Az utóbbi időben jelentős mértékben megnőtt a budapesti bringások száma. Sokan életmódszerűen pattannak nyeregbe nap mint nap, de vannak szép számmal olyanok is, akiknek ez csak hétvégén fér bele, akkor viszont nagyon. Bár nyilvánvalóan annak is megvan az ereje, ha az ember nem céllal, hanem csak úgy ide-oda kerekezik a városban, és döntéseit a pillanat alapján hozza meg, de csinálhatjuk ezt tudatosan, megtervezve, egy-egy célállomást kijelölve is. Cikkünkben ehhez adunk tippeket.

Naplás-tó kilátóval

A XVI. kerületben található Naplás-tó az egyik kedvenc kirándulóhelyünk Budapesten, a pesti oldalon – többször is ajánlottuk már a figyelmetekbe, és ezt most ismét megtesszük. Nemcsak az erdő vadregényessége, a patak és mellette a mező, a simán körbesétálható víztározó, na meg a mocsári teknősök, az énekesmadarak és a kuruttyoló békák miatt, hanem azért is, mert az elmúlt években lezajlott rehabilitáció koronájaként egy 22 méter magas kilátó is került a területre. Úgyhogy ha másért nem is, de azért, hogy megmásszuk a kilátót és aztán onnan körbenézve gyönyörködjünk a környék panorámájában, érdemes kitekerni a Naplás-tóhoz. Ráadásul patakok mentén közelíthetjük meg: mind a Szilas-patak, mind a Rákos-patak mentén bringaút halad, e kettőt pedig összeköti a Naplás környéki kerékpárút. A jutalom a tekerés végén: a város zaja és káosza után a természet megnyugtató hangjai és közvetlen közelsége.

Kalandozás Újbudán

Bár a Duna partján bringázni többfelé is lehet a városban, az újbudai rész eddig nem tartozott ezek közé, ám az utóbbi években ebben is változás állt be. Rendezték a Kopaszi-gátat és környékét, ami korábban kimondottan helymentes volt, tavaly nyár óta viszont változott a helyzet: odaköltözött az új Dürer Kert, tőlük nem messze az Árasztó Part vert tanyát, ahonnan pedig már a Dunaparty Megálló sincs messze. A Petőfi hídtól indulva szinte végig a Duna mentén tekerhetünk: elhaladunk a BME és az ELTE épületei, majd a Barba Negra mellett, keresztültekerünk a ligetes BudaPart lakóparkon, melynek végében pihenhetünk egyet a Dürerben, hogy aztán továbbhaladjunk az Árasztó Part irányába, majd még tovább, a méltán népszerű újbudai hekkezőhöz, ami után mehetünk még kijjebb, hisz a bringaút tart még tovább is. Vagy akár vissza is fordulhatunk, hisz már az sem kis távolság, amit addig letekertünk.

Tekerjünk, hogy sétálhassunk

A pesterzsébeti és a soroksári Duna partját már máskor is ajánlottuk, de mivel nemrég elkészült a Gubacsi hídtól induló, rendkívül hangulatos Duna sétány első szakasza, így ez is lehet egy tökéletes célpont egy bringán töltött napon. Soroksár központjából is érkezhetünk ide a bringaúton, vagy jöhetünk a Boráros tér felől, és mivel csak egyet lehet választani, az utóbbi megoldást taglaljuk. Bár a Soroksári úton is eljutunk a hídig, de van jobb megoldás. Előbb végigtekerünk a Duna mentén, egészen a Müpáig, majd a híd alatt és a Budapest Park mellett haladunk tovább Csepel felé, ahova beérve kettéválik az út, nekünk pedig balra kell folytatni azt, hogy a Gubacsi hídhoz eljussunk. Amikor a híd másik oldalán megérkezünk Pesterzsébetre, az úti célunkat is megtaláljuk, hisz ott kezdődik, a strand mellett indul, közvetlenül a Duna partján.

Miután sétáltunk és napfürdőztünk a Duna sétányon, tekerhetünk még tovább. Nem messze esik innen a környék toronymagasan legjobb és leghangulatosabb halas helye, a Halas Guszti, és a Molnár-szigetig sem kell őrülten sokat menni, ahol (a soroksári oldalon) találunk egy igazán remek gofrizót, az Arany Teraszt, ahol megjutalmazhatjuk magunkat egy kis nyalánksággal a kiadós tekerés végén. Pláne hogy aztán még vissza is kell kerekezni a városba.

Törőcsik Maritól Gobbi Hildáig

Persze lehet fordítva is, attól függ, honnan akarunk indulni, a magyar színművészet két nagy alakja közül melyik van hozzánk közelebb: a vadonatúj Törőcsik Mari park vagy a Nemzeti Színházat körülölelő Bajor Gizi park és azon belül Gobbi Hilda szobra, ami mellé bármikor leülhetünk. Mi most a Feneketlen-tó melletti új parkból indulunk el! Nincs különösebben nehéz dolgunk, ez az útvonal nem olyan hosszú. A Bartók Béla úton lecsorgunk a Szabadság hídig, majd azon áttekerve rögtön jobbra fordulunk, a Bálna és a Nehru part irányába, ami az egyik leghangulatosabb bringás szakasz a Duna-part belvárosi részén. A Boráros tér után nem sokkal meg is érkezünk a Nemzeti Színházhoz és a Bajor Gizi parkhoz, ahol már vár minket Gobbi Hilda, aki mellé le is ülhetünk, hogy kifújjuk magunkat.