A
Műcsarnok
idei legnagyobb kiállítása a
Julia Stoschek Collection

időalapú, a
mozgókép médiumát használó
műveire fókuszál majd, legyen szó
dia, celluloid, DVD vagy bluray hordozóról
. Tizenegy művész huszonhat munkája, több nemzedék
látás- és megközelítésmódja
.
Az
urbánus térnek, az emberi beavatkozás nyomán létrejövő környezetnek
, a városnak mint rendszernek is meghatározható a rendezetlenségi foka, az
entrópiája
. Az entrópia foka akkor magas, ha a rendszerben zavart keltő események történnek, például akkor – mint
Clemens von Wedemeyer videóinstallációjában
–, amikor egy múzeum ég. Míg ha kiszámítható a történtek menete, mint
Francis Alÿs
művében, akkor alacsonyabb entrópiafokról b
eszélünk.






A 2007 óta nyilvános
Julia Stoschek Collection
olyan nemzetközi,
kortárs képzőművészeti magángyűjtemény
, amely leginkább az
időalapú médiumokra
fókuszál. A gyűjteményből
minden évben új válogatás
látható a düsseldorfi kiállítótérben, illetve külső helyszíneken ‒ az Egy város entrópiája például a Műcsarnok után Karlsruhéban, a Zentrum für Kunst und Medientechnologieban (ZKM) szerepel majd.






A Julia Stoschek Collection alapelvének megfelelően
legnagyobbrészt időalapú
, a
mozgókép médiumát használó
művek láthatók a kiállításon, legyen szó dia, celluloid, DVD vagy bluray hordozóról.






A kiállításon részt vevő
11 művész 26 munkája
több nemzedék látás- és megközelítésmódjáról tanúskodik, a fiatal svédországi
Klara Lidén
től egészen
Robert Smithson
1970-es években készült alkotásáig.






A Műcsarnokba látogatók
szinte egy teljes napot
is eltölthetnek Francis Alÿs, Clemens von Wedemeyer, Lonnie van Brummelen, Cao Fei, Tobias Zielony, Andro Wekua, Helen Marten, Cyprien Gaillard, Klara Lidén, Gordon Matta-Clark és Robert Smithson videóit nézve, hiszen
a teljes anyag több mint nyolc óra időtartamú
.