Ha programot keresünk Budapesten, akkor nem feltétlenül a VIII. vagy IX. kerület jut eszünkbe, pedig a felújított 3-as metró megnyitásával percek alatt elérhetjük a belvárosból a két kerület határán húzódó Orczy parkot, a Füvészkertet vagy a Természettudományi Múzeumot. A közelben pedig a gasztróélményekről sem kell lemondanunk, a vadiúj Semmelweis Klinikák metróállomástól mindössze pár percre találjuk a Pompást, mely egy igazi kulináris közösségi térként működik reggeltől estig. Ide beülhetünk bruncholni, egy kávé mellett olvasgatni, lazítani egy süti társaságában, ebédelhetünk vacsorázhatunk, de randihelyszínnek is tökéletes. Ráadásul a Pompásban kiemelt figyelmet fordítanak a tudatos táplálkozásra, részletes tápanyag táblázat segítségével követhetjük nyomon étkezéseinket, azonban az ízek terén nem kell kompromisszumot kötnünk. Leteszteltük, és nagyon szerettük.

Otthonos oázis a város közepén

A Pompást a IX. kerület rohamosan fejlődő részében találjuk, igazi oázis a városi forgatagban, ahol kiváló bagelek és bisztróételek várnak ránk, de megkóstolhatjuk a Black Sheep kávéit, a Hisztéria Cremeria desszertkölteményeit és a nyári szezonban a hűsítő fagyijait. A tulajdonosok kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy az ételek terén az adott terület legjobbjaitól tanuljanak, így az ízek és a minőség garantált.

A Pompás igazi kulináris találkozóhely, ahol a gasztroélményre a koronát a szuper fogások, a koktélok, a remek borválogatás és a hely atmoszférája teszi fel.

Belépve a Pompásba azonnal elragad minket a hely hangulata, a kényelmes tereket szikrázó, festett türkiz falak határolják, az arany feliratok, a hatalmas gömblámpák és a színes bútorok egy vagány nappalira emlékeztetnek, ahol rögtön otthonosan érezzük magunkat. Ezt az érzést fokozzák a könyvespolcok, ahonnan bátran leemelhetünk egy-egy regényt, de a süppedős kanapék és a kuckós helyek is hosszas időzésre csábítanak.

Tudatos élet, tudatos étkezés

A Pompást két orvos álmodta meg, akiknek régi vágya volt egy kávézó, bár vagy bisztró létrehozása, ráadásul a környék nem volt ismeretlen számukra, hiszen a SOTE-ra jártak egyetemre.

„Az anatómia órák innen 150 méterre voltak, a Pompás helyén, pedig ha jól emlékszem egy kis bolt üzemelt, ahová sokszor szaladtunk át órák között. Nagyon izgalmas, hogy sok év elteltével visszatértünk erre a helyre” – mesélte a tulajdonos.

Tulajdonostársával mindketten orvosok, emellett üzemeltetik a Pompást, így nem véletlen, hogy a könyvespolcokon az orvosi szakkönyvek is felbukkanak itt-ott, és az étterem egészségtudatos megközelítése is túlmutat egy sima bisztróén.

„Nagyon sok mentes éttermet találni Budapesten, amelyekre az intoleranciák, allergiák miatt szükség is van. Ugyanakkor orvosként azt látjuk, hogy ennél sokkal szélesebb csoportnak kellene tisztában lennie azzal, hogy mit eszik, sőt mindenkinek, hiszen a tudatos élet egyik legfontosabb része a tudatos táplálkozás” – mondta a tulajdonos a Pompást meghatározó koncepcióról.

Egészséges vs finom: a Pompásban nem kell kompromisszumot kötnünk

És valóban itthon számos olyan bisztróban és étteremben tudunk már enni, mely egészséges és mentes ételeket kínál. De létezik a másik véglet is, olyan helyek, ahol ugyan szuperfinom fogások várnak, de közben nem tudunk figyelmet fordítani a tudatos étkezésre.

