Ingmar Bergman köztudottan az egyetemes filmművészet megkerülhetetlen alkotója. Legtöbb munkáját – nem alaptalanul – gyakran azonosítják lehangoló atmoszférával, klausztrofób terekkel és az emberi lélektan rejtett mélységeinek feltárásával. A nap vége azonban borzongató álomjelenetei és nyugtalanító vizualitása ellenére talán az életmű legoptimistább darabja. A díszdoktoriját átvenni készülő Isak Borg drámája sajátos bergmani road movie, melyben a hosszú utazás önvizsgálatra, múltjával való szembenézésre, valamint élete értelmének megválaszolására készteti az idős, csökönyös professzort.

Mi az északi országok filmművészetének titka? Mit mutatnak meg nekünk a filmek a skandináv "létről", és ez mennyiben egyeztethető össze az erről kialakult elgondolásokkal? Többek közt ezekre a kérdésekre kaphatunk választ a Skandináv Ház havi rendszerességű filmtörténeti kurzusán, ahol az alkalmakon rövid felvezetés és maga a vetítés után filmelemzés és vita zajlik majd a moderátor, dr. Zalán Márk filmkritikus és filmtörténész vezetésével.

A filmet eredeti nyelven, angol felirattal vetítik!