Szélesre tárja kapuit a Petőfi Irodalmi Múzeum, hogy együtt ünnepeljük a nyarat és az irodalmat. Lesz film, színház és muzsika. És lesz meglepetés a fotográfia élvonalából: a nagyközönség előtt eddig rejtőzködő képekkel is nyílik az André Kertész-kiállítás.

100 éve halt meg Ady Endre és 40 éve alakult a Balaton zenekar. Jó alkalom a keserédes sanzonok, bársonyos melankóliájának és az egykori undergroundban gyökerező rock and roll progresszivitásának meghallására. Kollár-Klemencz László kamarazenekara a Rengeteg című albumát hozza el a PIM-be. A dalokat a teremtett világ megismerésének, az ember és természet felfedezésnek vágya inspirálta.

A bennünk és a körülöttünk nem változó banalitásokra és groteszkre irányítja a figyelmünket Mácsai Pál Örkény örökzöld novelláival miközben Lukács Miklós cimbalom művész virtuozitása a közlés minimumában gyökerező egyperceseket a képzelet maximumához közelíti.

A PIM kertmozija bemutatja: Szász János: Ópium − Egy elmebeteg nő naplója. A magyar művészfilmek legjobbikai között tartjuk számon. Csáth Géza szövegei és Ulrich Thomsen (Brenner) és Kirsti Stubø (Gizella) kettőse határozza meg a filmet, no meg a rendező képi zsenialítása. A vetítés előtt Szász János rendezővel Kovács Gellért Flmszerész beszélget.

A fesztivál záróakkordjaként Csemer Bogi és Kárász Eszter szenvedélyes francia sanzonok dallamaival varázsolják el a gesztenyefás udvarra belépőket – rejtőzködő szenvedéllyel a PIM udvarára varázsolva André Kertész egykori Párizsát.