A Pompás ötvözte a két megközelítést, és nem szabja meg, hogy mi kerül a tányérunkra, azonban az étlapon diszkréten, ám pontosan feltünteti az ételek kalória és tápanyag értékeit, így mindenki el tudja dönteni, hogy megfelelő-e számára az adott étel.

Ma már egyre többen küzdenek inzulinrezisztenciával, ahol nagyon fontos nyomon követni a bevitt szénhidrát értékeket, és sok más egészségügyi probléma, példul a cukorbetegség vagy magas vérnyomás is indokolja, hogy „számolgatni” kell. De a sportolóknak sem mindegy, mennyi fehérjét esznek. Így sokszor egy baráti találkozó, családi ebéd vagy randi megszervezése is nehézkes, hiszen van, akinek oda kell figyelnie a számokra, mások pedig csak egy jóízű ebédre vagy vacsorára vágynak.

A Pompásban azonban nem kell kompromisszumot kötni, mindenkit tárt karokkal várnak, a táblázatok nincsenek tolakodó helyen, így csak az böngészi, akinek szüksége van rá, az ízek tekintetében pedig végképp nem kell megalkudnunk.

Ami azonnal szembetűnő volt még a Pompásban az a csapat. Mosolygós, üde, kedves arcok mindenhol. A tulajdonos különösen nagy figyelmet fordított arra, hogy ne csak a vendégek, hanem az alkalmazottak is jól érezzék magukat.

„Jó munkát csak jó csapattal, összetartó és szorgalmas emberekkel lehet elérni. Hiába a jó célok, a finom ételek a szép környezet, ha nincs egy szeretetteljes közeg, ahova szívesen tér vissza a vendég” – mesélte a tulajdonos.

Reggeli, kávé, fagyi, bagelek, minden egy helyen

A Pompás hétfőtől szombatig tart nyitva és már reggel 8-kor kitárja kapuit, így a reggelizni és bruncholni vágyókat is várja. Mi például megkóstoltuk a Pompás Bagelt, ami a brie sajttal, vörösáfonya-málna chutneyval és dióval érkezett. Tökéletes reggeli fogás, amitől azonnal jól indul a nap.

A kávéról a Black Sheep gondoskodik, ami garantálja a kiváló ízeket és a legjobb minőséget, a Pompás cappucinója pedig tényleg mennyei. De beülhetünk egy sütire, sőt nyáron a teraszon is helyet foglalhatunk, ahol kiváló, kézműves fagyikkal is hűsölhetünk.

Ahol a tudatosan étkezőket és a nagykanállal érkezőket is várják

Ha ebédelni vagy vacsorázni térnénk be, akkor is számos opció közül válogathatunk, a főételnek beillő saláták közül mi a Pompás Caesar salátát kóstoltuk, és milyen jól tettük! De a lazacos, a serrano sonkás, a caprese és a bulgursaláta is nagyon hívogató volt. Főételek közül a Sous-vide kacsamell volt a kedvencünk, ami zöldborsópürével érkezett, de találunk az étlapon lazacot, csirkét és tésztákat, utóbbiakat kérhetjük szénhidrátcsökkentett verzióban is.

A Pompásnak a burger- és a quesedillakínálata is levett minket a lábunkról. A mogyoróvajas, banános, baconos, vörösáfonyás Pompás burger ugyan nem a legalakbarátabb opció, de pont ezt az egyensúlyt szeretjük, hogy mindenki megtalálja a kedvére való fogásokat az egészséges salátáktól a combosabb burgerekig.

Az étlapon feltüntetett tápanyag értékeknek köszönhetően pedig pontosan tudhatjuk, hogy miből mennyit fogyaszthatunk el.

Az ízekben pedig tényleg nem kell kompromisszumot kötnünk, így ha a tudatos táplálkozásról és a szuperfinom ételekről van szó, akkor a Pompásra abszolút számíthatunk!