Minden rosszban van valami jó. A nyár keserédes végében például az, hogy az izzasztó meleg lassan enyhülni kezd, de a balzsamos nyári esték hangulatát még bőven élvezhetjük egész szeptemberben. Ilyenkor a legjobb teraszozni, nagyokat beszélgetni és felidézni a tengerparti nyaralások hangulatát fantasztikus grillételek és koktélok felett. Erre pedig az egyik legjobb helyszín mindenképp a KIOSK EGGcellence terasza, ahol a néhány asztalnak, a látványkonyhának és a barátságos kiszolgálásnak köszönhetően úgy érezhetjük magunkat, mintha csak egy barátunkhoz ugrottunk volna át.

Azonban egy otthoni grillparti és a KIOSK EGGcellence között akad azért némi különbség. A két legnagyobb közül az egyik az, hogy a menüt itt egy barátunk helyett a Michelin-csillagos Kaszás Kornél állította össze, tehát az ízekben kizárt, hogy csalódni fogunk. A másik pedig, hogy a házi grill helyett minden két mutatós kerámiatojásban, azaz green eggben” készül, amely őse egy több ezer éves japán fatüzeléses agyagkemence. Az ebben készített ételek íze és aromája kiváló. Mindezt pedig a belváros kellős közepén, a Dunára néző KIOSK teraszán élhetjük át, ahonnan pazar a kilátás, a város pedig körülöttünk pezseg.

Kis fogások, nagy ízélmény

Az étlap viszonylag rövid, de remekül összeállított, így mindenki tud választani, ha halra, ha húsra, ha vegetáriánus fogásra vágyik. A friss alapanyagok pedig a szemünk előtt kerülnek a jégágyról a forró grillre, majd perceken belül a tányérunkra.

A vacsoránkat úgynevezett „deal with it” tálakkal indíthatjuk, ami kis adagokban érkező, „megosztós” fogásokat takar. Mi a grillezett paprikával érkező finom hummuszt, illetve a citrusos leche de tigre-rel és kaviárral érkező lazacot kóstoltuk, de ezek között találunk még például baba ganousht és labneh-t is.

Illetve gusztusos, jégágyon várakozó osztrigákat, amelyekből az este folyamán bármikor bekaphatunk párat.

Miután mártogattunk és egymással cserélgettük a finom fogásokat, rendeltünk egy kimchi gazpachót is mozzarellával és kenyérmorzsával, illetve egy pikáns répasalátát. Itt fontos megemlíteni, hogy a gyönyörű és kreatív tálalásnak köszönhetően minden tányér egy igazi színkavalkád, tehát szinte nem is győztük minden szögből megörökíteni az ételeinket, mielőtt megkóstoltuk volna őket. Itt aztán tényleg minden igazán Instagram-kompatibilis.

Eggcellently grilled” fogások

A kerámiatojás parazsa felett készülő ételek között találunk csirkecombot, aranydurbincsot és kiváló rib-eye steaket. A mi érdeklődésünket leginkább a polip és a bébikukoricás grillezett padron keltette fel, és mindkettőt imádtuk.

Az ételeink mellé választhatunk hazai borok, külföldi pezsgők és koktélok közül. Van például tökéletes teraszozós málnás Aperol Spritz, June by G’Vine ginből készülő gin-tonik, de a ginből, vermutból és szódából készülő signature EGGsilent koktélt is magasan ajánljuk.

Kemencében sült gourmet pizzák

Háromféle pizzából választhatunk, de a megszokott sonkás-gombás és hasonló kombinációk helyett itt igazán különleges ízvilágra lehet számítani. A Mortadella tetején például a felvágott mellett fior di lattét, pisztáciát és sárgadinnyét találunk. A Mangalica sonkával, szalonnával, bivalymozzarellával és fior di lattéval érkezik, a Tartufo pedig szarvasgombával, rukkolával és parmezánnal. A pizzák nápolyi stílusúak és gazdagon megpakoltak.

Ha végül valami édeset is kívánunk, kérhetünk grillezett ananászt kókusszal vagy levendulás sárgabarackot ricottával és mandulával. Mindkettő mennyei, de az utóbbi íze nekünk gyermekkorunkban a nagyinál töltött nyári szüneteket juttatta eszünkbe.

Érdemes időben érkezni vagy asztalt foglalni, ugyanis a KIOSK EGGcellence terasza még szeptember végéig várja vendégeit, majd egy hosszabb szünet után jövőre újra, ugyanitt nyit majd ki.

Gasztró

KIOSK Budapest

A Kiosk a Március 15. téren kínál vonzó ebédeket, vacsorákat, borokat és hangulatot.