Eddigi jó tizenöt éves pályafutása során a
Seether
példásan lett generációja és műfaja egyik legtöbbre tartott, a benne lakozó erőt azonban teljesen még mindig ki nem aknázó zenekara: az 1999-ben, a
dél-afrikai
Pretoria városában alakult formáció ugyanis eddigi lemezeivel csak feljebb és feljebb jutott a népszerűségi létrán és vehemens szorgalmuk alapján még bőven van bennük spiritusz a megújulásra. Ugyanezt támasztja alá a trió június 30
-án érkezett vadonatúj lemeze, amelynek turnéjával az esztendő végén hazánkban is tiszteletüket teszik. .
A gyors befutás és kiégés helyett a Seether mindig is a lassú haladásban hitt: így történhetett, hogy kezdő
poszt-grunge
együttesből az idők során fokozatosan lett egy megbecsült és széles körben elismert produkció, amely mindig is a minőségre törekedett. Az eszköztárában leginkább súlyos, jólesően kaparó gitártémákat és sokszor érzelmes, szenvedélyes melódiákat keresztező; a
Nirvana
és a 90-es évek alt-rockjának örökségét büszkén viselő csapat eddigi kiadványaival nem okozott csalódást: akár a 2002-ben a befutást meghozó, a Creed vagy a Drowning Pool kiadójánál megjelent Disclaimer stúdióalbumot, akár a 2004-ben, az Evanescence énekesnőjével rögzített Broken slágerszerzeményt, akár az egészen az amerikai nagylemez-lista második helyéig kapaszkodó, három esztendővel ezelőtti Holding On To Strings Better Left To Fray-t nézzük. Lelkiismeretes munkamoráljuk pedig eddig is a saját malmukra hajtotta a vizet, amiről a jelenig bezárólag eladott közel ötmillió hanghordozó, valamint az a lelkes rajongótábor is alátámaszthat, amely remélhetőleg a
Dürer kertben
is nagy számba képviselteti magát december 5-én