Legendák szerint még Mátyás király idejében nevezték el a vén, Budai-hegyen álló bükkfát Normafának, de a húszas évek végén egy villám sújtotta, s elpusztult. Olyan történeteket is ismerünk, hogy nem bükkfa volt, hanem tölgy, és 1840-ben Schodelné Klein Rozália a fa mellett énekelte el Bellini: Norma című operájának egyik áriáját. Egy biztos, a csodaszép kilátás, a nagy tisztások és a mennyei rétes sok városi erdőjárót csábít fel a XII. kerület ezen részére. S, bár a természet évről-évre megújul, a Normafa “arculata” elég elhanyagolt állapotba került az utóbbi időkben.A Normafa Park Fenntartó és Üzemeltető Intézmény a szomorkás útjelzők és információs táblák felújítására írt ki pályázatot, melynek első három helyezettjét be is mutatták az érdeklődőknek. A cél az volt, hogy egységes képet adjanak a Normafának, szépen kidolgozott grafikákkal, piktogramokkal, badgek-kel. Olyat, ami dinamikus, természetközpontú és közérthető. Az első három pályázatot most mi is bemutatjuk.Herr Ágnes és Csuport Andrea pályaműve “line craft” stílusban készült el. A logó nem csak magát a fát szimbolizálja, a kanyargó vonalak a sűrű turistaút-rendszert idézik. Az információs táblák alapjaként fahasábot álmodtak meg.Veress Tamás, a Café Design grafikusa egy mesekönyvbe is simán beilleszthető tervet adott le, négy verzióban, a négy évszaknak megfelelően, hiszen a Normafa mindig más és más arcát mutatja látogatóinak.
Marcell Tamás pályázata magára a bükkfára épült, a levelek fazonjára, a legendás fa történetére.Reméljük, az egységes jelrendszer hamarosan még szebbé és átláthatóbbá teszi a Normafa környékét, melyhez Herr Ágnes és Csuport Andrea anyaga ad majd kiindulópontot.