Sok "egykor és most" fotósorozattal találkozunk, de olyanhoz, ami régi autós baleseteket rekonstruált a mostani helyszínen, még nem volt szerencsénk. Ezt a hiányt pótolta Rennert Tamás fotográfus.

Renner Tamás egy szakmai záróvizsgára készítette nem hétköznapi "akkor és most" sorozatát. Ilyen fotókkal sokszor találkozhatunk, régi és mai környezetben ábrázol helyzeteket vagy embereket, és korábbi fotókat illesztenek be a mai kor helyszíneibe, de a mostani képgaléria különlegessége, hogy a közúti balesetekre fókuszál. Láthatjuk a fotókon a mai Széna teret, egy balesetet az Erzsébet hídon, káoszt az Anker háznál, de a híres jelenetet is 1962-ből, amikor a Nyugati pályaudvar épületébe belefutott egy vasúti kocsi. A régi fotókat Tamás a Fortepanról gyűjtötte, és ahogy mesélte nekünk, igyekezte minél pontosabban rekonstruálni az akkori fotós helyét látószögben, perspektívában, beállításokban.

"Ez nem minden esetben sikerült maradéktalanul, hiszen nem tudhatjuk melyik kép készült esetleg középformátummal, a gyújtótávok különbözhetnek – főleg, ha a formátum sem azonos – tehát szinte lehetetlen pontosan, mindenhol azonosan illeszkedő képeket készíteni a mai helyszínekről. De a lényeg az volt, hogy a korabeli baleseteket mai környezetükbe helyezzem."

És ha valaki szeretne többet tudni a technikai részletekről, akkor Tamás azt is elárulta nekünk: "Egy manapság klasszikusnak nevezhető nagylátószögű objektívvel dolgoztam - Sigma Art 24-105mm - 24 mm-en, full frame Canon 6D vázon. A megfelelő pozíció megtalálása után a kompozicíóba az eredeti képekhez képest direkt nagyobb kivágást kalkuláltam, hogy bele tudjam illeszteni a régi fotókat úgy, hogy közben a mai környezet is látszódik. A koncepciót tekintve a technikai megvalósítás fontos feltétele volt, hogy minél »üresebb« utcaképeket készítsek. Ezért állványról, ND1000-es szűrővel és a lehetőségekhez mérten minél hosszabb záridővel dolgoztam, hogy a mozgó járművek, gyalogosok “eltűnjenek” a képekről. Átalában másfél és két perces záridők közötti időtartam volt az ideális."