Hogy mit takar az egészséges étkezés, az mindenkinek mást jelent. Kevesebb hús, glutén, laktóz, több friss zöldség, semmi cukor? Egy biztos – ha néha kicsit visszafogjuk a zsír-cukor-hús háromszöget, nem eszünk mindenhez kenyeret, de duplázzuk a zöldséget, az ártani nem árthat. 14 helyet mutatunk, ahol figyelnek az egészségünkre, és garantáltan jót ehetünk!

Great Bistro (Bezárt)

Kék, sárga, rózsaszín babaház színek, kellemes környezet és csak vegán ételek. Az állandó kínálatban főleg izgalmas saláták és jól ismert szendvicsek vegán változatait találjuk, de mindennap van ebédmenü is desszerttel – ilyenkor főleg jól ismert ételek vegán verzióival várnak minket.

Basil Ica

A Bazilika mellett található apró salátázó és gasztrobárban 390 Ft/10 dkg egységáron válogathatjuk össze a salátánkat különböző levelekből, zöldségekből és sajtokból. Ha egy gyors ebédre vágyunk, ami után biztos nem üt be a kajakóma, akkor szuper választás, menüben, napi levessel és salátával csak 1240 Ft-ot kérnek. Ha nem a fogyózás a cél, akkor a könnyű ebéd után a palacsintáik közül is választhatunk.

good kar

Már két helyen is megtaláljuk Budapesten az indiai ihletésű, street food beütésű Good Karmát. A fix kínálatból mi válogathatjuk össze, hogy rizzsel, salátával vagy valamelyik indiai lepénykenyérben kérjük a zöldséges vagy húsos feltétünket. Friss, ropogós zöldségekre, izgalmas fűszerezésre és kedves kiszolgálásra minden esetben számíthatunk, és hogy ne unjunk rá az egyéként elég széles alapokra, szezonális kiegészítőkkel is mindig készülnek.

Franzis

A Franziska először egészségtudatos, állati zsiradékot, tejet, gabonalisztet és fehér cukrot mellőző, rendelhető sütisdobozaival lett híres, majd két éve a Batthyány téren nyitott reggelizővel újított az alapító. Alapvetően bruncholni várnak minket – paleo, nyersvegán és egyéb étrendeknek megfelelő reggeliket, salátákat és pékárukat kérhetünk itt, de fél 4-ig kapható vitaminoktól duzzadó bowljaik ebédnek is beillenek!

Fruccola

A Fruccola jelenleg két helyen, Pesten és Budán várja az egészségtudatos vendégeit. A rendkívül széles kínálatból mi magunk rakhatjuk össze a salátáinkat, de ha valaki nem rajong a műfajért, változatos főételekkel és levesekkel, napi menüvel is készülnek. Nem a város legolcsóbb salátázója, de garantáltan jó minőséget kapunk, ráadásul elég gyorsan.

Vegan Love

A Magic Burgeresek válasza a vegán életmód terjedésére. Ha valaki még csak ismerkedik a húsmentes étkezéssel, és amúgy szereti a gyorsételelet, akkor kötelező itt kezdeni – kreatív húspogácsákkal 8-féle szaftos burgerrel, különböző hot dogokkal, vegán gírosszal és salátabárral veszik fel a versenyt a hagyományos gyorséttermekkel.

Kitchen of Health (Bezárt)

Egészségtudatos ételbár, ahol az ételeket egy különleges életmódra hangolják, de ízben nem ismernek kompromisszumot. Az alapító, Bocsi Viki személyre szabott táplálkozási tanácsadással is foglalkozik, de a Dohány utcai üzletben tudja igazán érvényesíteni reform nézeteit. A Kitchen of Health-ben „tiszta alapanyagokkal” készített fogásokat kapunk, melyek mellőzik a finomított termékeket, ízfokozókat, szóját, laktózt, glutént és cukrot is. Az állandó kínálatot az étlapon a napi menü egészíti ki.

Hokedli

Nem mentes, csak egészséges! A Hokedli nem kiemelten vega, vegán, glutén vagy más egyéb mentes, de valahogy mindig úgy alakul, hogy az ételek nyolcvan százalékából azok is választhatnak, akik valamilyen diétán vannak. A Hokedlit azonban nem ezért szeretjük – kistermelői alapanyagokból készült, napi szinten változó leveseik, főzelékeik, egytálételeik és húsaik kivétel nélkül elképesztő finomak. Az ebédmenü nagyon jó ár-érték arányban kapható, és kifejezetten laktató adagokat kapunk.

Napfényes

Budapest egyik első vegán oázisa – hagyományos magyar ízek és konyha, vegán változatban. A magyaros ízek mellett az étlapon megtaláljuk a pizzát és a nemzetközi konyha veganizált kedvenceit, mindig van szezonális kínálat és jó ár-érték arányban jutunk a napi ebédmenühöz is.

Tökmag Vegan Street Food

A Tökmagban nemcsak arra figyelnek oda, hogy állati eredetű termék ne kerüljön a konyhára, a cukor-, glutén- és élesztőmentességre is nagy hangsúlyt fektetnek. Egyedi, kreatív burgerekre, szaftos tésztákra, laktató lunchboxokra, helyben készült desszertekre és egészséges dzsúzokra számíthatunk, ha itt szeretnénk ebédelni!

Kicsi Ja

A parányi üzlet a Corvin negyed elején – ahogy a neve is mutatja – egy falatka Japánt hoz el nekünk. A sushi mellett izgalmas japán street foodot találunk náluk, amit helyben fogyaszhatunk – ha van éppen hely –, de az irodába is visszavihetjük magunkkal. Bento boxaik pedig kifejezetten a japán ebéd szokások hazai bemutatásáért vannak, telis-tele zöldséggel, hallal, sushirizzsel és csupa egészséges kiegészítővel.

Pingrumba

Egyáltalán nem mentesnek szánták, de bátran mehetünk ide vegyes társasággal – az is megtalálja a számításait, aki húsra vágyik, aki nem akar glutént, és az is, aki valami könnyeddel is beéri. A keleti konyhák inspirációjából épült étlapon rengeteg egészséges fogást, izgalmas salátát, zöldséget, halat találunk. Azon kevés egészséges ételt kínáló konyhák egyike, ahová komolyabb vacsorára is érdemes asztalt foglalni!

poké

A hawaii nemzeti ételnek számító poke budapesti nagykövetsége. A zöldség- és rizsalapú tálakat különböző tengeri halakkal koronázzák. Jó pár fix opció van az étlapon, de természetesen mi magunk is összerakhatjuk, hogy mi kerüljön a tálunkba. Ha kora reggel érünk oda, egészséges, tápláló, hely szelleméhez illő színes és kreatív reggelikkel is várnak minket.

Nemsüti

Majdnem 15 éve vár minket a város egyik legrégibb vega szendvics- és salátabárja. Igényes szendvicsekre, kreatív, laktató salátákra, naponta változó mentes ebédmenükre, na meg egy kis sorban állásra számíthatunk, ha náluk ebédelünk. Nagy előnyük, hogy bár másfél évtizede kínálják a mentes örömöket, nagyon kreatívak, így sosem válnak unalmassá, és nem ismételgeteik ugyanazokat az ételeket hétről-hétre.