) hitelkártyával minden vásárlás után 1% visszatérítést kapunk, ha pedig szórakozásra vagy vendéglátóhelyen költünk, akkor most 3%-ot kapunk vissza a teljes költésünkből. De ez a lehetőség akkor is jól jön, ha hosszabb útra mennénk és utazásra, szállásra vagy autóbérlésre költenénk, mert ebben az esetben is 3% jár vissza, így év végén összesen akár 30 000 vagy 50 000 Forint jóváírást is kaphatunk

Az elmúlt időszak mindenki számára nehéz volt, hiszen a hosszú téli és tavaszi hónapok bezártságban teltek, így ekkor nem is tudtunk élni a téli szórakozásra, vendéglátásra vonatkozó bónusszal. Az OTP Bank számára az ügyfelek a legfontosabbak, így az újranyitás után ismét visszahozták ezt a lehetőséget, így önfeledten élvezhetjük a nyarat, ráadásul mindezért még pénz is jár vissza!

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A Bank a hitelbírálat és a kondíciók módosításának jogát fenntartja. A THM meghatározása az aktuális feltételek, illetve a hatályos jogszabályok figyelembevételével történt, értéke a feltételek változtatása esetén módosulhat.

A részletekről és a pénzvisszatérítés pontos feltételeiről ide kattintva találtok további információkat.