Sokunk számára ez az év legnehezebb időszaka, sötét van, és hideg, amikor nem szívesen mozdulunk ki a meleg szobából. Ezért összegyűjtöttük azokat a helyeket Budapesten, ahol a legszebb fényművészeti attrakciók várnak. Csöppenjünk a szürkeségből egy ragyogó, színes varázsvilágba az alábbi helyeken!

Cinema Mystica Winter Wonderland

Különleges, limitált időszakban elérhető kiállítással köszöntik a Cinema Mystica művészei a telet. A látogatókat december 8-tól ámulatba ejtő, mágikus, havas világ fogadja, tele ütős szelfiszpotokkal és egyedülálló karácsonyi élménnyel. A Cinema Mystica idén nyáron kapott állandó kiállítóhelyet a Párisi Udvarban. Magyarország első immerzív digitális művészeti kiállítóhelye 21 egyedi installációjával 1200 négyzetméteren és 10 teremben várja a látogatókat. A kiállítás, mely félévente új tartalommal gazdagodik, így egy varázslatos és innovatív utazást ígér a digitális művészet világába. Talán sosincs erre nagyobb szükségünk, mint a téli időszakban.

További infók itt.

Garden of Lights

Készülj fel a legizgalmasabb őszi-téli kalandra az ELTE Füvészkert és a Garden of Lights közös attrakciójával! A közel 250 éves múltra visszatekintő botanikus kertben ragyogó fények segítségével éled újra az Alice Csodaországban szürreális világa. 500 ezer energiatakarékos LED-izzó és több mint 20 ezer méternyi fényfüzér vezet Nyuszi barlangjába vagy éppen a Szív Királynőhöz. A varázslatos helyre 52 méter hosszú fényalagúton át léphetünk be, ahol csodásan kivilágított fák, 100 installációs elem és 20 fotópont gondoskodik az immerzív élményről. A szabadtéri tárlat környezetbarát, mivel az izzók nem bocsátanak ki UV-sugarakat, így nem károsítják a növényeket sem. A varázsvilág nem marad a Füvészkert kapui mögött, az ünnep alkalmából a Bazilikánál és a Vörösmarty téren is megtalálhatjuk egy-egy kisebb installációját.

Lumina Park – Palatinus strand

A Lumina fénypark idén visszatért a Palatinus strandra, témája ezúttal Budapest 150 éves története. Az 1,5 km hosszú fényúton sétálva bő órás időutazáson vehetünk részt egészen március 4-ig, mindennap sötétedéstől 21 óráig. A csodásan világító installációk Budapest történetének fontosabb pontjait és ikonikus helyszíneit mutatják be a római kortól a 19. század végi fővárosig. A ragyogó fényművészeti utazás nem csak a budapestieket várja, december 6-án pedig a Mikulással is összefuthatunk.

Lumina Christmas – Római Strandfürdő

Az idei évben már két helyszínen, a Palatinus mellett a Római Strandfürdő területén is vár minket csodás fényeivel a Lumina Park. A Rómain található Lumina Christmas a karácsony fényeit hozza el, ajándékgyárral és a benne dolgozó manókkal, jégvilággal, északi fényekkel, rénszarvasösvénnyel várnak, aki pedig jól viselkedik, még a Mikulással is találkozhat. A park január 15-ig tart nyitva.

Sárkány Éve Lampionfesztivál

December 16-tól színes és varázslatos világba léphetünk a Biodómnál, az Állatkerti körúton. A sárkány éve alkalmából 70 napig lehetünk részesei egy különleges ázsiai hagyománynak. 2024 a kínai naptár szerint a sárkány éve, a fesztivál középpontjában egy ragyogó újévi szokás áll. A Biodóm kertjében és épületében több száz lampion fényét követve léphetünk be a sárkány évének színes, az állatok szépségét megmutató, látványos világába.

IKONO

Madrid, Róma és Barcelona után a Váci utcában nyitotta meg negyedik galériáját az IKONO. Az immerzív térben aktív részesei lehetünk a fényművészetnek, testre szabhatjuk az élményt, folyamatosan alkotás és játék határán mozogva. A helyszínen összesen 10 fantáziavilágban merülhetünk el, az egyes tereket olyan művészek alkották, mint Koketit, Heather Bellino vagy Kimberly Leahey. A galériában interaktív élményekkel és műalkotásokkal találkozhatunk, és egészen biztosan egy tucat szelfivel gazdagabban lépünk majd ki a látogatás végén.

Light Art Museum

Míg az eddigieket inkább csodás látványosságnak neveznénk, összeállításunk végére egy igazi fénymúzeumot hagytunk. A Light Art Museum a fényt művészeti médiumként mutatja be, és az ezzel kapcsolatos műalkotásokat gyűjti. Legújabb, Superluminal című kiállításukat mi is megnéztük, izgalmas installációk segítségével helyezi a fényről alkotott, teljesen magától értetődő észlelésünket idézőjelek közé. A szórakoztató, de komolyabb kérdések miatt ezt a tárlatot inkább felnőtteknek ajánljuk.

(Borítókép: Koncz Márton - We Love Budapest)