A nyolcvanas években egy dél-koreai család Kaliforniából egy arkansasi farmra költözik, hogy új otthont alapítson. Jacob, a családfő bízik a saját családi gazdaság mielőbbi beindításában. Felesége, Monica jóval szkeptikusabb, s miközben egy csirkefarmon dolgozik, aggódik a nehézségek és kisfia, David egészsége miatt. A napi munka mellett a szülők nem tudnak vigyázni a gyerekekre, ezért segítségül hívják Monica édesanyját Dél-Koreából. A messziről érkező és bölcsességet hozó nagymamával sem boldogulnak könnyen a gyerekek, ám életigenlő, vidám természete mégis változást hoz el a család életében.
A rendező, forgatókönyvíró és operatőr-rendező, Lee Isaac Chung dél-koreai bevándorlók gyermekeként saját élettörténetéből merítve készítette el a Minari – A családom története című filmet. A film világpremierje a 2020-as Sundance Fesztiválon volt, s a rangos mozgóképes seregszemlén az alkotás elnyerte a zsűri nagydíját és a közönségdíjat. A Minari – A családom története az elmúlt év egyik legkedveltebb, legtöbbet díjazott alkotása, kétszáznál is több díjra jelölték, s több mint száz elismerést kapott. A 78. Golden Globe-díjátadón a legjobb idegen nyelvű film díját kapta meg, és e kategóriában jelölték BAFTA-díjra is. A Minari – A családom történetét hat Oscar-díjra (legjobb film, rendező, eredeti forgatókönyv, színész, női mellékszereplő, zene) jelölték, s a legfontosabb kategóriák közül négyben is érintett volt. Végül a legjobb női mellékszereplő Oscar-díját meg is kapta az alkotás, a népszerű dél-koreai színésznő, Yuh-Jung Youn révén.
A filmet eredeti nyelven, magyar felirattal vetítik!
Kultúra
Láttatsz és látszol – művészetterápiás kiállítás
Milyen színű a szorongás? Hány kollázspapír szükséges a gyász ábrázolásához? Hogy néz ki papírra vetve az endometriózis küzdelme? A Safespace Budapest negyedik éve várja művészetterápiás és relaxációs foglalkozásaira a résztvevőket, ez idő alatt közel 600 alkotás készült a szorongás, a testkép, a kapcsolatok, a gyász, a szexualitás témájában. A foglalkozásokhoz nem szükséges művészeti előképzettség vagy jó kézügyesség, az első számú cél itt az, hogy bárki, végzettségétől függetlenül tapasztalhassa a kreativitás stresszoldó hatását, hogy alkotásán keresztül egy új perspektívából nézhessen rá belső állapotára, és egyúttal kapcsolódhasson sorstársaival.