Tavaly november végén nyitott meg a tenyérnyi kis hely a Lőrinc Piac várszerű épületében, ahol az orrod előtt készülnek a halfinomságok, méghozzá teljes mértékben gluténmentesen. Kiautóztunk hát Pestszentlőrincre, hogy megkóstoljuk, mit sütnek ki épp a lőrinci halasok. Elégedett gyomorral nyugtáztuk, hogy milyen jól döntöttünk, amikor a halebédet választottuk.

A hal mint eledel pozitív élettani hatásairól most nem ejtünk szót, legyen elég annyi, hogy bizonyítottan létező dolog, és emiatt is érdemes enni halakat, no meg azért is, mert könnyű, finom és laktató falatok. Bár tele vagyunk tavakkal, azokban pedig halakkal, mégis aránylag kevés a halas étterem (ami nem sushi), a kisebb halas helyekről nem is beszélve – és ami meg van, azok jó része csak a nyári szezonban van nyitva. Éppen ezért is öröm egy halételrajongónak, amikor nagy ritkán mégis nyílik egy, mint tavaly november végén a Lőrinc Piacon a Lőrinci Halsütöde. Hiába található a város másik végén, aki a halban hisz, az biztosan felkerekedik. Én legalábbis így tettem, és egyáltalán nem bántam meg.

A Lőrinci Halsütöde nyitvatartása igazodik a piacéhoz, vagyis hétfő és vasárnap kivételével mindennap reggel 7 órától délután 3 óráig – szombaton 2-ig – mehetünk hozzájuk halételért. Akkor sincs gond, ha valaki nem akar kimenni hozzájuk Pestszentlőrincre, mert a Wolt rendszerében is szerepel a XVIII. kerületi kis hely. Árak tekintetében a megfizethető, átlagos kategóriába esnek, az adagok pedig pont megfelelnek arra a célra, hogy étvágyunkat maximálisan kielégítsék.

Ami külön jó a Lőrinci Halsütödében, hogy nem variálják túl, nincs sokféle halétel a repertoáron, mindig csak három-négyféle, az is mind olajban kisütve kerül eléd, és szigorúan gluténmentesen és baráti áron. Ellenben különféle különleges mártogatósokkal dobják fel a halas fogásokat, ha a majonéz vagy a tartármártás nem lenne elég. Amikor kint jártunk, tőkehal és süllő volt a repertoáron, illetve harcsából készült haltepertő – ami azóta sajnos lekerült az étlapról. Ha rendelünk, akkor a süllő és a tőkehal mellett pisztráng és keszeg is választható. De ami biztos: egy halas mindenképpen jól jár – stílszerűen: kifogja az aranyhalat –, ha a Lőrinci Halsütödét is feljegyzi a kedvencei közé.

Elérhetőségek

Lőrinci Halsütöde Lőrinc Piac, 1183 Budapest, Balassa Bálint utca 2–10. Facebook-oldal