A
kilencvenéves francia fotográfus Marc Riboud
, aki az egyik leghíresebb, ikonná vált
háborúellenes
fotográfiát is készítette – amely a
Howard Greenberg
gyűjteményből rendezett tárlaton is látható volt a Mai Manó Házban – most,
távol-keleti utazása során készített fotográfiáival
mutatkozik be.

Marc Riboud
kimagasló teljesítményt nyújtó tagja annak a fotográfus generációnak, amely a második világháború utáni időszak felszabadultságának idején a
humanizmus középpontba helyezését
tekintette élete és munkája lényegének. Ez az az értékrend, ami a
közös megpróbáltatások
, a
fenyegetettség megszűnése
után meghatározta fotográfiai tevékenységüket, a mindennapokat és a jövőt.
Marc Riboud az 1947-ben alapított legendás
Magnum fotóügynökség
tagja és később 1976 és 79 között elnöke is. Az alapítók közül
Robert Capa
,
Henri Cartier-Bresson
közeli barátja és tanítványa.




Capa küldte el őt Londonba világot látni, keleti utazása állomásain pedig
Henri Cartier-Bresson
levelei várták, hol az utazással kapcsolatos praktikus tanácsokkal, hol pedig a képeire vonatkozó meglátásokkal.




Marc Riboud kiállításainak képei elvezetik a látogatót egy
három évig tartó utazás egzotikus helyszíneire
. Megismerhetővé válik
látásmódjának nyitottsága
, az, hogy milyen
érzékenységgel
örökítette meg a számára ismeretlen kultúrákat is. Személyiségéből fakadó
kíváncsisága
nyomán olyan
természetességgel
nyílnak meg számára ezek a
titokzatos világok
, mintha minden jelentésüket ismerné. Őt az
ember és az élet
érdekelte és a
világra való rácsodálkozás
képességét élte meg fotográfiai munkájában. Képein az
érzelmek mindig szigorú kompozíciókban jelennek meg
és láthatjuk, hogy a
forma és a jelentés kivételes összefonódása
azt jelenti, nincs esztétika etika nélkül.

Törökország
,
India
,
Nepál
,
Japán
,
Afganisztán
,
Pakisztán
,
Irán
és
Kína
területén készült fotográfiából válogat a Mai Manó Ház a mintegy hetven képből álló kiállításra, amely életének és munkásságának az
1955 és 1958 közötti
időszakát mutatja be.