Egy különleges hangulatú piacra bukkantunk Budakeszi határától három kilométerre.

A kocsiúton a piac bejáratához sétálva már észrevehetjük a transzparenseket, melyek mindig a piac legfrissebb időpontját hirdetik. A kapun belépve egy nagy kemence látványa fogad minket; fölöttünk az erdő, alattunk a kőépület a büfével, maga a piac pedig két sorra osztott, közel 15-20 standból állt. Az ország minden részéről érkeztek a termelők,  akiktől személyesen vásárolhatjuk meg a kistermelői és őstermelői finomságokat. Az árusok szerint a tavaszi, illetve az őszi szezon a legideálisabb az erdei piacozásnak, hiszen télen a hideg miatt, nyáron pedig a balatoni vakáció miatt kevésbé látogatott a hely.

Ebben az időszakban viszont sokan kötik össze a piaclátogatást egy-egy kirándulással a környéken. Ami nem véletlen: a piac bejáratával szemben van ugyanis a Budakeszi Arborétum, és biciklitúrákhoz is teljesen alkalmas a terep, valamint közel a Csergezán-kilátó is. A vásár területén pedig szalonnát süthetünk, kecskéket simogathatunk és függőágyakból hallgathatjuk az élő zenét.

A szervező a Mozgó Piac, aki odafigyel arra, hogy ki áruljon, ide nem telepedhet le akárki, így garantálva van a jó minőségű portéka, az adalékmentes enni- és innivalók, és húsosból és mézesből is maximum 2-3 eladót találtunk. A legnagyobb sor ottjártunkkor kétségkívül a kolbászosnál és húsos standnál kígyózott, ahol többek között vehettünk szarvaskolbászt, kóstolhattunk vaddisznópástétomot.

Megörültünk az őrségi olajoknak is, az Érden-Kerti Savanyúságok pedig aszalt gyümölcsökkel, magvakkal települt ki: kaphattunk náluk fokhagymával töltött aszalt szilvát és gyömbéres káposztával töltött aszalt sárgabarackot is. Kicsit arrébb vehettünk zöldségkrémeket (humusz, cékla, stb), teákat és kecsketejes szappant is.

A standok fölött a tűzrakóhely adottságait használták ki a családok, de több asztalt és padot is elhelyeztek erre, ahol meg lehetett ebédelni, akár a frissen vásárolt ételekből is. A BBQ-szószokat áruló Smoking Guns frissen grillezett húsokkal is készült, kenyérrel, savanyúsággal. Sokan már a standok melletti asztaloknál nekiálltak falatozni.

Az erdei piacon tehát bio-, organikus és hagyományos termesztésű zöldség-gyümölcsök, gyógy- és fűszernövények, csírák, tejtermékek, húskészítmények, (cukormentes) lekvárok, szörpök, mézek, pékáruk, olajok, ecetek között válogathatunk hosszan, édességek közül pedig kürtőskalács, házi mézes puszedli és az egészség jegyében hecsedlinyalóka várta a vásárlókat.

Kutyával és gyerekekkel is érdemes meglátogatni a piacot: a kutyák fent játszottak egymással a meredekebb domboldalon, a gyerekek pedig előszeretettel vették igénybe a fák közé kikötött függőágyakat és a kis focipályát kapukkal. Ha nem autóval közelítenénk meg a helyet, a Volánbusz 794 és 795 járata a Széna térről elvisz a Hidegvölgyi erdészlakig, itt kell leszállnunk.Erdei Piac-Kóstolj és kirándulj!